Et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hei!

Sier dette helt på starten så folk skjønner at jeg -ikke- skjønner stort når det gjelder hifi/stereo

Jeg lurer rett og slett på om NAD C355BEE er tilstrekkelig nok til å drive et par B&W DM683. Jeg har hørt disse høytalerne, men vet ikke hvilken forsterker som ble brukt. Innen den prisklassen jeg er ute etter (Opp til 10000) så vet jeg at det er disse høytalerne jeg vil ha. Og selvfølgelig da en forsterker som driver disse så godt som de kan drives i et stereoanlegg.

Håper på svar/råd!

MVH MNordberg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mnordberg
    Hei!

Sier dette helt på starten så folk skjønner at jeg -ikke- skjønner stort når det gjelder hifi/stereo

Jeg lurer rett og slett på om NAD C355BEE er tilstrekkelig nok til å drive et par B&W DM683. Jeg har hørt disse høytalerne, men vet ikke hvilken forsterker som ble brukt. Innen den prisklassen jeg er ute etter (Opp til 10000) så vet jeg at det er disse høytalerne jeg vil ha. Og selvfølgelig da en forsterker som driver disse så godt som de kan drives i et stereoanlegg.

Håper på svar/råd!

MVH MNordberg.
    Hei jeg har selv hatt 683, svaret er nei. Du må minst ha Nad 375 for å få effekt som klarer å drive høyttalerne. Jeg ville tittet på følgende merker som passer godt: Hegel, Nad, Lyngdorf og Parasound. Iallefall etter min smak.

happy hunting

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok gå greit med C355BEE, men du får nok ikke utnyttet det fulle potensialet i disse høyttalerne med den nei..

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er noe meget kravstore høyttalere som er slemme med forsterkeren de drives av....

Å velge en for slapp forsterker til disse vil gi et "dødt" lydbilde, 150-400watt hadde vært fin..
    355 ser jeg er 80 "ekte nad-watt" som hi-fi-klubben så "fint" skriver det...
    Selv om det er "ekte nad-watt" synes jeg det høres på grensen ut, men du får GARANTERT høre på denne komboen før du bestemmer deg, hør med 355 og en annen forsterker hifiklubben anbefaler...

Men faren er at du nok må betale litt mer for forsterker en hva du hadde planlagt...

Hadde du gått for B&W CM7 (13.000) så hadde de trolig fungert fint med 355, da CM7 er en mye snillere og mer behersket høyttalere....

(jeg er langt fra noen ekspert angående b&w og nad)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter de over. Vil også oppfordre til å lage tråder med overskrift som viser til hva tråden omhandler.. Et spørsmål kan være hva som helst.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er dumt med B&W er at man trenger elektronikk som gjerne koster det dobbelte av hva høytalerne koster, hvorfor kan dem ikke la dem drives på høyere impedans som feks Dali. Må ha min 150W og helst mye mer for å få sving på elementene, CM9 trenger mere enn 250W for å rocke. Jeg synes det blir litt drøyt når dem ikke koster mere enn 20000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er kort og godt nei. Du kan i teorien koble på hva du vil fra minianlegg til disse såkalte nad wattene. DM683 krever sin forsterker uansett hvordan man snur og vrir på dette, for å få disse høytalerne til å blomstre kan man glemme budsjettklassen, hvis det er god lyd som er målet, og se opp mot 20.000+ Synes man at det blir for mye penger å legge i effekt så vil jeg anbefale å velge noen andre høytalere.

Jeg har testet NadC275, Onkyo NR807, Vincent Sp-331, Rotel 1582, JungSon Duro... av disse er det kun Duroen som virkelig har fått disse høytalerne til å spille opp med sine 2x80 klasse A.

Finnes en egen tråd som forteller litt hva folk bruker på disse "sinnsyke" høytalerne.

Jeg skal nå prøve med en Doxa Model 73.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbakemeldingene! Føler jeg har en del å gå etter nå og litt bedre innsikt. Skal ta turen til HiFiklubben i nærmeste framtid for et par demonstrasjoner :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •