På utkjikk etter hodetelefon forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan jo evt gå for den som teddyh annbefalte, etter å ha lest masse på den tråden, så ser det ut til å være ett helt kanonbra produkt. (Ser ut til å være en kopi av noe til dobbel pris)

Denne har jo innebygget DAC, i tilleg til USB å alt annet du måtte ønske.
    Å kunne velge mellom RØR og vanlig er jo genialt tough

Prisen var også veldig lav.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsto ikke helt sammenhengen mellom XiangSheng DAC-01A i den første linken i teddyh sitt innlegg og den under, Maverick Audio Tube Magic DAC. Mavericen er altså en rebranda XiangSheng? I så fall ser den jo ut som en million, uten at prisen avviker stort.

Maverick-tråden på Head-Fi har vokst til 93 sider på 6 mnd mens innlegg om XiangSheng DACen tyder på spredt og lav interesse. Betyr større interesse og høyere popularitet at Maverick er en bedre amp? Jeg vet ikke, men feed-back og kunnskap om sistnevnte er veff større. Du ser nu sjøl, og lykke til med valget uansett!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Forsto ikke helt sammenhengen mellom XiangSheng DAC-01A i den første linken i teddyh sitt innlegg og den under, Maverick Audio Tube Magic DAC. Mavericen er altså en rebranda XiangSheng? I så fall ser den jo ut som en million, uten at prisen avviker stort.

Maverick-tråden på Head-Fi har vokst til 93 sider på 6 mnd mens innlegg om XiangSheng DACen tyder på spredt og lav interesse. Betyr større interesse og høyere popularitet at Maverick er en bedre amp? Jeg vet ikke, men feed-back og kunnskap om sistnevnte er veff større. Du ser nu sjøl, og lykke til med valget uansett!

Som sakt, så er ikke valget avgjort enda
    Bare en tanke, å litt lesning gjorde meg interesert. Har enda ikke fått sjekket så mye andre ting inne på forumet siden tiden ikke trår helt til i disse dager

Vi får se hva det blir til Så lenge jeg selv er fornøyd, så er det vell ikke mere å forlange :P

Men for all del, så må dere ikke slutte å komme med annbefalninger
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt noen handel på deg ? Er i markedet for noe liknende slik at jeg får hodetelefonutgang på min Xindak.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har det blitt noen handel på deg ? Er i markedet for noe liknende slik at jeg får hodetelefonutgang på min Xindak.
    Hei. Det har enda ikke blitt noe handel på meg. Men satser på att det blir det veldig snart Kapitalen har ikke sakt ja i det siste. Men får se hva bursdagspenga idag sier
    Har du selv noe i tankene?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - det finnes noen fra Creek - 21/21SE som har fått hederlig omtale, men denne som teddyh har skaffet seg ser interessant ut, men så var det det med å importere selv...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - det finnes noen fra Creek - 21/21SE som har fått hederlig omtale, men denne som teddyh har skaffet seg ser interessant ut, men så var det det med å importere selv...
    Har sendt en forespørsel til produsenten i Kina om å kjøpe direkte.

Kjekt med en Hodetelefonforsterker som også kan brukes som DAC. Ser ut som inneholdet i XiangSheng og Maverick's sin er så godt som identisk slik at de trolig begge er produsert på samme sted i Kina. Trolig halv pris rett fra produsent og med grå/al front slik jeg vil ha.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt en forespørsel til produsenten i Kina om å kjøpe direkte.

Kjekt med en Hodetelefonforsterker som også kan brukes som DAC. Ser ut som inneholdet i XiangSheng og Maverick's sin er så godt som identisk slik at de trolig begge er produsert på samme sted i Kina. Trolig halv pris rett fra produsent og med grå/al front slik jeg vil ha.
    Har ett godt blikk for den Mavericken, men har letet på Ebay en god stund også. Mye spennende der som jeg kunne tenkt meg å prøvd.
    Om det er mulighet å kjøpe direkte, så må du si ifra

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xiangsheng 708B

Kunne tengt meg denne også.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har ett godt blikk for den Mavericken, men har letet på Ebay en god stund også. Mye spennende der som jeg kunne tenkt meg å prøvd.
    Om det er mulighet å kjøpe direkte, så må du si ifra
    Samme her, men kan man få den til en pris på 1250,- med frakt, moms og det hele som Tennyh er det jo rundt en tusing spart. D1 modellen har enkelte forbedringer, men basis produktet er det samme som XS og de sendes fra Kina når de bestilles - trolig fra samme fabrikk. I statene er vist prisen omtrent det samm på M og XS.

Liker å få en DAC og leke med i tillegg til hodetelefonforsterker. Er ikke så avhengig av hodetelefoner - mest for å ha noe mer å leke med :-D . Har ikke hørt noe men det har jo vært helg...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, men kan man få den til en pris på 1250,- med frakt, moms og det hele som Tennyh er det jo rundt en tusing spart. D1 modellen har enkelte forbedringer, men basis produktet er det samme som XS og de sendes fra Kina når de bestilles - trolig fra samme fabrikk. I statene er vist prisen omtrent det samm på M og XS.

Liker å få en DAC og leke med i tillegg til hodetelefonforsterker. Er ikke så avhengig av hodetelefoner - mest for å ha noe mer å leke med :-D . Har ikke hørt noe men det har jo vært helg...
    prisen er slettes ikke ille om man får den ferdig på døra til rundt 1200kr, får den sikkert tilsendt som gave eller sample om ønsket.
    Da slipper man toll og div.
    Har selv funnet ut att jeg må ha en DAC, i tilfelle jeg skal bruke den til andre ting enn kunn hodetelefoner, kjekt å ha noe man kan leke seg med.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    prisen er slettes ikke ille om man får den ferdig på døra til rundt 1200kr, får den sikkert tilsendt som gave eller sample om ønsket.
    Da slipper man toll og div.
    Har selv funnet ut att jeg må ha en DAC, i tilfelle jeg skal bruke den til andre ting enn kunn hodetelefoner, kjekt å ha noe man kan leke seg med.
    Fikk svar fra Kina i dag. Ikke noe problem å selge direkte fra fabrikk da de ikke har noen norsk eller europeisk distibutør.

Prisen er USD98 pr stk og USD68 i frakt. Drøy pris på frakt når de tar USD20 fra statene, men de finnes mange måter å prise på.... De skriver at det blir rimeligere hvis jeg handler fler. Tror ikke det er noe toll, men moms og behandlingsgebyr slipper man vel ikke utenom og gavetrikset går de vist ikke på lenger... Dermed blir prisen kr 1330 -1500,- litt avhengig av om behandling er med i de 68 dollarene. Teddyh betalte USD208 og det stemmer med pris+frakt+moms. Dollaren har nok steget litt siden Teddyh handlet og har sendt ham en PM om saken.

Trolig litt å spare ved å kjøpe fler sammen - er det fler som ønsker å slenge seg på hvis jeg handler ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

Mener at denne Maveric DAC er en rebranded XiangSheng DAC m.a.o ett og samme produkt. Ser ut til at den også selges under navnet "Grant Fidelity" Grant Fidelity Tube DAC-09 Digital-to-analog Converter - MSRP US$300.00 | Grant Fidelity Home Audio
    Det kan nok forklare at du finner flere innlegg ang Maveric enn ang XiangSheng utgaven som eg vil kalle orginalen
    Mvh
    Terje

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Mener at denne Maveric DAC er en rebranded XiangSheng DAC m.a.o ett og samme produkt. Ser ut til at den også selges under navnet "Grant Fidelity" Grant Fidelity Tube DAC-09 Digital-to-analog Converter - MSRP US$300.00 | Grant Fidelity Home Audio
    Det kan nok forklare at du finner flere innlegg ang Maveric enn ang XiangSheng utgaven som eg vil kalle orginalen
    Mvh
    Terje
    Maveric tråden er egenetlig en felles tråd for alle tre merkene som alle baserer seg på XS. Maverick importørn er en avktiv bedragsyter til tråden som er lurt da deg gir godt salg og mange fornøyde kjøpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Ingeniør'n
    har svart på denne PM du sendte

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Kina i dag. Ikke noe problem å selge direkte fra fabrikk da de ikke har noen norsk eller europeisk distibutør.

Prisen er USD98 pr stk og USD68 i frakt. Drøy pris på frakt når de tar USD20 fra statene, men de finnes mange måter å prise på.... De skriver at det blir rimeligere hvis jeg handler fler. Tror ikke det er noe toll, men moms og behandlingsgebyr slipper man vel ikke utenom og gavetrikset går de vist ikke på lenger... Dermed blir prisen kr 1330 -1500,- litt avhengig av om behandling er med i de 68 dollarene. Teddyh betalte USD208 og det stemmer med pris+frakt+moms. Dollaren har nok steget litt siden Teddyh handlet og har sendt ham en PM om saken.

Trolig litt å spare ved å kjøpe fler sammen - er det fler som ønsker å slenge seg på hvis jeg handler ?
    Om det ikke haster på liv og død, så kan jeg kanskje bestille sammen med deg. Må bare se ann kapitalen i NERMESTE fremmtid. Prisen er uans ikke høy.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Til Ingeniør'n
    har svart på denne PM du sendte
    Jepp-sett'n. Interssant info du kommer med 8)

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audinst HUD-mx1

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Ja det kryr av slike. Her er en som trådstarter kom med: Review: ZERO 24 BIT/192KHz DAC/Headphone Amp/Pre-Amp - Head-Fi.org Community

Selv har jeg ikke bestemt meg. Først må jeg skaffe meg PayPal konto, men det er så fint vær om dagen at tankene er helt andre steder....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •