Hva skjer med Zone2/HT B med fronter som "small" (PIO LX 82)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skjer med Zone2/HT B med fronter som "small" (PIO LX 82)

Som jeg skriver her - hvordan blir det med høytalere som brukes som HT B,eller zone, 2 hvis fronthøytalerne står som "small" i oppsettet man bruker til vanlig?
    Reciveren er en Pioneer LX 82

Har skrudd opp to høytalere på verandaen som jeg skal bruke enten som utg. B eller zone 2!
    Blir jo selvsagt kun til musikk,og i og med det blir uten sub,så bør de jo spille full range!

Noen som vet??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min LX82 som jeg har koblet opp 2 OMD5 på sone 2 så virker det som de blir small når hovedhøytaler på A er satt som small. Har ikke målt ennå men høres sånn ut. Du får ikke Pure direct i sone B er min erfaring-kun direct men du har full kontroll over MCACC og kan slå av/på EQ m.m.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    På min LX82 som jeg har koblet opp 2 OMD5 på sone 2 så virker det som de blir small når hovedhøytaler på A er satt som small. Har ikke målt ennå men høres sånn ut. Du får ikke Pure direct i sone B er min erfaring-kun direct men du har full kontroll over MCACC og kan slå av/på EQ m.m.
    Ok,var dette jeg hadde mistanke om!
    Det er jo litt dumt da egentlig - det burde absolutt gått an å lagre forskjellige høytaleroppsett på de memoryene på disse forsterkererne!
    Da hadde man sluppet å gå inn i menyen for hver gang!
    Det er vel det eneste har å klage over på denne forsterkeren:grin:
    Syns jeg så noe om at du ikke fikk lyd på Zone 2, hvis du bruker digital inngang heller? Men at det går fint hvis du bruker HT B?
    Prøvd dette?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått lyd på ZONE2 i det hele tatt,men brukte maks 5 min å prøvde å satte det på SP B så kom det lyd og bruker kun det nå... Kjører alt via HDMI og CD på analog.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk heller ikke lyd på zone 2 på cd inngangen,med squeezeboxen koblet til via coax! Så koblet jeg til med rca kabler fra SB til dvd inngangen - vips der var det lyd på zone 2:lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •