Emotiva - Megahypen som forsvant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er bare en Emotiva til salgs på Finn.no....:roll:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    er ikke direkte imponert av den Chinese samlebånd mekket som er i dag på produktene. Er for mye feil og lite testing, on og off... Ok, pakke ned og sende.
    Bare for å ha nevnt det: Serieproduksjon (samlebånd) er en stor kvalitetsmessig fordel hvis det gjøres riktig. Hvem som serieproduserer betyr ikke noe, så lenge de følges opp.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hvordan kan man være strålende fornøyd med noe, og samtidig tro at gresset er mye grønnere på andre siden?
    Jeg vil komme med et vennlig, men bestemt tips: Fokuser på lyden som oppstår mellom høyttalere og rom, og ikke på bokser som i bunn og grunn bare er nyanser. La meg illustrere: La oss ta 5 effektforsterkere til, la oss si, 15000 kroner. Gitt at effekten er tilpasset høyttalerne; hvor stor forskjell er det egentlig på disse, hvis du lytter til dem over det samme anlegget? Ta 5 cd-spillere i samme prisklasse. Enda mindre forskjell. Knapt målbart. Men flytt høyttalerne dine 30 cm, og heng opp noen akustikkpaneler. FOR en forskjell det kan gjøre! Folk er rett og slett uvitende når de bytter bokser i et sett, og tror at det ene skal spille så mye bedre, eller annerledes enn det andre. Man kommer aldri i mål. Jeg sier IKKE at alle forsterkere låter likt, langt i fra. Men det er ikke her det avgjøres. Hvis du har en stygg refleksjon rund 1200 hz, kan du bytte forsterkere til du dør, den vil være der allikevel. Begynn med høyttalerne og rommet, det er alfa og omega.

Og, et lite spørsmål... Hvem tjener på utstyrshysteriet? Vi eller produsentene? Det er selvfølgelig ikke i deres interesse at folk slutter å "oppgradere" i tide og utide.
    Derfor fokuserer hifiprodusenter, og forhandlere, svært lite på akustikk og samspill mellom høyttaler og rom. Les en brosjyre på en cd-spiller. Bla bla bla, teknisk pjatt om en tekonologi som kom i 1983. 16 bit/44khz lyd kan låte helt fantastisk det. Men det er ikke de forskjellige måtene dette avspilles på som gjør det.

Vel...du tror vel ikke at jeg har som mål og tjene penger på hifihobbyen min?! Jeg har flere hobbyer, og det handler absolutt ikke om penger. Derfor har jeg "vanlig" jobb...

Jeg er enig i mye av det du sier, men hadde det vært opp til deg hadde det vel bare fantes én forsterker, én kilde osv?!

All den elektronikken jeg har eid, har hatt veldig forskjellig klang.

Og bare så du vet det, så kjøpte jeg ny bil i sommer enda den jeg hadde før var veldig god.

EDIT: Flytting av høyttalere og demping osv. har jeg gjort for leeenge siden.

EDITEDIT: I følge deg må jo svært mange av medlemmene her på forumet være uvitende. (hvis du har lest utstyrslisten til brukerne)

Sorry for OT @RW!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har vært og er nyskjerrig på disse men det er noen ting jeg reagerer på, bla oppgitt effekt i forhold til hva den klarer å dra fra strømnettet, brumming og det faktum at folk selger de etter 1-2 dager
    det å sammenligne med andre merker som rotel , para osv gir meg ingen mening før jeg eventuellt skjønner hvordan emotiva tryller frem angitte watt ut av hva den drar fra nettet
    Oppgir de hvor mye de drar fra nettet? Jeg sjekket, men kunne ikke finne det.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva er et knall produkt på høyde med dyrere merker som nad,rotel, parasound osv det at 3 av 100 forsterkere har hatt et støy problem er jo faktisk ikke et problem,flere som driver disse på klipsch uten støy og det sier vel litt...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brukten

Jeg har hatt fler på brukten rett og slett pga at jeg har tatt med fler de gangene jeg har bestilt fra usa , har en grei fraktavtale som tillater et visst antall for samme pris uansett .
    Ang støy har jeg ikke hatt eller fått tilbakemelding om noen problemer på mine i det hele tatt .
    Men de få som har hatt støyproblemer har vært veldig flinke til å utbrodere dette og få masse fokus på det om det er fortjent eller ei vites ikke .
    Hva byggekvalitet angår tror jeg ikke emo står tilbake for noen en titt utenpå eller inni bør vel bekrefte dette for alle som har sett dem .
    Lyden : har solgt en xpa2 til en meget annerkjent hifi profil på østlandet , som bruker den til å dra høytalere i 200k klassen , og han uttaler at disse med normal importørkjede og pris i forhold til kvalitet burde ligget "i øvre del av 20 000 krs klassen"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med mine Emotiva xpa forsterkere ingen brumming eller støy fra de, lyden er også helt topp. Så mine blir stående trygt i benken i lang tid fremover.
    Har den hjerneskaden som alltid vil ha en ny dingz, men prøver å vende meg av med det. Flyter jo over med teknologisk utstyr som skjelden blir brukt.
    Skal ta meg i nakken etter påske og kaste mye av dritten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Oppgir de hvor mye de drar fra nettet? Jeg sjekket, men kunne ikke finne det.

det ser man vel på str på trafoen 1,2kva = maks 1200 watt eller er jeg helt på jordet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Emotiva er et knall produkt på høyde med dyrere merker som nad,rotel, parasound osv det at 3 av 100 forsterkere har hatt et støy problem er jo faktisk ikke et problem,flere som driver disse på klipsch uten støy og det sier vel litt...

etter å ha lest uttalige innlegg fra deg under klipsch klubben angående transistor forsterkere på klispch er det litt overraskende å lese at du definerer emotiva som knall produkter
    , inne på klispch tråden blir jo det meste som ikke dobler watt fra 8ohm til 4 ohm avskrevt som ikke strømsterkt nok til å kontrolere klipsch høytalere

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv har jegnå min 2. Emotiva, og er stor fornøyd med denne, god lyd, mye krefter, og til en uslåelig pris!

har tidligere hatt Parasound NC2250, NC2125, Halo A23 og A21, og synes faktisk Emotivaen stiller seg bedre enn hvertfall NC serien, til mitt hovedbruk, film, så er rett og slett ikke det noe særlig opp til Halo heller, og prisen er nok da av større interesse..

Hadde det vært hifi-bruk ville jeg nok mulig revurdert litt, da til Halo, ikke NC, men mine har mindre trafo dur enn det jeg hadde i NC, og tilnærmet samme som Haloene jeg hadde... altså ingenting å tenke på!

Det at de fleste som faktsik velger å selge, uavhengig av grunnen til dette, får faktisk tilbake ca det de betalte, noe som er svært sjeldent man får med Parasound, Rotel etc, der man må beregne et større pristap på brukt enn man gjør med Emotiva.

Det finnes sikkert mye bedre, og dyrer enn Emotiva der ute, uten tvil - men man må vurdere til hva bruk man skal bruke det til, og til film og pris på disse, er jo Emotiva meget bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvor strømsterke er de egentlig?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hvertfall kjempefornøyd med Emo-riggen min 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er interesert i emotiva jeg, er ikke ute etter å skape negativ oppmerksomhet, ble vel egentlig mest interesert etter å ha lest en sammenlignings test mot ett para sett, men er det ingen som vet hva emotiva yter reelt, dvs trekker fra nettet osv?

jeg vil vel også tro at noen av de som selger emotiva noen dager etter å ha fått de, opplver ett eller annet negativt ved de, hvis ikke så kunne de jo testet de over en litt lengre periode uten å tape penger forsatt, det er det som taler litt mot å kjøpe en slik

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min UPA-2 er oppgitt til 2x 125w RMS @8ohm, og er stille som en sild. Kjempefornøyd med den!

Den har strømforsyning i samme størrelse som tilsvarende Parasound i NC serien, så ser ikke helt problemet? Den leverer det den skal, og vell så det.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er interesert i emotiva jeg, er ikke ute etter å skape negativ oppmerksomhet, ble vel egentlig mest interesert etter å ha lest en sammenlignings test mot ett para sett, men er det ingen som vet hva emotiva yter reelt, dvs trekker fra nettet osv?

jeg vil vel også tro at noen av de som selger emotiva noen dager etter å ha fått de, opplver ett eller annet negativt ved de, hvis ikke så kunne de jo testet de over en litt lengre periode uten å tape penger forsatt, det er det som taler litt mot å kjøpe en slik
    Problemet med testing er vel at de to "uavhengige"/ "småkorrupte (stryk det som ikke passer) hjemmekino magasinene i dette landet ikke våger å kjøre en test på disse i frykt for å fornærme noen av sine betalende testkandidater
    Vet de har fått tilbud om (og selv gitt dem tilbud) lån av emo rigger for testing men de svarer ikke engang på mailer om dette .

Måleresultater fra audiholics i usa på xpa2 :

Emotiva XPA-2 Measurements and Analysis — Reviews and News from Audioholics

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sier vel teknisk noe om hva den kan levere , selv om det ikke er oppgitt opp og utladingstid på kondensatorbanken.

• Transformer Size: 1,200VA

• Secondary Capacitance: 60,000uF

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Problemet med testing er vel at de to "uavhengige"/ "småkorrupte (stryk det som ikke passer) hjemmekino magasinene i dette landet ikke våger å kjøre en test på disse i frykt for å fornærme noen av sine betalende testkandidater.
    Anmeldere liker å ha en produsent eller importør å forholde seg til. Dette har mer å gjøre med forestillinger om "profesjonalitet", enn med "korrupsjon".

Å anmelde noe man har lånt privat eller kjøpt selv, regnes rett og slett for en amatøraktivitet...

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Anmeldere liker å ha en produsent eller importør å forholde seg til. Dette har mer å gjøre med forestillinger om "profesjonalitet", enn med "korrupsjon".

Å anmelde noe man har lånt privat eller kjøpt selv, regnes rett og slett for en amatøraktivitet...
    De liker å ha noen som kjøper annonseplass mener du vel
    Emotiva har også tilbudt dem å teste produktene iflg Cathy men ingen interesse

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Som testen av Adam Audio Beta som ble gjort i Hjemmekino på Akto sine selvimporterte høyttalere før Adam Audio fikk norsk importør?

Har selv ikke hatt noen problemer med min XPA-3 etter at den ko i hus.
    Eventuell støy er neglisjerbar, og hos meg spiller den uansett nesten bare på film.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er strålende fornøyd med min XPA-3. Verken støy eller andre problemer med denne.
    Den står like trygt i benken, som alt annet der.. 8)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •