fence audio stage 250p - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mine kompiser og søskenbarn har gått på fence-smellen, så jeg har hørt bilstereo, subber, høyttalere og forsterkere fra fence! det spiller CRAP!

overpriset og litt til, forsterkeren hadde jeg kanskje gitt 1200 for, hadde ikke kjøpt bilstereo av dem om så det smalt og høyttalerene kunne jeg hatt på hytta kanskje ;-) 24" subben jeg hørte spilte jeg ifra med min 10 år gamle DIY Renkus Heinz sub drevet av en Dayton SA1000 så anbefales ikke.

Jeg er en Antifence!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    2x 10.000uF er rett å slett altfor lite for en "PA" forsterker. Det er en mer vanlig mengde å finne i forsterkerene til minianlegg. Alla Yamaha Pianocraft.
    stortsett alle billige 5ch recivere har ikke noe mere lytter/uf en den og de gir jo 5x100w og tar 200/300w i stømm.så de fleste souround forsterkerene opererer med skikkelige jukse watt

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balle123
    stortsett alle billige 5ch recivere har ikke noe mere lytter/uf en den og de gir jo 5x100w og tar 200/300w i stømm.så de fleste souround forsterkerene opererer med skikkelige jukse watt
    Indeed. Watt er et temmelig flytende begrep i "Hi-Fi" verdenen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x 10.000uF er rett å slett altfor lite for en "PA" forsterker. Det er en mer vanlig mengde å finne i forsterkerene til minianlegg. Alla Yamaha Pianocraft.
    Jeg syntes dette er rart! Naboen har en Yamaha Pianocraft MCR-755. I går kveld åpnet vi den, og vi sjekket kondensator spørsmålet. Sammen med trafoen i Pianocraften fant vi ett stykk kondensator, og den var på 120uf.
    Sammenligningen var sikkert litt søkt. 2 kondensatorer med hver 10.000uf funker som pokker hos meg! Egentlig så er det ganske heftig i denne prisklassen. Og prisen på Fence'en syntes jeg er grei, jeg. Og så tenker jeg at jeg kjøper en til etter hvert og kjører en på hver side.

Men du "Revox", når jeg ser på en del av dine tidligere innlegg så virker det som om du er litt mot Fence uansett hva de holder på med. I går var du til og med ute med skjeldsord angående modellene de bruker på noen bilder. Det var litt usakelig. Litt på linje med påstanden din i innlegget over, hvor du rett og slett gir feil informasjon.

Min menig er at du og "menigeheten" som hele tiden feilaktig rakker ned på et merke som veldig mange av oss har stor glede av, i det minste holder dere sakelige. Kan du ikke det, da? For meg har Fence gitt mye lyd og mye bass for pengene. JEG hadde ikke hatt rå til alt det fancy utstyret enkelte kjøper seg. Kanskje ikke Fence er "Gud's gave til mennskene", men kansje en liten engel? Hvertfall ikke noe å kaste dritt på. Skjerp deg, Revox!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser en gang til på det innlegget vil du se at "ubekvemsordet" var rettet mot personen som poserte på bildet sammen med høyttaleren. Det jeg utelot å skrive, som jeg skjønner nå at jeg burde ha skrevet, var at høyttalerene på samme bildet så ut som en million dollar iforhold.

Har ingenting imot Fence. Men jeg har noe imot produkter som lover noe de ikke holder.

Samt dumme utspill som ikke henger på greip
    OBS: Leveres med 500W klasse-D forsterker. Vi kunne kalt det noe annet enn 500W, men det er ikke mulig å putte på noe særlig mer effekt. Så og si uansett element-fabrikant vil elementet begynne å blafre hvis man kjører på mer power.
    uF kondensator sammenligningen var satt på spissen ja. Men jeg har hatt en TEAC A-V3000 forsterker som er en liten stereo forsterker på 2x 100watt. Den hadde 2x 10.000uF.
    Ga 750,- kroner for den i sin tid. Brukt riktignok. Men det sier jo litt.

Jeg vet at Fence også har noen produkter som er bra. Boost 212 som fikk "beste kjøp" av Lyd & Bilde f.eks.
    Les litt i http://avforum.no/forum/klubb-entusi...rsk-merke.html så vil du nok se at jeg ved mange anledninger beskytter Fence også.

Jeg beskytter de produktene jeg mener fortjener det og kritiserer de jeg mener ikke leverer. P250 MKII er et av de sistnevnte

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var at Stage250mk3 ser ut til å være en vesentlig forbedring fra akkurat den du kritiserer. 2*10000uf er ikke verdens beste, men ikke så verst. Det er en vesentlig forbedring fra Mk2 versjonen; har ikke den 2*3600uf? Og på lik linje med Teac'en så funker det bra. Stage produktene har jo enkelte funksjoner som er greie da, sånn som bridg'ing.

Det sitatet du hadde var det fra en av de store subbene til Fence? Egensvingning i membranen er jo et kjent fenomen, men jeg er enig med deg; det kan unngåes, og da snakker vi om helt andre prisklasser, ikke sant? Jeg mener; JBL klarer det jo, men da snakker vi om mange ganger prisen!! Skal du drive et element som ikke har egensvingning på store arealer så snakker vi om et membran materiale som veier en haug. Og da må det også en helt annet forsterker til å drive det. Men etter hva jeg har forstått så sliter alle med membraner over 21", uansett materiale, og de fleste vil sette streken på 18". Enkelte vil ikke gå lenger enn 12". Fence prøver seg med en sub på 24". Kanskje for dristig? Men dersom den brukes KUN på en begrenset nedre frekvens skal, og med nettopp begrenset effekt, så kanskje det funker greit. Kanskje i kombinasjon med en mindre sub? Jeg skal jammen ta å prøve!
    Men nok om det. Dette er jo en forsterker tråd.

Tidligere har jeg også hatt veldig mye positiv erfaring med Teac. Ikke minst forsterkerne, og i sin tid båndspillerne. Nå for tiden ser det ut som om Teac har solgt seg helt ut, og at de kun leier ut navnet sitt.

Nå for tiden ser det ut som om andre opponenter tar over der hvor Teac har sluppet taket, deriblandt Fence, og jeg syntes det er bra, jeg! Gi meg strøm for pengene, slik at det kan pumpes noe bass, da smiler jeg! Og hadde jeg hatt mye penger så kanskje jeg hadde valgt noe annet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nok stort sett enige. 2x10000uF holder selvsagt til sitt bruk. Eneste jeg tikker på er hvilket segment det er myntet på.

Teac'en jeg hadde var en rimelig forsterker for "normale" hjemme høyttalere. Den prøvde ikke å være noe mer enn en liten rimelig forsterker.

Fence Audio Stage prøver å være en blod-ekte PA forsterker. Hvor de attpåtil annbefaler bruk enten mot boost 212 (altså 4x 12") eller mot store PA høyttalere. Da snakker vi opptil 4x 15" på denne lille forsterkeren.

Det sier seg selv hvordan det vil gå.

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Fence stage 250 for slikt og ingenting i fjor. Måtte åpne den og skru sammen terminalene da det var overslag på ene utgangen, så noe dårlig byggekvalitet. Har brukt den til å dra fire 10" subelementer kontinuerlig på fest over 12 timer, og det klarte den fint. En grei effektforsterker for hobbyfestbruk får man tak i den billig, men langt fra noen fullblods PA forsterker. Største minuset er at den ikke har mykstart, noe som gjør den vanskelig å starte på A sikringer med mindre du treffer på sinusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nok stort sett enige. 2x10000uF holder selvsagt til sitt bruk. Eneste jeg tikker på er hvilket segment det er myntet på.

Teac'en jeg hadde var en rimelig forsterker for "normale" hjemme høyttalere. Den prøvde ikke å være noe mer enn en liten rimelig forsterker.

Fence Audio Stage prøver å være en blod-ekte PA forsterker. Hvor de attpåtil annbefaler bruk enten mot boost 212 (altså 4x 12") eller mot store PA høyttalere. Da snakker vi opptil 4x 15" på denne lille forsterkeren.

Det sier seg selv hvordan det vil gå.
    Ja, vi er nok enige. Jeg har spilt Stage 250 på Boost212 i over et år. Det er virkelig ingen problem. På store PA greier så er jeg enig med deg at det nok blir for tøft. Etter hva jeg kan se så leveres slike PA forsterkere gjerne med 4*10.000uf og noen med 6*10.000uf. Enkelt går opp til 13.000uf. De forsterkerne koster jo litt mer penger, da. Tror du ikke et PA oppsett med basse på 15" eller mer ville ha godt av en egen forsterker til bassene? Eventuellt rett og slett en riktig mye større forsterker. Men opp til 2*12", slik som Boost212, så funker dette. Alt er jo til slutt snakk om budsjett. På mange klubbhus, menighetshus, gutterom, osv så har de et lavere budsjett, akkurat som meg. Kanskje jeg skal tjene meg litt mer penger, og gå opp ett hakk? Holder deg orientert dersom jeg får rota sammen noen gryn. Inntil da funker Fenc'en for meg, og kanskje jeg rett og slett kjøper meg en til av mk3 versjonen, så blir det en i topp og den nye i bunn. Jeg ser.....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det funker sikkert helt greit på boost 212. Men jeg vil tro man får så mye mer ut av slike høyttalere med en annen forsterker.

Til sammenligning kan du ta en titt i Cerwin Vega tråden. Der blir ofte en NAD 218 regnet som for svak til å drive et par XLS-15 skikkelig.

Og da snakker vi om en forsterker som er dobbelt så kraftig som Fence Audio Stage.

Dette vil nok gjelde for boost 212 også. Ja man får selvsagt lyd og mye av det. Men kontrollen og volumet blir så ufattelig mye bedre med skikkelig power.

Skjønner egentlig ikke poenget med Fence Audio Stage når man kan få the t.amp TA2400 MK-X - Thomann danske Cyberstore billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Det er ingen fasit som sier at Fence Audio ikke er kvalitet. De har stort utvalg av produkter, der noen er veldig bra, mens andre er rett og slett dårlige.

Jeg kan laste opp et bilde av innsiden av den forsterkeren.
    Såfremt det er samme forsterkeren så fence solgte før. Denne jeg snakker om er i sølv farge.

Ps; Jeg har ikke prøvd denne forsterkeren selv, men den har en heftig strømforsyning vertfall...
    lurer på att dette er et bilde jeg har tatt, og denne forsterkeren er i dag død og begravet, funka ikke lenge..MYE støy var det i den å..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var de forsterkerne med sølvfront noen gang i salg i Norge? Jeg har bare sett de med svart front.
    Men uansett så er ikke kondensatorene i de vi nå snakker om på denne størrelsen. Dette må være noen gamle greier? Jeg har aldri sett de sølvfargede på FNKY siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det funker sikkert helt greit på boost 212. Men jeg vil tro man får så mye mer ut av slike høyttalere med en annen forsterker.

Til sammenligning kan du ta en titt i Cerwin Vega tråden. Der blir ofte en NAD 218 regnet som for svak til å drive et par XLS-15 skikkelig.

Og da snakker vi om en forsterker som er dobbelt så kraftig som Fence Audio Stage.

Dette vil nok gjelde for boost 212 også. Ja man får selvsagt lyd og mye av det. Men kontrollen og volumet blir så ufattelig mye bedre med skikkelig power.

Skjønner egentlig ikke poenget med Fence Audio Stage når man kan få the t.amp TA2400 MK-X - Thomann danske Cyberstore billigere.

NAD218 er jo en litt annen konfigurasjon, da. Den har 8 * 4700uf Nichicon kondensatorer, en gigantisk strømforsyning og en pris som desverre akkurat nå ligger over mitt budsjett, selv på bruktmarkedet. man må vel ut med 5-6.000,- brukt? Og det er mange år siden den var i normalt salg, er det ikke? Kondissene tappes jo litt år for år, så alt for gamle forsterkere har jeg ikke så lyst på. Men jeg har lest at denne forsterkeren egentlig gjør det godt på CV DC1515.
    T.Amp T2400 har jeg ikke testet selv, men derimot ar jeg testet den som kanskje rangeres rett over T2400 (p.g.a. støy o.a. fra T2400), nemlig Behringer EP4000. Den funker også virkelig greit, og er bygd opp litt på samme måte som de du nevner. Det er bra forsterkere. Nå har jeg en Fence Audio Stage250, og det fungerer også bra,så jeg får se om jeg ikke heller bygger videre på det. Jeg holder dere orientert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FilmThor
    Var de forsterkerne med sølvfront noen gang i salg i Norge? Jeg har bare sett de med svart front.
    Men uansett så er ikke kondensatorene i de vi nå snakker om på denne størrelsen. Dette må være noen gamle greier? Jeg har aldri sett de sølvfargede på FNKY siden.
    jeg kjøpte denne ny via finn.no for mange år siden,sølvfarget. tror det var før dem begynnte å selge det på netthandelen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FilmThor
    NAD218 er jo en litt annen konfigurasjon, da. Den har 8 * 4700uf Nichicon kondensatorer, en gigantisk strømforsyning og en pris som desverre akkurat nå ligger over mitt budsjett, selv på bruktmarkedet. man må vel ut med 5-6.000,- brukt? Og det er mange år siden den var i normalt salg, er det ikke? Kondissene tappes jo litt år for år, så alt for gamle forsterkere har jeg ikke så lyst på. Men jeg har lest at denne forsterkeren egentlig gjør det godt på CV DC1515.
    T.Amp T2400 har jeg ikke testet selv, men derimot ar jeg testet den som kanskje rangeres rett over T2400 (p.g.a. støy o.a. fra T2400), nemlig Behringer EP4000. Den funker også virkelig greit, og er bygd opp litt på samme måte som de du nevner. Det er bra forsterkere. Nå har jeg en Fence Audio Stage250, og det fungerer også bra,så jeg får se om jeg ikke heller bygger videre på det. Jeg holder dere orientert.
    Nå har det skjedd noe her! FNKY har tatt inn et annet merke som ser ut til å utkonkurere både Fence Audio Stage250mk3 og den sammenlignede Behringer forsterkeren. Aoda forsterkerne ser ut til å ha det vi ønsker oss; store Japanske kondensatorer, Japanske transistorer og praktiske innganger og utganger. Særlig likte jeg subwoofer utgangen. Stereo - Elektronikk | Fnky
    Jeg skal prøve å få tak i en for testing....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •