På utkjikk etter hodetelefon forsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja det kryr av slike. Her er en som trådstarter kom med: Review: ZERO 24 BIT/192KHz DAC/Headphone Amp/Pre-Amp - Head-Fi.org Community

Selv har jeg ikke bestemt meg. Først må jeg skaffe meg PayPal konto, men det er så fint vær om dagen at tankene er helt andre steder....
    Det er ikke så veldig enkelt å bestemme seg på slikt, man skulle helst fått hørt produktet/testet.. Men man må vell bare ta sjangsen :-P
    Tror ikke det vill være noe problem å få solgt noen av disse to om det skulle være noe man ikke var fornøyd med.

Lucky pig oppi nord regner det kjøttboller -.-
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kryr av slike. Her er en som trådstarter kom med: Review: ZERO 24 BIT/192KHz DAC/Headphone Amp/Pre-Amp - Head-Fi.org Community

Selv har jeg ikke bestemt meg. Først må jeg skaffe meg PayPal konto, men det er så fint vær om dagen at tankene er helt andre steder....
    Den Zero'en har jeg, og er godt fornøyd med den. Et lite minus for at diodene i fronten gir for sterkt lys.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Den Zero'en har jeg, og er godt fornøyd med den. Et lite minus for at diodene i fronten gir for sterkt lys.
    for min del gjør det ingenting om diodene er litt sterke.
    Hvor mye betalte du for din?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zero er kjent for å ha meget variabel byggekvalitet. Mange nye eiere har opplevd at Zero er DOA.
    Compass ble utviklet av Audio-gd som en Zero med bedre byggekvalitet. The Audio-gd Compass (Was: Designing an alternative to the Zero DAC/amp) - Head-Fi.org Community

Fra Compass er Fun (dac, headamp, preamp) og Sparrow utviklet (dac, headamp).
    Både Fun og Sparrow har utskiftbare moduler for DIR/DAC/GAIN slik at man kan tilpasse lyden til sin egen preferanse.

Fun: Review of the Audio-GD FUN - A modular Dac / Headphone amp / Preamp - Head-Fi.org Community
    Sparrow: Audio-gd Sparrow: a (semi-)portable DAC/Amp? - Head-Fi.org Community

Jeg kjøpte min Fun direkte fra produsent: Audio-GD Company

Billigste versjon av Sparrow må være markedets beste "bang for the bucks" for tiden.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne headampen vra Vincent. Koster veil 2500kr og da med norsk garanti og reklamasjonrett.
    Men man finner den ned under 2000kr om man leter litt.

Vincent - KHV-111 Hybrid headphone amplifier

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Zero er kjent for å ha meget variabel byggekvalitet. Mange nye eiere har opplevd at Zero er DOA.
    Compass ble utviklet av Audio-gd som en Zero med bedre byggekvalitet. The Audio-gd Compass (Was: Designing an alternative to the Zero DAC/amp) - Head-Fi.org Community

Fra Compass er Fun (dac, headamp, preamp) og Sparrow utviklet (dac, headamp).
    Både Fun og Sparrow har utskiftbare moduler for DIR/DAC/GAIN slik at man kan tilpasse lyden til sin egen preferanse.

Fun: Review of the Audio-GD FUN - A modular Dac / Headphone amp / Preamp - Head-Fi.org Community
    Sparrow: Audio-gd Sparrow: a (semi-)portable DAC/Amp? - Head-Fi.org Community

Jeg kjøpte min Fun direkte fra produsent: Audio-GD Company

Billigste versjon av Sparrow må være markedets beste "bang for the bucks" for tiden.
    Den "FUN" dac'en virka interesang, skal sette meg ned å lese litt om den senere Har faktisk ikke fått med meg noe om att den Zeroe'n kan ha dårlig byggekvalitet. Har du noe å linke til?

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Den "FUN" dac'en virka interesang, skal sette meg ned å lese litt om den senere Har faktisk ikke fått med meg noe om att den Zeroe'n kan ha dårlig byggekvalitet. Har du noe å linke til?
    Årsaken til at nå "utgåtte" Compass ble laget var Zeros lave byggekvalitet og manglende kundesupport/garanti fra selgere.

Selve konstruksjonen er grei nok, men litt dårlig print og mange dårlige loddinger trekker ned.
    Søk på "zero dac problem" hos head-fi.org så får du mange fler treff enn noen annen dac.

Jeg er veldig godt fornøyd med Audio-gd FUN (Versjon A)(har bare hatt den i 2 mnd). Bruker den sammen med Denon D-2000. Fantastisk lyd.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Årsaken til at nå "utgåtte" Compass ble laget var Zeros manglende byggekvalitet og manglende kundesupport/garanti fra selgere.

Selve konstruksjonen er grei nok, men litt dårlig print og mange dårlige loddinger trekker ned.
    Søk på "zero dac problem" hos head-fi.org så får du mange fler treff enn noen annen dac jeg vet om.

Jeg er veldig godt fornøyd med Audio-gd FUN (Versjon A)(har bare hatt den i 2 mnd). Bruker den sammen med Denon D-2000. Fantastisk lyd.
    Skal ta meg en titt
    Btw, hva betalte du totalt for den FUN din? Levert på døra med mva, toll osv..

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta meg en titt
    Btw, hva betalte du totalt for den FUN din? Levert på døra med mva, toll osv..
    Betalte USD 399,70 inkludert porto, ca Nkr 2400,- (kursen er noe dårligere nå).
    Moms og tollgebyr kom på ca 380,-

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intergrert amp/hodetelefon amp Musical ParadiseMP-301 får rosende omtale på Head-Fi. Forhandleres fra Canada, har solid byggekvalitet og skal etter sigende by på engasjerende kvalitetslyd. I tillegg er den billig, $200. Oppgradering til bedre rør kommer på rundt 300 kr mener testeren på Head-Fi. Forsterkeren gir ut 4,5W x 2.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del gjør det ingenting om diodene er litt sterke.
    Hvor mye betalte du for din?
    Ca. en tusenlapp levert hjem på døra, mener jeg å huske. Trur det var denne karen jeg kjøpte'n av,

Zero 09 24BIT/192 DAC HEAD AMP,USB, OPA627,NEW VERSION - eBay (item 330435481234 end time May-27-10 00:46:43 PDT)

Har vel hatt den i ca. 1,5-2 år nå. Brukes i hovedsak som DAC for Squeezebox, TV og DVD-spiller, samt til å drive et par AKG K701 hodetelefoner (som jeg dessverre bruker alt for sjelden...).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for denne:Xiang Sheng "708B" Headphone Amplifier - 6N3 + 6N11 × 2 + 6Z4 + 6N1 Tube Amp @ on9mart.com

Er fasintert av røret man ser i fronten og muligheter for å mekke selv :
    Modifying the Xiang Sheng 708B [56K!!!!] - Head-Fi.org Community

Har noen svakheter som potmeter i volumkontroll, rør som bør oppgraderes etc, men det har de vel alle. Kunne sikkert kjøpt meg en forsterker for 5' men tror ikke jeg vil bruke så mye - vet jo ikke enda om jeg vil like å sitte med hodetelefoner på :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for denne:Xiang Sheng "708B" Headphone Amplifier - 6N3 + 6N11 × 2 + 6Z4 + 6N1 Tube Amp @ on9mart.com

Er fasintert av røret man ser i fronten og muligheter for å mekke selv :
    Modifying the Xiang Sheng 708B [56K!!!!] - Head-Fi.org Community

Har noen svakheter som potmeter i volumkontroll, rør som bør oppgraderes etc, men det har de vel alle. Kunne sikkert kjøpt meg en forsterker for 5' men tror ikke jeg vil bruke så mye - vet jo ikke enda om jeg vil like å sitte med hodetelefoner på :-D .
    Bestilt på ebay !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YS 708b kom for noen dager siden.

Førsteintrykket var ikke helt bra, men etter å ha koblet meg på rett utgang på min Xindak muse, den som er laget for rørforsterkere, ble det mye bedre.

Nå etter noen timers inspilling blir det bare bedre og bedre lyd i mine AKG 601. Med potensiale for bedre lyd ved skifte av rør kan jeg ikke si annet at jeg er fornøy, spesielt når prisen ble ca kr 1150,- med alt 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YS 708b kom for noen dager siden.

Førsteintrykket var ikke helt bra, men etter å ha koblet meg på rett utgang på min Xindak muse, den som er laget for rørforsterkere, ble det mye bedre.

Nå etter noen timers inspilling blir det bare bedre og bedre lyd i mine AKG 601. Med potensiale for bedre lyd ved skifte av rør kan jeg ikke si annet at jeg er fornøy, spesielt når prisen ble ca kr 1150,- med alt 8)
    Høres veldig bra ut
    Blir bestilling på meg og så snart første lønna kommer.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut
    Blir bestilling på meg og så snart første lønna kommer.
    Da kan jeg anbefale han jeg handlet med: Søk etter XS 708B Tube Headphone Pre Amplifier latest edition på eBay Internasjonalt Marked - verdensomspennende handel med artikler i alle dine favorittkategorier. Alt kan leveres til ditt land.

Bare husk at du må gi bekjed at du ønsker flyfrakt hvis du ikke vil vente 5-9 uker på båttransport. Koster £20 ekstra.

Jeg nevnte noe om at potmetert kan være et problem. Hos meg er det imidlertid perfekt. Ingen volumforskjell og går i markerte stepp somgjør det lett å stille inn.

Kanskje ikke helt Japan finsish på front og kasse, men helt grei tatt prisen i betraktning. Du trenger og en power kabel da det som leveres med er lager for UK. Husk og å påse at du får 220V varianten.

Lyden er som nevt bra - i mine ører uten at jeg har så mye å sammenlikne med med unntak av min Denon 3808, som den er minst like god som. Som nevt er det også avhengig av kilden / CD spilleren.

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er kommet til November og tema er sikkert like aktuelt for flere.

Har brukt et par uker på researche tema nå og jeg endte selv med å handle en C2 fra Audio-GD da jeg også trengte en ok DAC til en rimelig penge. Selve handelen minner meg om andre klønete transaksjoner jeg har gjort med selgere i Japan. "You pay Paypal fee, yes?". Venter spendt på om produktene fremstår bedre enn førsteinntrykket "nettbutikken" deres så langt har gitt.
    audio-gd Company

Men det var rett før triggerfingeren min valgte Little Dot MK IV 4-SE som høster gode omtaler også utenfor HF forumet. Vurderte at prisen på rørene som SE versjonen leveres med nesten alene var verd de ekstra $100. Merk at denne selges av flere kinesiske selgere på eBay. Man ønsker handle fra den originale produsenten 'davidzhezhe' som også gir garanti og support. Til Norge/Sverige sender han nå en 220-240 versjon. Han kommuniserer godt på engelsk og har en de bedre eBay-butikkene med base i Kina og tydelige garantibetingelser.
    eBay My World - davidzhezhe

Bare husk at man også må pese med Tollvesenet om varen må sendes utenlands for reparasjon. Sikkert ikke nødvendig med den enkle Little Dot, men boksene til Audio-GD er ikke noe man overlater til den glade DIY reparatøren uten rettledning.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •