Receiver eller prosessor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver eller prosessor.

Jeg har omsider fått meg noen bakhøyttalere og tenkte det var på tide å kjøpe en surround-receiver eller prosessor. Her er det ingen høye krav til lydkvalitet eller effekt. Jeg har allerede en stereo-pre med HT-pass through og 6 effektkanaler.

Det jeg trenger er noe som kan dekode HD-formater og har 3-4 hdmi-innganger og en utgang pluss pre-out til alle kanaler. Den skal kun brukes til film og TV-titting.

Jeg har forsåvidt satt meg på venteliste på en emotiva umc-1, men den vil vel komme på underkant av 6000 noe som er litt drøy pris for en med å lave krav som meg. En fordel med umc-1 er at den ikke vil ta så stor plass i racket.

Er det noen som har noen tips til hvilke brukte eller nye receivere jeg skal se etter som alternativ til umc-1?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Jeg har omsider fått meg noen bakhøyttalere og tenkte det var på tide å kjøpe en surround-receiver eller prosessor. Her er det ingen høye krav til lydkvalitet eller effekt. Jeg har allerede en stereo-pre med HT-pass through og 6 effektkanaler.

Det jeg trenger er noe som kan dekode HD-formater og har 3-4 hdmi-innganger og en utgang pluss pre-out til alle kanaler. Den skal kun brukes til film og TV-titting.

Jeg har forsåvidt satt meg på venteliste på en emotiva umc-1, men den vil vel komme på underkant av 6000 noe som er litt drøy pris for en med å lave krav som meg. En fordel med umc-1 er at den ikke vil ta så stor plass i racket.

Er det noen som har noen tips til hvilke brukte eller nye receivere jeg skal se etter som alternativ til umc-1?
    Du har jo H/K avr255, Onkyo 707 og Yamaha RX-V 765.. Alle disse koster rundt 5-6k nye og kan fåes brukt for sikkert 3-4000. Alle disse tre har pre-out, HDMI og HD-formatene.

Er innebygget forsterker i disse også (effektdel), men det er jo billigere enn hva du foreslår?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok ingen pre/pro billigere enn Emotiva'en. Her til lands er Onkyo PR-SC5507 til 15000kr billigst.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene.

avr255 ser ut som en spesielt god kandidat da den ligger ute på torget til 3000. Men jeg leste testen av den i lyd og bilde hvor de brukte flerkanals lyd på bluray som testplate og det fikk meg til å tenke at jeg kanskje skulle gå for emotivaen allikevel. Greit nok at emotivaen kommer til å koste meg dobbelt så mye, men den har forhåpentligvis bedre lyd enn avr255.

Med den emo-febern som herjer på dette forumet så bør jeg kunne klare å selge den til en OK pris hvis det viser seg at jeg ikke vil ha den allikevel.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene.

avr255 ser ut som en spesielt god kandidat da den ligger ute på torget til 3000. Men jeg leste testen av den i lyd og bilde hvor de brukte flerkanals lyd på bluray som testplate og det fikk meg til å tenke at jeg kanskje skulle gå for emotivaen allikevel. Greit nok at emotivaen kommer til å koste meg dobbelt så mye, men den har forhåpentligvis bedre lyd enn avr255.

Med den emo-febern som herjer på dette forumet så bør jeg kunne klare å selge den til en OK pris hvis det viser seg at jeg ikke vil ha den allikevel.
    Jeg har hatt avr255 selv. Kan ikke si at den er noe særlig dårlig når det kommer til lyden.. Den ble litt skarp i mine ører på horn (klipsch), dette mest på musikk.. På film synes jeg den var ganske ypperlig! Er jo egentlig en kjempe forsterker til film må jeg si..

Gikk så over til en Onkyo 707.. Var ikke store forskjellen.. Litt tammere bass og litt mer nøytral/roligere diskant.. Bedre på musikk, "værre" på film.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en test av UMC-1 på emotivas forum og det virker som om den er veldig buggy så jeg tror jeg skal satse på å kjøpe en brukt receiver. Det ligger et par avr255 på torget så jeg håper jeg får kjøpt en av de.

Da sparer jeg litt penger og kanskje den klarer å drive et par gallo micro ti i bakkanalene så jeg kan selge primare-effekten.

Takk for hjelpen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en test av UMC-1 på emotivas forum og det virker som om den er veldig buggy så jeg tror jeg skal satse på å kjøpe en brukt receiver. Det ligger et par avr255 på torget så jeg håper jeg får kjøpt en av de.

Da sparer jeg litt penger og kanskje den klarer å drive et par gallo micro ti i bakkanalene så jeg kan selge primare-effekten.

Takk for hjelpen.
    De 50 wattene H/K oppgir sparker godt fra seg så det der er nok ikke noe problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •