Primare er lik?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare er lik?

Har smått begynt å kikke på stereoforsterkere, og prøver nå å sile ut vilke jeg vil høre på, og hvem jeg kan "hoppe over". De skal drive et par SA1750, så jeg er ute etter en forsterker med varm lydkarakter, men som samtidig får fram det åpne og detaljerte lydbildet som jeg vet høyttalerene klarer å levere. Primare er jo absolut SA sin perfekte match, men de ligger noe over mitt budjsett med sin rimeligste forsterker til 7.000,- (Tilbud på Soundgarden)

Finnes det noe der ute som kan matche lydkarakteren til primare, til en billigere penge?

Setter pris på all hjelp og tips

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du holder du ut littegrann til det kommer en brukt Primare i21 på torget. Lå ute 2 stk for ikke lenge siden til ca 4 lapper (pr. stk seff ), knallkjøp & knallmatch med 1750.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja det er jo absolut aktuelt.

Men la oss si at jeg ikke hadde hatt noe tålmodighet, hva ville blitt det/de "nest beste valget/valgene" ?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk gå så langt som å si at en ny forsterker til 1750 til under 5 lapper vil slite med å få skikkelig liv i dem.

Utenom Primare så kan du kikke på Abrahamsen og Densen. Tror begge disse vil passe 1750 bra.
    Men som nevnt, let på brukten, 1750 trenger kvalitet for å blomstre :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz PM15

Jeg kjører SA1750 med Marantz PM11 og det låter fortreffelig.. kanskje litt over prisklassen du nevnte... men du finner vel noe brukt til 6-7 lapper..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sett for meg noe rundt 5000,-
    Ville ikke tru at de trengte så mye krefter. Det er jo forholdsvis lette høyttalere å drive?

Hva slags lydkarakter har Abrahamsen og Densen? Det siste jeg vil ha er en "kald" forsterker.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo en brukt Primare I21 for godt under budsjettet ditt - hvis du er litt tålmodig. M.h.t. krefter har du jo rett - disse SA 1750 høyttalerne TRENGER strengt tatt ikke så mye krefter. Men du verden hvor mye bedre de - som alle andre høyttalere - låter når de får spille sammen med litt kraftfull kvalitetselektronikk. Litt overkill her er aldri bortkastet.

Ellers regnes vel Abrahamsen som en litt varmlydende sak, men har kanskje ikke med den samme distinkte klangen og punchen som du vil kunne få med Primare. Densen heller mer mot det nøytrale - men har en ganske tight og kontant spillestil.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •