Pioneer SC-LX72 eller Yamaha Rx-v2065

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX72 eller Yamaha Rx-v2065

Pioneer SC-LX72 eller Yamaha Rx-v2065. De koster nå omtrent det samme.

Er det noen synspunkter på hvilken man skal velge av disse to?

Jeg vektlegger:
    * Må kunne styres av Sony TV
    * Lydkvalitet
    * Greiest mulig betjening

Yamaha har HDMI 1.3. Hva har Pioneer?
    Når ble de lansert?
    Er Yamaha Class AB forsterker og Pioneer Class D? Vil det i så fall bety at den ene utvikler betydelig mindre varme?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at den må kunne styres av TV'en? Er det fjernkontrollen du mener?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge har vel hdmi 1.3
    Stusser også litt på hva du mener med "styres av Sony tv"?
    Brukervennlighet går vel litt på smak og behag - tipper begge har sine styrker og svakheter!
    Pio har klasse-D ja,og den teknologien har en mer effektiv virkningsgrad - ca 90%,mot 50-60% på vanlige A/B forsterkere!
    Lydkvaliteten er nok bra på begge - Yamaha får jo ofte skryt for film lyden,og har muligheten for ekstra høytalere i høyden (presense), dette mangler Pioneer,men får ofte veldig bra skryt for musikkegenskapene
    Den er nok også en del kraftigere - særlig med alle kanaler i drift!
    Designmessig er vel også Pioneer'en en god del "år" bedre!
    Har selv LX 82,og er kjempefornøyd!!

Du må finne ut hva som betyr mest for nettopp deg:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra SONY SUPPORT: "Hvis du bruger tv'et sammen med en BRAVIA Sync kompatibel forstærker så vil den automatisk slå de interne højtalere fra når du benytter BRAVIA Sync. Når du slukker forstærkeren vil den gå tilbage til lyd i kun tv højtalerne."

Hvis ikke forsterkeren er kompatibel, kan man ikke få 5.1 lyd ut fra TV'n (DVB-C) uten å måtte trykke massssse på TV'ns fjernkontroll. Dette er nytt i år på Sonys TVer. Tidligere kunne TV'ne gi 5.1-lyd SAMTIDIG som man får stereo i TVens høyttalere. Dette "problemet" er grunnen til at jeg ser meg om etter ny forsterker da brukervennlighet er viktig for meg.

Den må altså støtte "Sony Bravia Sync". Siden Yamaha støtter Panasonics tilsvarende funksjon tror jeg at den også fungerer på Sony. Yamaha har HDMI CONTROL.

Det ser ut til at Bravia Sync = Hdmi CEC. Yamaha Hdmi control = CEC så da skal det vel virke.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Fra SONY SUPPORT: "Hvis du bruger tv'et sammen med en BRAVIA Sync kompatibel forstærker så vil den automatisk slå de interne højtalere fra når du benytter BRAVIA Sync. Når du slukker forstærkeren vil den gå tilbage til lyd i kun tv højtalerne."

Hvis ikke forsterkeren er kompatibel, kan man ikke få 5.1 lyd ut fra TV'n (DVB-C) uten å måtte trykke massssse på TV'ns fjernkontroll. Dette er nytt i år på Sonys TVer. Tidligere kunne TV'ne gi 5.1-lyd SAMTIDIG som man får stereo i TVens høyttalere. Dette "problemet" er grunnen til at jeg ser meg om etter ny forsterker da brukervennlighet er viktig for meg.

Den må altså støtte "Sony Bravia Sync". Siden Yamaha støtter Panasonics tilsvarende funksjon tror jeg at den også fungerer på Sony. Yamaha har HDMI CONTROL.

Det ser ut til at Bravia Sync = Hdmi CEC. Yamaha Hdmi control = CEC så da skal det vel virke.
    Denne problemstillingen skjønner jeg ikke
    Har aldri brukt lyden på tv'n min!!
    Har du ikke alle lydkilder koblet inn på forsterker da,og så videre til tv?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår heller ikke problemet ang. sony/bravia.

Vil bare si at Netshop har SC-LX72 til 10000 kr denne helga. Da sparer du 2000 kr.

Jeg vurderer også Yamaha vs Pioneer når jeg ser etter ny receiver. Har ikke hørt noen av dem enda, men har lest at Yamaha har litt bedre romkorrigering, noe om er en fordel i hjemmekino. Pioneer sies å være bedre på musikk. Onkyo er også er populært valg.

Pioneer er også så fantastisk mye penere, så for meg blir nok valget enkelt når det skal handles.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •