Emotiva - Megahypen som forsvant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 82
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva - Megahypen som forsvant?

Det er visst litt som skjer med Emotiva eiere for tiden, de tar helt av og kjøper dette merket alle er så fornøyd med. Men etter litt så ser jeg nesten daglige annonser med disse forsterkerne, hva er grunnen til man kjøper og selger disse like fort? Er de dårlige eller er det bare det å prøve noe annet og nytt som står øverst på ønskelisten?

Kanskje noen vil kjøpe dette merket og stiller seg selv et spørsmål, hvorfor selges de like fort ? Det er ikke akkurat godt tegn som blir igjen til en evt nysgjerrig kjøper, her får man masse for pengene og kanskje en trafodur på kjøpet. Noen sier det er uren strøm i huset og noen sier at transformator må byttes, hva stemmer?

Jeg synes selv at de har mange spennende produkter til en latterlig pris og det jeg vil frem til er hvorfor disse produktene ikke tilfredstiller kjøperne lenger. Noen med noen gode svar?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttesyken er vel en årsak, selv har jeg ingen planer om å bytte (enda)
    Emotiva er uslåelige på pris , det er udiskutabelt. Lyden står heller ikke tilbake for produkter i samme prisleie eller et hakk opp.
    Nå er det vel kun et par som har vært direkte uheldig med matching mot andre produkter uten at jeg skal være påståelig akkurat der. Det finnes AV folk som ikke frekventerer dette forumet også.......
    Den største hypen har nok lagt seg, husk vi sto i kø for å kjøpe
    Norge er et lite marked som fort blir mettet.

Det som blir spennende nå er om de kan levere UMC-1 uten bugs og i funksjonell stand......

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe godt svar, men kan si at 4*ERD 1 henger 100% trygt i familiehjemmekinoen. De kommer ikke til å bli bytta ut med mindre noe mye bedre bare detter i fanget på en av oss Det er nok mye større sjanse for at frontrekka blir bytta ut til fordel for Emotiva der også.

Hva angår forsterkerne så er det jo mange som sier de sliter med brumming. Det er vel noen kjipe bugs i hjemmekinoforforsterkeren dems også? Dette er jo veldig skuffende, da i hvert fall jeg ikke gidder å gamble på å*kjøpe de med det første.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fine svar folkens men er trafostøyen en bug som forekommer av det norske el. anlegget? Om dette er en bug så burde dem kanskje forbedret dette og brumming skal man ikke høre normalt sett, Stylus her på forumet hadde brum i sin Parasound 2250 og fikk trafoen byttet så alt var clean igjen. Kanskje ikke disse forsterkerne passer så godt inn i det norske markdet alikevel. Det er jo litt synd at folk skal få med bugs på kjøpet, mange her har prøvd de forskjellige forsterkerne men cdspillern er det veldig få som snakker om. Når man ser den med første øyekast så kan den ligne litt på Abrahamsen, eller? Litt sånn på utseende og slik vel og merke. Uansett så håper jeg folk får opp øya for mer spennende produkter, men bare litt skremmende alle som selger like fort og setter Emotiva i dårlig lys egentlig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk at våren er typisk "salgsperiode" på brukten da, og at Emotiva har solgt enorme antall til AVforum-folk det siste året... Trenger ikke bety at forsterkerne er dårlig av den grunn, men det er samtidig dumt at de ikke har fått skikkelig avkreftet "brummingen", selv om jeg personlig må si jeg leser svært få som egentlig klager over dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Byttesyken er vel en årsak, selv har jeg ingen planer om å bytte (enda)
    Emotiva er uslåelige på pris , det er udiskutabelt. Lyden står heller ikke tilbake for produkter i samme prisleie eller et hakk opp.
    Nå er det vel kun et par som har vært direkte uheldig med matching mot andre produkter uten at jeg skal være påståelig akkurat der. Det finnes AV folk som ikke frekventerer dette forumet også.......
    Den største hypen har nok lagt seg, husk vi sto i kø for å kjøpe
    Norge er et lite marked som fort blir mettet.

Det som blir spennende nå er om de kan levere UMC-1 uten bugs og i funksjonell stand......
    Byttesyken? Bytter folk utstyr kun for å få noe nytt i hifimøbelet å se på, bør de strengt tatt finne seg en annen hobby. Jeg tipper de fleste som selger disse enten ikke er helt fornøyd med lyden, eller er misfornøyd med kvaliteten. Eller begge deler. Er ikke det logisk?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tror kanskje også at noe av forklaringen kan ligge i at "hyper" som dette gjerne gjør at noen kjøper på impuls uten kanskje å tenke helt gjennom både økonomi og plassen disse monstrene tar... Jeg ville nok vært forsiktig med å anta at mange av disse på brukten nødvendigvis skyldes at folk ikke er fornøyd med andre ord, selv om det selvsagt er uheldig for bruktverdien om utbudet blir veldig stort og folk starter å underby hverandre, men det gjør vel ikke noe såfremt en ikke skal selge selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Veldig fine svar folkens men er trafostøyen en bug som forekommer av det norske el. anlegget? Om dette er en bug så burde dem kanskje forbedret dette og brumming skal man ikke høre normalt sett, Stylus her på forumet hadde brum i sin Parasound 2250 og fikk trafoen byttet så alt var clean igjen. Kanskje ikke disse forsterkerne passer så godt inn i det norske markdet alikevel. Det er jo litt synd at folk skal få med bugs på kjøpet, mange her har prøvd de forskjellige forsterkerne men cdspillern er det veldig få som snakker om. Når man ser den med første øyekast så kan den ligne litt på Abrahamsen, eller? Litt sånn på utseende og slik vel og merke. Uansett så håper jeg folk får opp øya for mer spennende produkter, men bare litt skremmende alle som selger like fort og setter Emotiva i dårlig lys egentlig.
    Øh.. de setter seg vel selv i et dårlig lys. Skal de produsere forsterkere for et gitt marked, er vel første bud å vite nok om strømnettet de skal brukes på. Når andre klarer å lage forsterkere uten brum og støy, er det selvsagt ikke strømnettet vårt sin feil.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange er nyskjerrige på og prøve de ut... inkludert meg klarte ikke og motstå og prøve en :-D

Billig... kraftig... litt grov i kantene... mye for pengene

det er vel svært kort oppsymering av emotivas effektforsterkere.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega av meg var misfornøyd med sin Emotiva, og den ble solgt videre for innkjøpspris. Vet ikke hva årsaken til salget var, men mener å huske at han mente det blir for lite fylde i mellompartiet i forhold til Cayin recieveren han hadde tidligere.

Vil tro det også finnes de som importerer for å prøve, med tanke på å selge videre ganske kjapt.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, hvor mange er det egentlig som har postet negative opplevelser med brum? 5stk kanksje?

Har selv hatt xpa-3 og xpa-2, ingen av de hadde antydninger til hverken brum eller støy i ht som er på 96db/1watt.

Blir litt omvent hype spør du meg, folk legger mer merke til at det ligger noe emotiva utstyr på brukten. Mange kjøpte, etter mine inntrykk, kun for å teste. Skal dessuten ikke se bort ifra at endel av de som frekventerer avforum har som hobby å bytte, teste og matche gear. Det er bare å se hvor ofte det er utskiftninger/endringer hos endel oppsett hos de mer aktive brukerne.

Skal selv være såpass ærlig å røpe at alle mine emotiva produkter har havnet på børsen, men dette er ikke pga dårlig ytelser, heller pga omprioriteringer-les borettslag.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Byttesyken? Bytter folk utstyr kun for å få noe nytt i hifimøbelet å se på, bør de strengt tatt finne seg en annen hobby. Jeg tipper de fleste som selger disse enten ikke er helt fornøyd med lyden, eller er misfornøyd med kvaliteten. Eller begge deler. Er ikke det logisk?
    Veeel , har du ikke hørt om "oppgraderinsspøkelset" Det herjer fritt, året rundt.
    Litt seriøst : Kvaliteten på Emotiva er fullt på høyde med tilsvarende produkter, Ex. Nad Rotel, Para NC osv osv.
    Det at mange selger er kanskje som Lygren sier, litt impuls, lyst til å prøve osv.
    Annenhåndsverdien er foreløbig på den hyggelige siden, du taper ikke mange kronene på å importere en for så å selge den videre.
    Vedr. trafostøy, mine er helt stille, du må legge øret helt inntil før det kan anes litt HZ. Har hatt endel forskjellig som har bråket mye verre enn Emotiva :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy... ikke i min xpa-3.

Eneste er når en slår av pre-amp, da suser det litt som når en slår den på og den sjekker kanalene.

Og det er klipsch som står tilkoblet hos meg :-D

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De finnes svært mange som bytter ut høyttalere og elektronikk, som de egentlig er strålende fornøyd med.8)
    Jeg er selv en av dem, og jeg bytter ikke fordi jeg vil ha noe nytt og se på....men høre på.

Og jeg tror alltid at gresset er enda grønnere på andre siden.....er desverre ikke hver gang det stemmer.

EDIT: Har lurt på og skifte hobby, men får det liksom ikke til....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh.. de setter seg vel selv i et dårlig lys. Skal de produsere forsterkere for et gitt marked, er vel første bud å vite nok om strømnettet de skal brukes på. Når andre klarer å lage forsterkere uten brum og støy, er det selvsagt ikke strømnettet vårt sin feil.
    Det er nok sant det men noen virker jo bra så kanskje kontakte Emotiva om dette brumme problemet, kanskje dem får skikk på disse og er ikke direkte imponert av den Chinese samlebånd mekket som er i dag på produktene. Er for mye feil og lite testing, on og off... Ok, pakke ned og sende.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er for mye feil og lite testing, on og off... Ok, pakke ned og sende.

Er desverre akkurat slik det ofte er....de er vi/kjøperne som plutselig er blitt "prøvekaniner".8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    De finnes svært mange som bytter ut høyttalere og elektronikk, som de egentlig er strålende fornøyd med.8)
    Jeg er selv en av dem, og jeg bytter ikke fordi jeg vil ha noe nytt og se på....men høre på.

Og jeg tror alltid at gresset er enda grønnere på andre siden.....er desverre ikke hver gang det stemmer.

EDIT: Har lurt på og skifte hobby, men får det liksom ikke til....
    Hvordan kan man være strålende fornøyd med noe, og samtidig tro at gresset er mye grønnere på andre siden?
    Jeg vil komme med et vennlig, men bestemt tips: Fokuser på lyden som oppstår mellom høyttalere og rom, og ikke på bokser som i bunn og grunn bare er nyanser. La meg illustrere: La oss ta 5 effektforsterkere til, la oss si, 15000 kroner. Gitt at effekten er tilpasset høyttalerne; hvor stor forskjell er det egentlig på disse, hvis du lytter til dem over det samme anlegget? Ta 5 cd-spillere i samme prisklasse. Enda mindre forskjell. Knapt målbart. Men flytt høyttalerne dine 30 cm, og heng opp noen akustikkpaneler. FOR en forskjell det kan gjøre! Folk er rett og slett uvitende når de bytter bokser i et sett, og tror at det ene skal spille så mye bedre, eller annerledes enn det andre. Man kommer aldri i mål. Jeg sier IKKE at alle forsterkere låter likt, langt i fra. Men det er ikke her det avgjøres. Hvis du har en stygg refleksjon rund 1200 hz, kan du bytte forsterkere til du dør, den vil være der allikevel. Begynn med høyttalerne og rommet, det er alfa og omega.

Og, et lite spørsmål... Hvem tjener på utstyrshysteriet? Vi eller produsentene? Det er selvfølgelig ikke i deres interesse at folk slutter å "oppgradere" i tide og utide.
    Derfor fokuserer hifiprodusenter, og forhandlere, svært lite på akustikk og samspill mellom høyttaler og rom. Les en brosjyre på en cd-spiller. Bla bla bla, teknisk pjatt om en tekonologi som kom i 1983. 16 bit/44khz lyd kan låte helt fantastisk det. Men det er ikke de forskjellige måtene dette avspilles på som gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært og er nyskjerrig på disse men det er noen ting jeg reagerer på, bla oppgitt effekt i forhold til hva den klarer å dra fra strømnettet, brumming og det faktum at folk selger de etter 1-2 dager
    det å sammenligne med andre merker som rotel , para osv gir meg ingen mening før jeg eventuellt skjønner hvordan emotiva tryller frem angitte watt ut av hva den drar fra nettet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Er desverre akkurat slik det ofte er....de er vi/kjøperne som plutselig er blitt "prøvekaniner".8)
    Prøvekaniner for et dårlig produkt kan vel ikke gi noe god reklame til slutt, men som sagt håper jeg skjerpings skjer fra Emotiva sin side. Sjelden jeg har sett så mye av det samme produktet komme for salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg trur også at støyproblemet er betydelig overdrevet... eg kjøpte en xpa-5 for et halvt år siden, å den er heilt tyst. null trafodur

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •