Hjelp til mulig oppgradering av min stuekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til mulig oppgradering av min stuekino

Jeg har i dag følgende oppsett.

Reciver: Denon 3808.
    Effekt: Sunfire Home Cinema Grand.
    Front: Klipsch KSP-400
    Center: KLipsch KSP-c6
    Bak: KLipsch KSP-s6
    Sub: Klipsch rw12.

Jeg vurderer følgende oppgraderinger, etter følgende prioriteringer.

1. Bytte ut suben. Dette pga at den holder ikke mål ift ksp-400 frontene.. Suben gir ikke nok dypbass og trøkk i ft til mine preferanser. JEg ønsker her gode forslag til hvilken sub evt suber som kan matche mine ksp-400? Budsjettet her er max 20 000..Jeg handler gjerne brukt, for å få mer for pengene.

2. Bytte ut reciveren. Mistenker at det er mye å hente på å feks kjøpe en cary cinema 11a.. Er det noen som har noen tanker rundt dette? Evt er det andre produkter innenfor samme prisklasse (ca25000kr) som vil kunne fungere bedre?? Er dette byttet bare tull å gjennomføre?? Hvor mye er prosessor\reciver egentlig å si for lyden??

3. Bytte ut centeren.. Ser at klipsch på sine hjemme sider anbefaler c7 istedet for c6 som match til s6 og ksp-400.. Ser også at c7 er billig på brukt markedet.. Er dette et anbefalt bytte?? Vil jeg merke noen forskjell?? Vurderer også rc-64 siden denne er mye nyere. Men reagerer på at det florerer av denne på brukt markedet?? Finnes det andre gode alternativ?? Trenger ikke være klipsch..

Grunnen til at jeg spørr om råd er at jeg må erkjenne at jeg ikke er noen spesialist på å plukke ut produkter som matcher..
    Er egentlig godt fornøyd med anlegget mitt(untatt suben). Men jeg er veldig glad i å oppgradere og bytte ut.. Blir kjedelig med samme utstyret over for lang tid..

Håper at noen gidder å ta seg tid til å lese mitt alt for lange innlegg og komme med noen gode råd.

På forhånd takk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 SVS PC/PB12-Plus får du for 20.000. Hvis du velger å beholde receiveren så kan du jo kjøpe 2 SVS PC/PB13-Ultra og en SVS AS-EQ1. Da vil du ihvertfall få bra bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..ja ser det er mye snakk og skryt av svs..men er svs pb12-plus vesentlig bedre en feks klipsch rw12..?? Jeg har desverre ikke hatt gleden av å høre på noen av subbene til svs..Men det er viktig at lyden skal ikke være harry ala cerwin vega..men den dypeste bassen ved feks eksplosjoner på film bør føles på kroppen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her var det ikke mye hjelp å få..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok fordi det finnes en hel del andre tråder om sub.

Jeg har ikke hørt RW12. Mange klager på at SVS bare har dyp romlebass, men riktig kalibrert, og gjerne med EQ1, så er bassen fin og stram. Mine PC12-NSD ruller av på 15-16hz. De større modellene klarer noen hz til og da har du det du trenger for film. Jeg bruker AS-EQ1 og forskjellen på det jeg klarer å få til å kalibrere selv og EQ1'en er enorm. Jeg strevde litt til å begynne med, men til slutt satt den som spikret.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke sub´en du har, men jeg byttet ut min Dali Concept Sub nå nettopp med en SVS rør sub.
    Resultatet var fomidabelt. Kan ikke beskrives med ord. Det er helt rått

Fikk en utrulig fyldig og kontrollert bass, og da har jeg enda ikke begynt på kalibrerings jobben.....
    Problemet med Dali´en var at jeg manglet dyp bass på film, og måtte i tillegg opp i volum for å i det hele tatt høre/merke den. Skal sies at dette muligens skyldes rom konstruksjonen..
    Men SVS´en løste disse problemene, og vel så det.

Jeg kan, som mange andre her inne, anbefale SVS.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er nok fordi det finnes en hel del andre tråder om sub.

Jeg har ikke hørt RW12. Mange klager på at SVS bare har dyp romlebass, men riktig kalibrert, og gjerne med EQ1, så er bassen fin og stram. Mine PC12-NSD ruller av på 15-16hz. De større modellene klarer noen hz til og da har du det du trenger for film. Jeg bruker AS-EQ1 og forskjellen på det jeg klarer å få til å kalibrere selv og EQ1'en er enorm. Jeg strevde litt til å begynne med, men til slutt satt den som spikret.
    ikke glem spillenivå:-D :-D pb-12en min klarte sånn halveis anstrengt 103 db ca, mens ultraen min starter akkurat å jobbe på 110db, når resten av høyttalerne i opsettet må gi seg muhahahhaha:twisted:

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec-messig ser jeg at RW-12d er oppgitt 24hz og KSP-400 til 27hz.
    Har du satt noen delefrekvens, eller kjører KSP-400 som large? Med tanke på at KSP-400 har innebygde subwoofere trenger du vel ikke en sub som skal hjelpe til i musikken?
    Jeg antar at du kjører de som large, og da har ikke RW-12d ikke så mye å bidra med i dybden i oppsettet ditt. Du ønsker en sub som går dypt, en filmsub, og det er også det du trenger.
    Jeg tror ikke noen av klipsch-subbene går dypt nok til å utfylle oppsettet ditt. Man har RT-12d, som går faktiskt til 19hz, men den produseres ikke lenger, så da må du finne brukt.
    Med et budsjett på 20 000kr har du mye å velge i da.
    Det finnes mange subber som går dypt.
    Jeg vet at noen av eD-subbene går ned til f.eks.16hz, du har selvsagt SVS også, som jeg har kommentert under.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jlindseth
    hmm..ja ser det er mye snakk og skryt av svs..men er svs pb12-plus vesentlig bedre en feks klipsch rw12..?? Jeg har desverre ikke hatt gleden av å høre på noen av subbene til svs..Men det er viktig at lyden skal ikke være harry ala cerwin vega..men den dypeste bassen ved feks eksplosjoner på film bør føles på kroppen..
    pb12-plus er nok en bedre subwoofer på de laveste frekvensene.
    Den kan gå helt ned til 16hz, kontra RW-12d som "bare" kan gå ned til 24hz.
    Når det er sagt så har jeg selv hørt RW-12d, og den kan gjengi heftige eksplosjoner den også.
    Har du jobbet noe med plassering av RW-12d?
    Fasejustering?
    Vil tro at det enkelt av få faseproblemer når du har to subber i kspene som står sidelengs, og i tillegg en sub som kanskje står rettvendt?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 20k i budsjett er det mye å velge mellom, eD har noen gode http://midgardaudio.no/homeaudio/ele...d%20tilbud.pdf
    gå ned til page 4, den til 16,5k , eller så kan du se på en av ultra modellene til svs

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •