Reciever til Focal chorus 836V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Focal chorus 836V

Har gått til anskaffelse av Focal chorus 836 samt 807 bakhøytalere, sub og senter i samme serie.
    Er nå på jakt etter en reciever.
    Budsjettet ble brukt opp på høytalerene, så jeg er på jakt etter noe relativt rimelig som spiller bra:? . Gjerne brukt. Noen som har noen gode råd eller tips til gode kjøp?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Ikke kjip inn alt for mye på forsterkeren da du har flotte høyttalere.
    Brukt gir deg mye.

Se etter Yamaha 1800, 3800, 1900, 3900,
    Onkyo 875, 905, 876, 906.

Alle støtter HD-lyd, og alle har pre-out for alle kanaler. Finnes jo også mange andre merker...

De billigste med pre-out fra merkene over er fra 7xx serien og oppover. Da kan du slippe veldig billig unna med receiver, men kravet om effekt til frontrekka vil komme tidligere.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er knall med Focal!
    Men disse høyttalerene trenger en strømsterk forsterker, ellers mister de kontroll og du kan risikere å bli fort lyttetrett. Derfor bør du se etter noen av de større modellene. Minimum bør være 1800 eller 1900.
    Onkyo er sterke, men ikke så god match kanskje? Var mer fornøyd med Yamaha enn Onkyo på Cobalt 816s.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier da at du MÅ ha Reciver OG effektforsterker til disse. Yamaha RX-V765 med en Emotiva XPA 3 kanskje? Da har du en kanal til senter og som du bør ha!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=61833

Syns denne gir veldig mye god-lyd for pengene. Dette må være ett utmerket kompromis dersom det er ett trangt budsjett

Forøvrig vil en receiver av 875's kaliber være utmerket godt i stand til å drive CC800C. Effektforsterker på denne også er ikke nødvenig her så lenge det er snakk om ett 5.1 system som skal drives.
    Jeg har selv hatt en slik senter, og den er glimrende!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg spørre, Mener du det ikke er vits å ha effekt på senter? Jeg tørr nesten å påstå at jeg mye heller ville ha effekt på senter enn på fronter i et 5,1 system!

Men spørs selvsagt hva trådskaper prioriterer og hvor mye penger han skal legge i det. Men ville uansett valgt Yamaha eller Onkyo på dette systemet.

Yamaha RX-V765 og en Emotiva XPA-3 vil koster 10.000.- nytt. Med dette påstår jeg ikke at den Onkyoèn du linket til er dårlig på noen måte, meget solid sak. Men om jeg hadde mulighet til effekt hadde jeg heller gått for det.

Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=61833

Syns denne gir veldig mye god-lyd for pengene. Dette må være ett utmerket kompromis dersom det er ett trangt budsjett

Forøvrig vil en receiver av 875's kaliber være utmerket godt i stand til å drive CC800C. Effektforsterker på denne også er ikke nødvenig her så lenge det er snakk om ett 5.1 system som skal drives.
    Jeg har selv hatt en slik senter, og den er glimrende!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom penger ikke er ett spørsmål, så vil vel effekt være ett bedre valg.
    Men jeg mener at denne senteren her klarer seg veldig godt med en receiver som 875 eller tilsvarende på egenhånd.
    Andre senterhøyttalere som er tyngre å drive vil ha mer utbytte av en effektforsterker enn akkurat denne.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Dersom penger ikke er ett spørsmål, så vil vel effekt være ett bedre valg.
    Men jeg mener at denne senteren her klarer seg veldig godt med en receiver som 875 eller tilsvarende på egenhånd.
    Andre senterhøyttalere som er tyngre å drive vil ha mer utbytte av en effektforsterker enn akkurat denne.
    Ja... det er din syn på saken, er ikke helt enig. Vil si det bor litt mer i 800 sentern enn hva den recivern vil levere, og jeg har en kompis som har denne og det var syk forskjell i film med og uten effekt. Å er da film og ikke musikk en prioritering så ville jeg valgt effekt. Men er som du sier, enten har man penger eller så har man ikke det. Men vi er enige om at det er en meget bra Reciver til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for fine svar og gode råd. Min prioritering er i første rekke musikk og stereo. Filmlyd er pri 2. Mulighet for tilkoplig av ipod er viktig for kona. Ser kanskje for meg å kjøpe noe rimelig brukt nå og evt kjøpe noe bedre senere. Ser dert ligger en Yamaha RX-V2600 Black på torget. er dette et godt valg eller er denne for liten?
    Trenger også en budsjett cd/bluray spiller.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marulf
    Hei og takk for fine svar og gode råd. Min prioritering er i første rekke musikk og stereo. Filmlyd er pri 2. Mulighet for tilkoplig av ipod er viktig for kona. Ser kanskje for meg å kjøpe noe rimelig brukt nå og evt kjøpe noe bedre senere. Ser dert ligger en Yamaha RX-V2600 Black på torget. er dette et godt valg eller er denne for liten?
    Trenger også en budsjett cd/bluray spiller.
    Ser ikke dette som et godt valg da den kun har 2 HDMI inn og 1 ut. Så har den ikke støtte for dem nye HD-lydformatene, Noe jeg ser på som meget viktig m.t.p. framtiden og når du vurderer Blurayspiller.

Som kilde ville jeg anbefallt Panasonic DMP-BD60. Den har det du trenger å litt til. Vill du legge på 500 ekstra får du storerbror DMP-BD80, men jeg så ingen vits til det. Liker denne spillern meget godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en rx-v 750 eller 765? klarer disse seg alene uten ekstra effekt?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en rx-v 750 eller 765? klarer disse seg alene uten ekstra effekt?
    Spørs åssen du definerer klarer seg. Du får lyd, men ikke noe WOW. Men er helt klart slik at man handler det man har råa til. Jeg bruker 765 selv nå å er meget fornøyd, men da med ekstra effekt.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått til anskaffelse av Focal chorus 836 samt 807 bakhøytalere, sub og senter i samme serie.
    Er nå på jakt etter en reciever.
    Budsjettet ble brukt opp på høytalerene, så jeg er på jakt etter noe relativt rimelig som spiller bra:? . Gjerne brukt. Noen som har noen gode råd eller tips til gode kjøp?
    Støtter opp, om å gå for Yamaha. Den noe varmere/mørkere lyden i Yamaha'en matcher Focal bra. Er selv fornøyd med Yamaha/Focal i mitt oppsett :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •