Cambridge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Cambridge?

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge?

Hvilken lydkarakter har Cambridge?

Takk for svar!
    Mvh Sandlien

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk engelsk. Fyldig lyd, mot den varme siden. Vil ikke kalle det nøytralt. Godt valg i budsjett klassen, god match med Dynavoice.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :facepalm:

hvor lang er en arm?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til spørsmålet er, jeg fikk beskjed på hifiklubben at den er av det lyset slaget..

Jeg testet Mentor 6 på Primare`n min. Og etter det jeg har forstått så er vel Primare lys i klangen?

Mvh Sandlien

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - jeg ville ikke kalt Primare A20 lys i klangen. Jeg har hatt A20 selv, og oppfattet den som forholdsvis nøytral, men med en litt rund - noen vil kalle det en touch av varm - klang. Bra med punch - i forhold til størrelsen - og verken plagsomt pågående eller distinkt. Fungerte fint med høyttalere som Audiovector, B&W og Epos.

Cambridge er i utgangspunktet - slik jeg har oppfattet en del av dem under lytting på Hifiklubben - egentlig ikke så ulik Primare i klangen - kanskje en anelse varmere, men det er vanskelig å være veldig bastant på - i og med at verken kilder eller høyttalere har vært de samme.

Jeg ser ikke akkurat for meg hva du kan oppnå ved å bytte fra Primare til Cambridge - men du har vel dine grunner.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at jeg skulle skrevet litt mer i spørsmålet..
    Jeg var innom HFK og skulle høre på Mentor 6, denne gangen med forsterkeren min. Men jeg hadde ikke med meg cd spilleren. Så han satte på en Cambridge, og jeg ville bare vite om Cambridge & Primare er noe like eller veldig forskjellige :neutral:
    Syns nemlig comboen låt bedre enn forventet!

Så takk for svar!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah - spørsmålet dreier seg om CD-SPILLERE? Cambridge CDspillere vs. Primare CDspillere......

Da er det naturlig å ta utgangspunkt i din Primare D20 - som jeg også har vært eier av i et par år. Denne har, i mine ører, en ganske rettfrem og nøytral karakter. Ikke lys, men definitivt ikke mørk - heller "korrekt".

På mange måter kan man kanskje si at Primares D20 tilhører en litt eldre generasjon spillere. Ikke akkurat akterutseilt av moderne budsjettspillere som Cambridge o.l. - man kan vel heller se det slik at digitalteknologien er blitt såpass mye billigere i løpet av de årene som er gått siden din D20 ble introdusert, at det blir rom for bra og vellydende løsninger også i de billigere CDspillerne.

Men siden du brukte din egen Primare A20 forsterker under prøvelyttingen - hvis jeg har forstått det riktig - må det også nevnes at A20 har det med å låte umiskjennlig som A20 - nesten uansett hva den fôres med. Jeg testet min A20 med diverse kilder - dyre og billige CDspillere, DVDspillere, forskjellige DACer - uten at det gjorde allverdens forskjell. A20 er en fin forsterker, og veldig behagelig og anvendelig i mange forskjellige typer oppsett - den eneste forsterkeren jeg har angret på at jeg har solgt - men den er ikke den mest detaljerte i klassen.

Men for å komme tilbake på sporet: Hvis det låt bra på Hifiklubben med en Cambridge CDspiller, vil det helt sikkert låte bra hjemme hos deg med din Primare D20 som kilde.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper på det

Vil det ikke hjelpe stort med f.eks Cambridge sin egen dac? Den er jo en bedre konverter en D20? Da tenker jeg for å få en bedre gjengivelse generelt..

Er fortsatt i en vurderingsfase, lyst på Mentor. Men spørs om det finnes bedre i prisklassen.
    Men det skal jeg ikke ta her kanskje 8)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt: jeg hadde en Primare A20 i mange år - og brukte den sammen med mange forskjellige høyttalere - og mange forskjellige kilder. Den eneste forsterkeren jeg har angret på at jeg har solgt.

Min erfaring med A20 er at den lager godlyd sammen med det meste av både høyttalere og kilder. Det er jo positivt. Men når man kobler til forskjellige kilder - slik jeg hadde mulighet til - merker man fort at den ikke skiller veldig mye på hva den får inn. Den er antageligvis ikke detaljert nok til det. Om du bruker en Cambridge DAC eller en Benchmark DAC - eller om du bruker din D20 CDspiller eller en annen grei CDspiller - er det ikke sikkert at du vil merke mye forskjell.

Jeg sier ikke at du IKKE kan få bedre lyd - men jeg anbefaler deg veldig sterkt å prøve først før du begynner å kjøpe. Jeg tror ikke at det er noen automatikk her. Det er bare du som kan avgjøre om de eventuelle forbedringene du oppnår, er verdt pengene.

M.h.t. eventuelt kjøp av Mentor 6 - jeg regner med at det er den du har i kikkerten, siden du har testet den - synes jeg at den fortjener noe bedre elektronikk enn det du har. Dette er ikke akkurat budsjetthøyttalere. Skal vi holde oss til Primare, ville jeg tenkt i retning av en I30 - og da kan det jo hende at du vil få behov for såvel en god DAC og annet snadder. Men det finnes jo mye annet bra også, da.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var budsjett ht jeg.
    Har sett litt på Parasound, men vil ihvertfall ha noe som har krefter nok, men også spiller mer detaljert enn det jeg har nå..

Blir jeg satt inn i fengsel hvis jeg bruker Primare på Mentor 6, til jeg får skaffet penger til forsterker? :roll:

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har alle litt forskjellig budsjett - hehe. Men med en butikkpris på 20.000 for Mentor 6, begynner du i hvert fall å nærme deg et nivå hvor du kan forvente ganske mye godlyd, og et nivå som kan forsvare at du bruker litt penger på god og litt dyrere elektronikk.

Men jeg tror at hifi-politiet glatt vil se gjennom fingrene med at du bruker Primare A20 på Mentor 6. Sannsynligvis vil det låte aldeles fortreffelig allerede i utgangspunktet - det viktigste er at du liker lyden - og så har du en fin oppside etterhvert som lønnskontoen vokser seg plagsomt stor og fet. Men så lenge du bruker A20, tror jeg ikke du trenger å stresse veldig mye med DAC, kabler og slikt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok spart litt for å få kjøpe di, og jeg har enda ikke kjøpt så..

Det høres bra ut, tror kanskje effekt er det første jeg må skaffe. Har tenkt meg For & Effekt egentlig. Kanskje jeg kan mikse litt forskjellig merker. Hvis det gjør ørene mine glade selvfølgelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •