Spørsmål ang. Onkyo 607

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. Onkyo 607

Hei

Endelig bestemt meg for å bruke litt penger for å få opp en hjemmekino.
    Starter nå med en receiver og et par fronthøyttalere.

Ble anbefalt å kjøpe en Onkyo 607 på Komplett.no til 2995,- som var en grei pris for denne receiveren.

Nå har jeg sett gjennom mange av trådene på AVforum. Må si jeg nå har blitt veldig fasinert over Cerwin Vega. Har foreløpig bestemt meg for å gå for XLS-28 eller XLS-12. Har hørt at XLS-12 skal være hakket bedre og har delvis bestemt meg disse forran XLS-28.

Lurer da på om jeg har nok kraft fra receiveren for dra disse bra nok.

Takker for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da anbefaler jeg deg absolutt å gå ett hakk opp på receiver så du får pre-out til effektforsterker! Skal du kjøre såpass store høyttalere så kommer du nok etterhvert til å ønske effekttrinn og da kommer du til å angre hvis du må handle ny receiver fordi den du kjøpte ikke hadde dette.

Receiver er nok heller ikke kraftig nok til å drive ht'ene du snakker om nei. Så jeg anbefaler deg absolutt å kjøpe heller en rimelig receiver med pre-out og har du ikke effekttrinn nå så bør du spare til dette å kjøpe det senere.

Edit: Hvorfor har du blitt fasinert av cerwin vega egentlig?

Edit2: Du har jo eventuelt denne fra onkyo som har pre-out:
    Komplett.no - Onkyo TX-SR707EB hjemmekinoreceiver

Noe dyrere, men tviler sterkt på at du kommer til å angre på investeringen for å få pre-out.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen receiver i 3 tusen kroners klassen er i stand til å drive Cerwin Vega - d.v.s. det skal jo nesten ikke noe til hvis man er ute etter desibel - men hvis noe som ligner på kvalitetslyd er målet, må det KRAFTIGE saker til. Gjerne en receiver med pre-out pluss et bra effekttrinn.

Anbefalingen gjelder ikke bare for Cerwin Vega - jeg har fortsatt til gode å høre en større gulvstående høyttaler som ikke har godt av så mye krefter som lommeboken har råd til.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ingen receiver i 3 tusen kroners klassen er i stand til å drive Cerwin Vega - d.v.s. det skal jo nesten ikke noe til hvis man er ute etter desibel - men hvis noe som ligner på kvalitetslyd er målet, må det KRAFTIGE saker til. Gjerne en receiver med pre-out pluss et bra effekttrinn.

Anbefalingen gjelder ikke bare for Cerwin Vega - jeg har fortsatt til gode å høre en større gulvstående høyttaler som ikke har godt av så mye krefter som lommeboken har råd til.
    +1

I tillegg så er det også fort gjort at HT'ene går til H******* hvis man forer de med altfor lite effekt og alikevell skal vri opp volumknotten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, skjønner. For se hva jeg skal gjøre videre.

Takker for svar vertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Har nå fått meg et par Cerwin Vega XLS-28. Sitter også med en Onkyo 607 forsterker, men har ikke brukt de sammen.

Har hatt flere henvendelser at disse spiller bra sammen, men også noen som er noe mer negativ til det. Slik som noen av de ovenstående innleggene.

Da lurer jeg på om jeg ikke burde bruke Onkyon sammen med de?

Fant også ut at jeg klarer meg med en stereoforsterker, da kanskje en HK3490? (Komplett.no - Harman Kardon HK3490 stereforsterker) Men lurer da først og fremst om jeg kan bruke den med Onkyo 607.

Takker for svar.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abhoff
    Hei igjen.

Har nå fått meg et par Cerwin Vega XLS-28. Sitter også med en Onkyo 607 forsterker, men har ikke brukt de sammen.

Har hatt flere henvendelser at disse spiller bra sammen, men også noen som er noe mer negativ til det. Slik som noen av de ovenstående innleggene.

Da lurer jeg på om jeg ikke burde bruke Onkyon sammen med de?

Fant også ut at jeg klarer meg med en stereoforsterker, da kanskje en HK3490? (Komplett.no - Harman Kardon HK3490 stereforsterker) Men lurer da først og fremst om jeg kan bruke den med Onkyo 607.

Takker for svar.
    Du kan selvfølgelig bruke 607 med CV, men vær forsiktig med volumet. Den har ikke sjangs å dra CV til skyhøye volum uten at noe ryker.

607 har ikke preout eller prosessorinng så nei du kan ikke bruke 607 og HK3490 sammen

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B

Ikke for å kverulere, men 3000 kroners klasse nå ja.....var dobbelt så dyr for 8-9 måneder siden (samme pris som Yamaha 765)......men nok om det.
    Tror nok jeg ville ha vurdert å gå opp til 707 hvis du har mulighet til å bytte den inn. Som de andre sier så har du da muligheten til effektforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •