vicent sp 331

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: vicent sp 331

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vicent sp 331

Heisann!

Berre eit lite spørsmål.Har ein vincent sp 331 ( 2x150 watt effektforsterker).Denne har vært defekt ein stund,men er nå levert på verksted for reperasjon.Brukte denne tidligere på fronthøytalerene mine ( B&W 604s3).Men siden eg har byttet ut reciver ifra denon 2807 til ein litt kraftigere ein,pioneer cl lx81,so tenkte eg å koble opp vincenten til b&w lcr600 center høytalleren istedenfor frontene.For å få "åpne" centeren maks,siden 70-80 % av lyden i filmene kommer fra center.

Det eg lurer på er hvordan eg kobler opp center til effektforsterkeren? Det er jo kun 1 phono utgang pre-out center i reciver og 2 inngganger på vincenten.Blir det biamp/bi wire på høytalleren?

Er det noen som har erfaring lydmessig,ved bruk av effektforsterker på centerhøytaller?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du biampe senteren din da?
    I så fall kan du vel bruke en y-splitt ut fra reciver,og inn på begge inngangene på Vincent'en - og videre en kanel til LF og en til HF på senter?
    Noen får arestere meg hvis dette blir feil!

Har du prøvd den Vincenten på frontent dine vs. Pioneeren da?
    Har selv en LX 82,og hadde vert moro å vite hvordan den klarer seg opp imot et såpass bra effekt-trinn
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen personlig erfaring her du, men tanken er meget interessant. For senteren blir ofte nedproritert når kreftene skal fordeles. Og med at senteren kan tjene mye på en biamp av denne valøren mtp at vokal/stemme er vanskelig å gjengi troverdig.

Da kan du vel bi-ampe frontene og? Pioneeren skal kunne programmeres til det

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amping går greit med Vincent'en din. Vel å merke hvis senterhøyttaleren din har dobbelt sett terminaler.

Da fjerner du forbindelsen mellom høyttalerterminalene (NB! Det MÅ du gjøre!!), skaffer deg et Y-ledd - som du kobler på senter-utgangen på receiveren - og fra Y-leddet kobler du signalkabler til begge kanalene på Vincent'en - og derfra ett sett høyttalerkabler til bass fra f.eks. venstre høyttalerutgang til bassterminalene på høyttalerne, og ett sett høyttalerkabler fra den andre (f.eks. høyre) høyttalerutgangen til den andre høyttalerterminalen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effektforsterker på center er i mine øyne en veldig undervurdert ting, har bare positive erfaringer med det, bruker parasound trinnet mitt på rc64, bruker bare den ene kanalen, og det funker til de grader, har hatt rc62 med vincent trinn før og det funket også veldig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble koble koble

Takker og bukker for alle svar

Har dobble høytaler terminaler på centeren for bi wiring/bi-amp.Har ein liten ekstra kabel eg fikk med ein subwooferkabel for noen år siden.Den har 2 i ene enden,og 1 i andre (phono).Slik at ein kan koble i left/right på suben.Trur eg da.Hehe.... Er dette y-splitt kabel? Den har eg liggende ein eller annan plass.Har aldri brukt den.Hadde vært supert om det var y-splitt.Blir nok meir en nok utlegg på rep av vincenten :-? Men vil det ha noe for lyden/signalet til høytaller når eg deler opp med y-splitt? Eller vil det dele bassen,osv slik det skal alikevel???? Ser fram til å prøve Ser det er terminal som må fjernes ja på centeren og slik som på frontene.... Kan eg kjøre 2 ulike kabler,eller må eg handle bi-amp kabler? Har eit sett kabler til ligende,men er ikkje samme som dei som er tilkoblet.....

Siden vincenten er 2x150 watt,så vil det vel bli 300 watt på centeren da,eller? Er spent på om det er merkbar forandring :-D Skulle tru frontene og bakhøytallerene får eit lite puff og,da dei får litt meira watt og strøm å rute med 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan du biampe senteren din da?
    I så fall kan du vel bruke en y-splitt ut fra reciver,og inn på begge inngangene på Vincent'en - og videre en kanel til LF og en til HF på senter?
    Noen får arestere meg hvis dette blir feil!

Har du prøvd den Vincenten på frontent dine vs. Pioneeren da?
    Har selv en LX 82,og hadde vert moro å vite hvordan den klarer seg opp imot et såpass bra effekt-trinn
    Har ikkje prøvd vincenten tilkoblet frontene og til preout pioneeren.Når vincenten rauk,skaffet eg meg ny reciever alla pioneeren... Men har kjørt vincenten på frontene tilkoblet denon avr 2807.Det synest eg fungerte veldigt bra.Til film synest eg pioen gjer ein utmerket jobb.Men i ren stereo,synest eg vincenten var bedre.Spesielt ved høgt volum.Mindre andstrengende :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    effektforsterker på center er i mine øyne en veldig undervurdert ting, har bare positive erfaringer med det, bruker parasound trinnet mitt på rc64, bruker bare den ene kanalen, og det funker til de grader, har hatt rc62 med vincent trinn før og det funket også veldig bra

Så du biwire/bi amper ikkje på parasounden? Kun bruker ene kanalen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig koblet opp vincent

Har endelig fått igjen vincenten og koblet den opp på centeren...

Er det riktigt koblet opp? Har lagt til noen bilder.Bi-amp oppkobling.Merker at er ein liten dure lyd/suselyd i centeren.Men når eg spiller høgt so merke eg da ikkje.Men meine da va ein sånn lyd når den var tilkoblet frontene ifjor og var tilkoblet ein annan reciever ( denon 2807 ) Er vel kanskje berre slik det blir med ein rørforsterker,eller? Ellers må eg seie at når eg først hørte på den,tilkoblet centeren og biamp,so blei eg litt skuffa.Vart ikkje noke wow faktor eller merkbar stor forskjell i forhold til å ha centeren tilkoblet pioneer lx 81.Men lx 81 har vel ein ganske stor effektdel.Men no når eg har testa litt,so synest eg kanskje at lyden er litt bedre enn før i center.Dialog/stemmer kommer litt bedre frem og den har meir ro ved høyt volum og når da skjer mye på ein gong i lydbildet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •