Emotiva - Megahypen som forsvant? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett at enkelte Emotiva forsterkere har blitt solgt helt nye og ubrukt også, så det kan vel tenkes at enkelte ser sitt snitt til å tjene noen få hundrelapper her?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Har sett at enkelte Emotiva forsterkere har blitt solgt helt nye og ubrukt også, så det kan vel tenkes at enkelte ser sitt snitt til å tjene noen få hundrelapper her?
    Helt klart!
    Dette har latt seg gjøre nettopp på grunn av den omtalte "hypen" som har ført til at "brukte" eksemplarer på torget faktisk har gått for høyere pris enn om man handlet direkte fra Emotiva.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Prøvekaniner for et dårlig produkt kan vel ikke gi noe god reklame til slutt, men som sagt håper jeg skjerpings skjer fra Emotiva sin side. Sjelden jeg har sett så mye av det samme produktet komme for salg.
    Er vel ikke bare Emotiva som bruker kunder som prøvekaniner. Det gjør vel stort sett alle reciverprodusenter med nett-tilkobling. Er så greit å kunne legge ut en ny software når man finner en bug på et produkt som ikke er velprøvd enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Dette sier vel teknisk noe om hva den kan levere , selv om det ikke er oppgitt opp og utladingstid på kondensatorbanken.

• Transformer Size: 1,200VA

• Secondary Capacitance: 60,000uF

men klarer en 1,2 va og reelt levere 5x200 watt?
    får ikke det til å stemme

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er vel ikke bare Emotiva som bruker kunder som prøvekaniner. Det gjør vel stort sett alle reciverprodusenter med nett-tilkobling. Er så greit å kunne legge ut en ny software når man finner en bug på et produkt som ikke er velprøvd enda.
    Det er sant men sjelden man selger forsterkerne like fort fra en annen fabrikat, virker som folk ville bare prøve å selge dem like fort. Litt rart men det er vel sånn det skal være da vel ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Anmeldere liker å ha en produsent eller importør å forholde seg til. Dette har mer å gjøre med forestillinger om "profesjonalitet", enn med "korrupsjon".

Å anmelde noe man har lånt privat eller kjøpt selv, regnes rett og slett for en amatøraktivitet...
    Hva med svs, det ble testet før lsound kom på banen...

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva.....?

Har en xpa-5, som står på vent/den venter på ett rom!
    Har testet den på ett par recivere og støyplagene/brummingen som blir nevnt, er ikke tilstedeværende på denne.
    En annen ting som kanskje er litt sårt for noen, er nok det at noen av Emotiva sine produkter blir laget på samme plattform som ett par andre merker som jeg ikke skal nevne her, men sjekk dette ut litt, og jeg tror en del vil bli litt overasket.
    Sjekk dette: Emotiva har ett morselskap/hvem styrer dette/og hvem lager hva for hvem.................etc:?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er sant men sjelden man selger forsterkerne like fort fra en annen fabrikat, virker som folk ville bare prøve å selge dem like fort. Litt rart men det er vel sånn det skal være da vel ?
    Jeg tenker på feks siste versjon av feks Onkyo og Denon som har kommet med FW oppdateringer på løpende bånd. Det synes jeg virker veldig rart og jeg mistenker at det er pga at de ikke er ferdig uttesta enda. Føler at det er litt det samme med Emotiva prossesoren.

Når det gjelder effektrinnen er de nok ferdig og godt utviklet. Hvorfor så mange velger å selge vet jeg ikke. Kanskje de ønsker å prøve noe annet? Eller at man sliter med strømnettet. Kanskje det ikke var rett match? For min egen del er jeg strålende fornøyd av flere grunner og planlegger å kjøpe en XPA-5 til. Ikke blir den varm. Ser ok ut. Og den er en god match sammen med mine B&W.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at det noen ganger kan bli galt når man får et produkt billig.. Det virker til å ligge i bakhode at det ikke kan være SÅ bra.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, vil vel ikke si nødvendigvis, gitt at de fundamentale forhold skiller seg fra tradisjonell prismodeller. I dette tilfellet snakker vi direkte handel fra produsent i USA på lav dollar, der igjen aktøren som produserer enhetene gjør dette på storstilt og rasjonelt vis i Kina. Produkter uten masse teknologi innabords, som en forsterker, er typisk en fin vare for denne type modeller, gitt at "designer" vet å kontrollere produksjonen på et fornuftig vis.

Når det er sagt; flyfrakt fra USA til Norge er jo på ingen måte rasjonelt, så det sier litt om hvilken enorm besparelse det faktum å "hoppe over" importør og forhandler kan utgjøre... Dessverre er det ikke nødvendigvis et stort poeng for Emotive å etablere seg lokalt, da vår unike Forbrukerlov gjør Norge til ett av verdens mest kostbare land å operere direkte i (men samtidig er jo dette av stor verdi for forbruker, DET må en huske!).

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    men klarer en 1,2 va og reelt levere 5x200 watt?
    får ikke det til å stemme
    Hehe... Selv har jeg ikke noe ønske om å tilbringe mye tid i en kino hvor jeg hører 200 kontinuerlige watt pumpet ut i 5 kanaler.

Hvis en tar i betraktning dynamisk effekt og normal hjemmekinobruk bør 1,2 va dra ganske store høyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det er sagt; flyfrakt fra USA til Norge er jo på ingen måte rasjonelt.....
    eeh, fordi?

Fordi prisen på flybilletter for passasjerer er rasjonelt?
    Det er rasjonelt at en flyreise på 1000 km skal koste 1 krone?
    Nei, det er på ingen måte rasjonelt!

Det er faktisk helt motsatt - flyfrakt-prisene er snart det eneste rasjonelle igjen innen luftfarten.

For ordens skyld; fra SNL:
    rasjonell, fornuftsmessig, rasjonal; (om handlinger) som utføres etter fornuftsmessige, vitenskapelige grunnsetninger og metoder; hensiktsmessig; praktisk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    eeh, fordi?

Fordi prisen på flybilletter for passasjerer er rasjonelt?
    Det er rasjonelt at en flyreise på 1000 km skal koste 1 krone?
    Nei, det er på ingen måte rasjonelt!

Det er faktisk helt motsatt - flyfrakt-prisene er snart det eneste rasjonelle igjen innen luftfarten.

For ordens skyld; fra SNL:
    rasjonell, fornuftsmessig, rasjonal; (om handlinger) som utføres etter fornuftsmessige, vitenskapelige grunnsetninger og metoder; hensiktsmessig; praktisk.
    Rasjonelt i forhold til båtfrakt da kanskje ? vi snakker om tunge store ting som koster en brøkdel å frakte via sjøveien ( vel å merke i større kvantum) det er jo et faktum som ikke kan bestrides !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, vil vel ikke si nødvendigvis, gitt at de fundamentale forhold skiller seg fra tradisjonell prismodeller. I dette tilfellet snakker vi direkte handel fra produsent i USA på lav dollar, der igjen aktøren som produserer enhetene gjør dette på storstilt og rasjonelt vis i Kina. Produkter uten masse teknologi innabords, som en forsterker, er typisk en fin vare for denne type modeller, gitt at "designer" vet å kontrollere produksjonen på et fornuftig vis.

Når det er sagt; flyfrakt fra USA til Norge er jo på ingen måte rasjonelt, så det sier litt om hvilken enorm besparelse det faktum å "hoppe over" importør og forhandler kan utgjøre... Dessverre er det ikke nødvendigvis et stort poeng for Emotive å etablere seg lokalt, da vår unike Forbrukerlov gjør Norge til ett av verdens mest kostbare land å operere direkte i (men samtidig er jo dette av stor verdi for forbruker, DET må en huske!).
    Enig med lygren.

Grunnen til at Emotiva virker overraskende billig er fordi vi slipper å betale fortjenesten som Hifi Klubben og de andre butikkene skal ha.

Kunne man kjøpt direkte fra feks Denon hadde vi jo selvfølgelig fått en mye lavere pris en om man stikker innom Hifi Klubben. De har jo masse kostnader til lokale, lønn, strøm og masse annet som de må legge på innkjøpsprisene sine for at skal kunne drive.

Det hele er jo ganske enkelt å forstå...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Enig med lygren.

Grunnen til at Emotiva virker overraskende billig er fordi vi slipper å betale fortjenesten som Hifi Klubben og de andre butikkene skal ha.

Kunne man kjøpt direkte fra feks Denon hadde vi jo selvfølgelig fått en mye lavere pris en om man stikker innom Hifi Klubben. De har jo masse kostnader til lokale, lønn, strøm og masse annet som de må legge på innkjøpsprisene sine for at skal kunne drive.

Det hele er jo ganske enkelt å forstå...
    +1
    en xpa2 ville nok ligget i området 15-20k om hfk hadde tatt den inn i sitt sortement , ja det er en spekulasjon men jeg tror ikke den er veldig feil :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe... Selv har jeg ikke noe ønske om å tilbringe mye tid i en kino hvor jeg hører 200 kontinuerlige watt pumpet ut i 5 kanaler.

Hvis en tar i betraktning dynamisk effekt og normal hjemmekinobruk bør 1,2 va dra ganske store høyttalere.

ja,helt enig i det for så vidt, men når når andre merker omtales så er ofte slike ting som reel watt og strømstyrke noe som går igjen
    betyr ikke nødvendigvis at man skal makse produktet men man skal vel kikke litt på specs også, og foreløpig har ingen svart på om de yter det de lover, xpa 2 ser jo lovende utifra specs men hvordan spiller de på lag med andre merker, f.eks parasound som jeg har på centerkanalen, noen som vet eller har erfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    +1
    en xpa2 ville nok ligget i området 15-20k om hfk hadde tatt den inn i sitt sortement , ja det er en spekulasjon men jeg tror ikke den er veldig feil :-D

tror ikke det er noe langt fra sannhet og da må man jo også sammenligne de litt med tilsvarende prisete produkter, f.eks
    nc2250 koster vel ca 200 - 300 dollar mer enn emotivas xpa2 i usa(sånn ca)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    men man skal vel kikke litt på specs også, og foreløpig har ingen svart på om de yter det de lover
    Leste en test et sted hvor de så at XPA-2 klarte å levere over 300 watt kontinuerlig i 8 ohm. Derfor ble også specsene på XPA-2 økt fra 2x250 watt til 2x300 watt, da den minst yter dette.

Har dog ikke sett noe angående XPA-5, men vil da tro at den yter minst det den lover..

Så vidt jeg har lest, så har eier/direktøren i Emotiva, tideligere jobbet hos Parasound. Så det er ingen tvil om at de besitter masse kompetanse.

Etter det jeg har lest har Emotiva en ganske nøytral klang, mens Parasound (Halo)er litt varmere i klangen..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Leste en test et sted hvor de så at XPA-2 klarte å levere over 300 watt kontinuerlig i 8 ohm. Derfor ble også specsene på XPA-2 økt fra 2x250 watt til 2x300 watt, da den minst yter dette.

Har dog ikke sett noe angående XPA-5, men vil da tro at den yter minst det den lover..

Så vidt jeg har lest, så har eier/direktøren i Emotiva, tideligere jobbet hos Parasound. Så det er ingen tvil om at de besitter masse kompetanse.

Etter det jeg har lest har Emotiva en ganske nøytral klang, mens Parasound (Halo)er litt varmere i klangen..

oki, det varnyttig info har også lest test oppmot 2250/2100settet hvor para ble beskrevet som å gi mer tredimensjonal lyd, større rom, men dog ikke så detaljert i toppen som emotiva(balansert bruk) og ei heller med like boomy bass som emotiva

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg tenker da selvsagt i forhold til normal containerfrakt, som altså er mer rasjonelt (eller fornuftig om du vil... ) enn å sende en og en receiver med fly. Samtidig er det jo slik at distribusjon innenlands i Norge er svært kostbart, så hele flykostnaden er jo ikke bortkastet, da de internasjonale fraktselskapene er langt rimeligere enn de som opererer i norge, som jo er helt latterlig dyre!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •