Bytte ut Creek Classic 5350SE med en annen forsterker i samme prisnivå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Creek Classic 5350SE med en annen forsterker i samme prisnivå

Jeg har Focal Electra 1007BE høyttalere og Abrahamsen V6 DAC og kjører ofte Flac via Squeexebox.

Er det noen som har tips til andre forsterkere som kan måle seg med den jeg har uten at den koster noe mer?
    Antar at prisen på Creek-forsterkeren ligger på ca. 4.500,-.

Og siden jeg har alt annet i sort, så hadde det vært greit med en forsterker i samme farge. Misforstå meg rett....jeg er ikke misfornøyd med forsterkeren, men har lyst til å prøve noe nytt. Fyr løs! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Cayin153B noe å satse på? Den er vel neppe noe bedre enn Creek`en, men heller neppe noe dårligere!?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vel det er synn du ikke ofrer mer penger til forsterker for de fine Focal.
    Du kan sikkert finde noen bra brukte, se forskjellige nettsider, som hifi huset el. lign.
    Der ligger en Krell her tror jeg, se AVTorget...
    Tror de Focal har en overraskelse i vente til deg med en god forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Synes vel det er synn du ikke ofrer mer penger til forsterker for de fine Focal.
    Du kan sikkert finde noen bra brukte, se forskjellige nettsider, som hifi huset el. lign.
    Der ligger en Krell her tror jeg, se AVTorget...
    Tror de Focal har en overraskelse i vente til deg med en god forsterker.
    Jeg har hatt "bedre" (les: dyrere) forsterkere som Thule IA150, Primare I30 og Vincent SV236, men ingen av disse har vært noe bedre enn Creek`en.
    Mulig jeg har vært uheldig med matchingen, men da har liksom lysten til å investere tungt i ny forsterker dalt litt.

Mulig også at lytterommet ikke gjør det så enkelt å finne "godlyden". Det er nemlig betong i tak og bakvegg, og sponplater bak høyttalerne og på den ene siden. Rommet er rektangulært 4 x 7m. Så det er ingen som har tro på at Cayin 153b kan gjøre en god jobb?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet tror jeg ikke du finder bedre enn Creek til prisen.
    De andre forsterkerne du nevner ser jeg på som "samme klasse", om prisene svinger litt ser jeg ikke på.
    Matching er viktig, derfor kan man med en billigere forsterker oppnå bedre lyd enn med en billigere.
    Om du skal finde forbedringer i lyden må du enten prøve en veldig god forsterker på dine høyttalere, eller søke andre løsninger, som f.eks. en subwoofer, denne kan virkelig høyne opplevelsen. Der er en REL Stampede til salgs på hifisentralen ser jeg.

Kan bare nevne jeg hadde en Thule IA350B, syntes faktisk ikke denne var god, og den kunne heller ikke drive mine nye høyttalere, prøvde da en Cary integrert, det gikk heller ikke, da jeg satte til Bryston`en visste jeg med en gang jeg var i mål. Dyrt ja, men jeg har hatt den i 4 år nå og skal ikke skifte ut noen ting mer....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5350se kostet vel ikke 4k?
    Creek Classic 5350SE integrert forsterkar
    11k ny. men du mente kanskje bruktprisen du ville få for den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •