Trøbbel med Onkyo forsterker (varme)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med Onkyo forsterker (varme)

Har hjemmekino med samme komponenter som dette: Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten (+2 proson høyttalere)
    Jeg har et stort problem med at forsterkeren blir overopphetet, den blir glovarm etter noen timer med spilling, volumet ser ut til å gå betydelig ned, jeg kan ha på max volum uten å få ut særlig lyd.

Er varme et problem med onkyo forsterkere/dette merket? Det er rimelig med klaring på baksiden og over forsterkeren, forsterkeren står alene i en hylle.
    Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikse en vifteløsning, eks noen pc vifter. De er lydløse under rette omstendigheter.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men at volumet går betydelig ned? Høres rart ut. Det er vel ikke slik beskyttelsen i Onkyoene fungerer, eller hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at enkelte Onkyo modeller ikke er så glad i lav impedans.Har aldri merket at min har blitt spesielt varm,men har stort sett blitt brukt som pre.
    Brokoblet en Meridian 558,2..5x200w til 2x500w på Focal 946 som går lavt i impedans.Etter en god stund på jevnt høyt,men langt i fra maks,så slo den seg av pga varme.Kjøpte en bordvifte på Biltema og la den bak forsterkeren siden den nesten stod på gulvet.Skjedde aldri igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 607 er varm på toppen, så måtte fjerne ei plate som lå litt for nærme (frisk varm lukt av spon er visst ikke noe bra tegn :P ) men har ikke merket noe til at den er for varm etter den fikk litt rom over seg. Varmere enn min gamle Sony, men regner med den skal være såpass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes selv det var rart at volumet gikk betydelig ned ettersom at forsterkeren ble varm. Den var dog ganske varm, kunne såvidt holde hånden min på kabinettet.
    Får prøve med kabinettvifte for PC som en midlertidig løsning, håper at dette løser problemet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri opplevd annet enn at forsterker/receiver slår seg av når det blir for varmt. Er det noen av dere som har en forklaring på hvorfor den skrur ned lyden?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg har aldri opplevd annet enn at forsterker/receiver slår seg av når det blir for varmt. Er det noen av dere som har en forklaring på hvorfor den skrur ned lyden?
    Er vel en beskyttelseskrets eller lignende som slår inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •