Nad C375bee + C275bee

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C375bee + C275bee

Hei

Har per dags dato NAD C375BEE med B&W 683, vurdere å bygge ut med C275BEE for mer bass. Noen så har erfaring med dette oppsett hvor du kjører hver forsterker i mono med bi-wiring til høytaler. Av erfaring tenker eg då på hvordan du opplevde lydbildet etter du koblet til effekt forsterker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer bass får du nok ikke, da er det kilden du må sjekke.. men mer kontrollert bass vil du oppnå (noe som faktisk kan gi et "mindre" bass inntrykk!!).
    Beste koblinga er å biampe og biwire i HT enden. Brokobling er ikke noe spessielt bra lydmessig (NAD spessielt).

Hva slags kilde bruker du ? er ofte der "feilene" ligger, 683 +NAD 375 skal gi den bassen som kan gi (og det er ofte litt i overkant etter min mening). Bruker du PC som kilde ligger nok feilen der. NAD har en fantastisk fresk cdspiller C545 til 4000kr, denne burde gi vei i vellinga!. Skal du dog bruke PC til, så har du jo C565, hvor du kan benytte eventuelle digitale utgang på PC'en for å kjøre inn i DAC'en til C565!! Squeezebox kan også kobles til C565, noe som gir et veldig godt oppsett!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe good old mini jack i begge ender til hodetelefon utgangen på tven og laptop crap lydkort.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke Audio ut bak på tv`en du kan bruke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, det blir for lite trøkk med 375? Så vidt jeg har skjønt er det samme effektdelen som sitter i 375 som i 275, med C275 synes jeg disse høytalerne låter tynt i bunnen, selv om enkelte her mener det motsatte med denne komboen.

Jeg fikk mere trøkk med Vincent SP-331 enn med Nad C275, og ett sinnsykt bra trøkk med JungSon Duro 2x80 klasse a. Rotel 1582 ga en veldig fin lyd, men mangler fremdeles for mye i bunnen synes jeg. Så min konklusjon er at man trygt kan forlate budsjettklassen for å finne effekt som får disse høytalerne til å blomstre.

Neste som skal testes ut er en Doxa Model 73, noe jeg regner med blir neste helg.

Men få nå orden på kilden din først og fremst, dritt inn=dritt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja må nesten få undersøkt om eg kan koble på en annen måte, skal uansett ned til hifiklubben i Bergen og se om eg kan få testet på forhånd før eg kjøper og kommer tilbake med resultatet. *Min* mening er at det er for lite effekt med C375BEE alene, men tiden vil vise om eg må spise mine egne ord hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var C375BEE med C275BEE testet. Skuffendes, men kan vel ikke forvente mer ut av så små bass elementer som B&W 683 har. Har nå bestilt meg SVS SB12-Plus for å få sikkelig lyd. Ble ikke noe mer bass kun mer kontroll på de med de 2 forsterkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får nok bass ut av den NAD/B&W-kombinasjonen, er det vel egentlig bare to forklaringer:

Enten forventer du langt mer bass enn det som er realistisk (mange, spesielt unge mennesker, gjør det) -- eller det er akustiske problemer i rommet.

I første tilfelle kan nok en "filmsub" hjelpe deg til å oppnå det du vil. I det siste tilfellet, er det bare innredning og høyttalerplassering som eventuelt kan hjelpe.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller fasefeil som kan skje den beste

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok det første, når eg tenker bass, så tenker eg hele huset som rister hver gang bassen slår hehe. Alt annet er kjedelig for min smak.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, da vil nok svsen filleriste hus og nabohus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, da er du mest sannsynlig kommet til samme konklusjon som meg. 683 mangler for mye trøkk i henhold til dine preferanser, uavhengig hvor mye effekt du putter på.

Vil anbefale deg å ikke bruke mere penger på effekt til disse høytalerne... de gir svært lite tilbake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •