Får ikke bilde på flatskjermen gjennom Denon AVR receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde på flatskjermen gjennom Denon AVR receiver

Hei,

Har en ny Denon AVR receiver og en nesten ny plasma HDMI skjerm (Panasonic).

Har en gammel video/DVD spiller og tenkte bruke denne som TVtuner og koble alt gjennom Denon receiveren.

Har koblet lyd fra videospiller via både digital coax utgang og 2 RCA kontakter.
    Video er koblet ut av videospiller fra både komposit (3 RCA plugger) og fra video (en gul RCA plugg).

Flatskjerm er koblet til Denon med HDMI.

Jeg får lyd i mitt surroundanlegg, men intet bilde. Jeg får bilde med menyer for oppsett av anlegget så det er ikke noe galt med flatskjermen.

Jeg har stilt inn inngangene på Denon på komposit for videospiller.

Er det noe annet jeg må gjøre, må jeg f.eks. velge HDMI utgang fra Denon? Jeg finner intet valg for det i oppsettet på Denon.

Takker for all input!

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter receiveren konvertering fra composite til HDMI da? Ikke alle som gjør det. Hva slags receiver er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det skal den iht. spec.

Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Støtter receiveren konvertering fra composite til HDMI da? Ikke alle som gjør det. Hva slags receiver er det snakk om?
    Det er AVR 1610 og svaret er ja, den skal kunne konverterer både video og komposit video til digital via HDMI utgangen,

Mvh Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen med peiling på Denon AVR?

Sitat Opprinnelig postet av OleH
    Det er AVR 1610 og svaret er ja, den skal kunne konverterer både video og komposit video til digital via HDMI utgangen,

Mvh Ole
    Men kan det være at det må stilles inn for å bruke HDMI utgangen til TV? Jeg finner intet om det i boken, så trodde det var standard setup at signaler sendes ut til TV via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har Denon AVR 1610 eller 1910 her?

Sitat Opprinnelig postet av OleH

Mvh Ole
    Tar gjerne en melding fra dere som måtte ha denne receieveren, kan hende det er jeg som ikke bruker set-up på rett måte.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei

Her står det en 1910 på rommet til sønnen, jeg har ikke tatt noen dypdykk i den menyen da jeg har mer en nokk med min 4308A.

Men vi hadde ikke noe problemer med å få opp noe bilde på TVèn, jeg mener at det meste som er, starter i AUTO mode slik at det tar litt tid og så finner den det meste(mulig jeg tar feil) mener også at jeg leste i bruksanvisningen at den konverterer over alle analoge signaler til digitale. Der er det kanskje mulig du må inn å be om at den skal gjøre det.

Alt dette er tatt fritt etter hukommelsen slik at her er det rom for feil, men jeg skjønner din frustrasjon og skriver dette mest for og støtte.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Hei

Her står det en 1910 på rommet til sønnen, jeg har ikke tatt noen dypdykk i den menyen da jeg har mer en nokk med min 4308A.

Men vi hadde ikke noe problemer med å få opp noe bilde på TVèn, jeg mener at det meste som er, starter i AUTO mode slik at det tar litt tid og så finner den det meste(mulig jeg tar feil) mener også at jeg leste i bruksanvisningen at den konverterer over alle analoge signaler til digitale. Der er det kanskje mulig du må inn å be om at den skal gjøre det.

Alt dette er tatt fritt etter hukommelsen slik at her er det rom for feil, men jeg skjønner din frustrasjon og skriver dette mest for og støtte.:-D
    Takker :-)

Jeg har nå fått til enkelt video, komponent funker ikke, men det får heller være - får ta det igjen når jeg en gang i tiden kjøper full HDMI Video etc.

Ole

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du får opp menyen så er jo veien fra receiveren til skjerm klar men kanskje du må inn og åpne/aktivere en inngang i menyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda

Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Siden du får opp menyen så er jo veien fra receiveren til skjerm klar men kanskje du må inn og åpne/aktivere en inngang i menyen?
    Det stemmer og det har jeg allerede gjort, men komponent video går likevel ikke gjennom til HDMI.

Men; kjører med komposit video, det får holde det.

Ole

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •