abrahamsen v3 og hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

abrahamsen v3 og hjemmekino.

Hmmm kansjke noen kan hjelpe meg!! Har bestilt en Abrahamsen V3.0 forforsterker som jeg tenkte jeg skulle koble mellom min yamaha rxv 3800 og eksterne effekttrinn.Har parasound og emotiva og prøve mellom så det er greit.Men mitt spørsmål er om noen har noe info om hvordan det gjøres,har lastet ned brosjyren over V3.0 men syns ikke den ga meg så mye(kansjke må se over en gang til)Så at den hadde mulighet for Valgfri HT(Home Theater) inngang så om noen hadde hatt noe info,og litt tid til overs så hadde det vært kjekt og vite.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mye å si om det egentlig.
    Du kobler musikkildene dine til inngangene på V3.
    Effektforsterker(ne) til frontht kobler du så til utgangene på V3.
    Så kobler du front out fra surround receiveren til en ledig inngang på V3, og velger den inngangen som HT.

Dermed benytter du V3 som forforsterker til musikk, mens på HT setter den volum til maks, og du benytter surround forsterkeren som før.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er ikke så mye å si om det egentlig.
    Du kobler musikkildene dine til inngangene på V3.
    Effektforsterker(ne) til frontht kobler du så til utgangene på V3.
    Så kobler du front out fra surround receiveren til en ledig inngang på V3, og velger den inngangen som HT.

Dermed benytter du V3 som forforsterker til musikk, mens på HT setter den volum til maks, og du benytter surround forsterkeren som før.
    ok mange takk,ble en del klokere nå...Så er det bare og vente på posten men blir vel ikke noe før påska er over.:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min Abra.V3.0 og det lille jeg har hørt etter et par timer gir meg et stort smil om munnen,men ett spørsmål har jeg fortsatt og det er,er det mulig å slå av boksen,bryte strømmen uten og måtte trekke ut nettkabelen fysisk?leste gjennom bruksanvisningen men kan ikke finne noe info om akkurat dette.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    fikk min Abra.V3.0 og det lille jeg har hørt etter et par timer gir meg et stort smil om munnen,men ett spørsmål har jeg fortsatt og det er,er det mulig å slå av boksen,bryte strømmen uten og måtte trekke ut nettkabelen fysisk?leste gjennom bruksanvisningen men kan ikke finne noe info om akkurat dette.
    Er vel en bryter bak på forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Er vel en bryter bak på forsterkeren
    Fant den takk for tipset,litt dumt da den er integret i et rack og vanskelig og komme til..men men kan vel ikke klage for god lyd det har`n så det får vel stå sin prøve.Og innspillingstiden sier vel også sitt at den må vel stå på og bli spilt litt med.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til at strømbryteren sitter på baksiden er at du IKKE skal bruke den :-)
    Abrahamsen mener at både for og effektforsterkerne deres låter bedre når de er varme (noe jeg absolutt er enig i), så de er laget for å stå på 24/7.

Riktignok høres forskjellen mye bedre på effektforsterkerne enn forforsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: trodde dette var en Abrahamsen tråd. Ikke meningen å kuppe tråden til trådstarter. Beklager det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Hei

Har kjøpt en V3.0 fra Elkjøp i dag, men når eg skrudde på annlegget så suser det i mellomtone og diskant som om en radio som ikke er innstilt Og det suser MYE

Har koblet fra balansert utgang med XLR tit RCA overgangsplugger siden eg ikke har balansert inngang på effektforsterkeren.

Noen som vet om den TAPE utgangen kann brukes som forforsterker-utgang eller står den på full guffe eller følger den volumet på samme måte som en vanlig pre out? Kann den brukes som pre out eller blir det helt feil?

Noe må vel selvfølgelig vere galt med den balanserte utgangen eller er det ikke meningen att det skall kunne brukes en XLR-RCA overgangsplugg på den utgangen? Det har gått fint å bruke slik overgang fra cd spilleren.

VELDIG kjedelig når eg ikke får prøvd den Er det så dårlig kvalitet? Vurderer rett og slett å bruke angreretten. Hva mener dere om dette og er det noen som kann svare på det eg lurer på?

Håper på hurtig svar

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min suser litt når HT inngangen er valgt, idet volumet blir satt til fullt. Men når andre innganger velges er den helt knyst. Jeg bruker riktignok balanserte kabler både inn og ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min suser litt når HT inngangen er valgt, idet volumet blir satt til fullt. Men når andre innganger velges er den helt knyst. Jeg bruker riktignok balanserte kabler både inn og ut.

Takker for svar, men her høres det ut som en radio som ikke er innstilt og med volumet ganske høyt på selv om volum er på 0. Så det er nokk en feil på den virker det som. Det er slik støylyd som det var på gamle tver når ikke en kanal var innstilt og det var slik "snøbilde", men volumet var på moderat nivå om du skjønner.

Bruker nå TAPE utgangen og da er det ingen susing/støy, men er usikker på om TAPE-utgangen er ment å brukes som pre out?

Bør vel få ny da siden den var feil på rett ut av esken kanskje? Vet ikke helt hvordan de reglene er på Elkjøp:-?

Får eg ikke byttet den til en ny vurderer eg å heve kjøpet, men er jo VELDIG kjedelig det også siden førsteinntrykket er veldig bra med tanke på lydkvaliteten

Ikke lett dette her. Kjedelig når en får ett produkt med feil på rett ut av esken.

Noen som vet om dette er vanlig med V3.0 eller har eg bare vært uheldig og fått ett produkt med feil på den balanserte utgangen og kann forvente att når og viss eg får ny så har den ikke den samme feilen?

Har eg rett på å få en ny V3.0 fra elkjøp når den var feil på når eg fikk den i dag forresten?

En garantisak er det jo uansett selvfølgelig, men det er jo kjedelig viss eg må levere den inn og vente noen uker før den kommer tilbake.

Takker for svar som kann være til hjelp-D

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved DOA-saker så er det nokså vanlig å bare få en ny vare. Ihvertfall etter hva jeg har erfart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Ved DOA-saker så er det nokså vanlig å bare få en ny vare. Ihvertfall etter hva jeg har erfart.

Takker for svar

Det var det eg håpet på Da blir det ikke så lenge å vente heller

Edit: Da ble det bestilt ny V3.0 i dag Det var en DOA-sak som du sa. Gleder meg VELDIG til den kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen her som vet om Tape Utgangen (RCA) på V3.0 fungerer som en vanlig RCA pre out og om "eneste" forskjell på denne utgangen i forhold til den balanserte pre out (XLR) er att den balanserte er balansert og Tape Utgangen ikke er det?

Har som nevnt litt over her på siden ikke balanserte innganger på effektforsterkeren og lurer på om det beste er å bruke XLR-RCA overgangsplugger på den balanserte forforsterker-utgangen eller om det blir det samme å bruke RCA Tape Utgangen som pre out eller er Tape-utgangen ikke beregnet som forforsterker utgang men bare som Tape Utgang?

Blir det tap av lydkvalitet ved bruk av Tape utgangen (RCA) i forhold til den balanserte forforsterkerutgangen når en uansett ikke har balanserte innganger på effektforsterkeren?

Siden det står RCA Tape Utgang her: V Series by Abrahamsen så tenker eg att den kanskje ikke er beregnet som forforsterker utgang, men kunn som Tape Utgang og kanskje ikke drar fordel av alle kvaliteter som ligger i forforsterkeren viss en ser bort fra att Tape Utgangen ikke er balansert da selvfølgelig? Les: Er Tape Utgangen koblet forbi noen viktige deler/kretser i forforsterkeren som gjør att det uansett bare er den balanserte utgangen som bør brukes selv om en må bruke overgangs plugg? Drar selvfølgelig ikke nytte av att den er balansert når en ikke har balanserte innganger på effektforsterkeren selv om en bruker XLR - RCA overgangsplugger, men det er ikke det som er spørsmålet mitt her

Ikke så enkelt å forklare og er ikke så flink til å formulere meg, men håper att noen kann hjelpe meg med å forklare om hvilke forskjeller det er på Tape Utgangen i forhold til den balanserte pre-utgangen utenom att den ene er balansert og den andre ikke selvfølgelig

Blir veldig takknemlig for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut fra noen som har veldig bra peiling på V3.0 att den RCA utgangen kann fint brukes som pre out når en ikke har balanserte innganger på effektforsterkeren

Den er beregnet som pre out for de som ikke har balanserte innganger på effektforsterkeren. Den eneste forskjellen på disse to utgangene er kunn att RCA out ikke er balansert slik som den andre

Nå er eg VELDIG lettet og gleder meg veldig til den kommer siden første-inntrykket var veldig bra:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kaller du det for Tape utgang?
    Det er ikke verken tape in eller tape out på V3!
    Les bruksanvisningen!
    Du kan velge mellom balansert eller ubalansert tilkobling, enkelt og greit.
    Den balanserte utgangen har bedre lyd påstår de som har testet, jeg har ikke testet den ubalanserte, idet jeg har Abrahamsen effektforsterkere også.

Men det jo opptil deg og dine ører hva du synes om lyden!
    Koble opp med RCA kabler du og hør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kaller du det for Tape utgang?
    Det er ikke verken tape in eller tape out på V3!
    Les bruksanvisningen!
    Du kan velge mellom balansert eller ubalansert tilkobling, enkelt og greit.
    Den balanserte utgangen har bedre lyd påstår de som har testet, jeg har ikke testet den ubalanserte, idet jeg har Abrahamsen effektforsterkere også.

Men det jo opptil deg og dine ører hva du synes om lyden!
    Koble opp med RCA kabler du og hør.

Har ikke sett innlegget ditt før nå siden eg forandret på innlegget mitt etter å fått samme svar fra noen andre. Samme svar som du kommer med her

Nå har ikke eg bruksanvisning, men gå inn på siden til Abrahamsen og les spesifikasjoner på V3.0 så ser du att det står RCA Tape Utgang. Har jo linket til siden til Abrahamsen i ett av mine tidligere innlegg der eg skriver att det står RCA Tape Utgang i spesifikasjoner! Det var jo det som gjorde meg forvirret

Prøvde RCA utgangen da eg hadde den en dag før den ble levert tilbake til Elkjøp på garantisak og første-inntrykket av lyden var som nevnt ett par ganger før i mine innlegg over VELDIG bra Passer meg og mitt oppsett glimrende, men kann jo ikke komme med noen lang beskrivelse da eg kunn har prøvd den noen timer

Det første eg merket meg var en fyldigere bass enn tidligere noe eg har savnet litt før Mellomtonen var også minst like bra som før og en diskant med mye detaljer, men som sagt dette er første-inntrykket og må nokk få mer tid når eg får den nye V3.0 før eg kann komme med en endelig beskrivelse og min konklusjon Men det med en fyldigere bass og samtidig en jevn bassgang (har jevn bassgang nå også, men mener det er litt slankere bass nå enn med V3.0) var ganske tydelig etter min mening og håper det første-inntrykket stemmer når eg får den nye V3.0 også Da blir det innspilling dag og natt og lettere og bedømme lyden etter noen dagers bruk

Men att eg var forvirret når det står RCA Tape Utgang i spesifikasjoner på siden til Abrahamsen er vel ikke så rart? Dette er selvfølgelig grunnen til att eg skrev Tape utgang. Må da kunne stole på det som står der tenkte eg.

Men takker for svar

Edit: skriveleif

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på Abrahamsen sine sider, som du har linket til tidligere, og les bruksanvisningen!
    Den ligger der i pdf format.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på Abrahamsen sine sider, som du har linket til tidligere, og les bruksanvisningen!
    Den ligger der i pdf format.

He he... Du gir deg ikke du Er takknemlig for att du er hjelpsom og takker for tipset

Nå vet eg jo att RCA utgangen er en vanlig pre out og da leser eg bruksanvisningen når eg får forforsterkeren

Det var naturlig for meg å lese spesifikasjoner som står på Abrahamsen sine sider og da ble eg forvirret over att det sto RCA Tape Utgang

Det er lett å være etterpåklok og tenke att eg burde lest bruksanvisningen som eg faktisk ikke viste att ligger der i pdf format

Har jo funnet ut av dette nå og da er jo alt greit

Nå er eg VELDIG glad og fornøyd og ser frem til å få forforsterkeren

Kommer nokk til å oppgradere den også Har hørt att de som har sendt inn Abrahamsen produkter til oppgradering er veldig fornøyd når de får det tilbake fra Abrahamsen Derfor synes eg det er greit å oppgradere den med det samme og ikke utsette det

Det neste blir vel en Abrahamsen DAC V6.0 tenker eg. Da blir det også en balansert kabel mellom den og forforsterkeren

Har du erfaring med den DACen? Har stor tro på Abrahamsen produkter og fikk som sagt ett veldig bra første inntrykk av lyden i V3.0, men den skall som sagt oppgraderes med det samme og ser frem til å få en oppgradert V3.0 tilbake

Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •