Recievere som er meget gode på stereo/musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Recievere som er meget gode på stereo/musikk

Ja, har kikket litt rundt men er (selvfølgelig?) lagt mindre vekt på stereo egenskapene til recieverne i tester etc. Men er det noen som utmerker seg spesielt? Sikler litt på pioneer lx82, som jeg leste litt om ien test i lydogbilde. Er det andre som markerer seg? De har gått ned litt ipris nå også ser jeg, iforhold til testprisen. Tenker ihovedsak på recievere mellom 10-20 000. I mitt tilfelle bruker jeg anlegget til 80% musikk, og har høytallere som trenger endel kraft.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lite kjennskap til diverse stereo recievere - men er det ikke bedre å fokusere på ren stereoreciever, foran hjemmekino(80%musikk)?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Primare SPA21 til salgs. Den er i allefall rå på musikk, men du hadde sikkert tenkt deg noe av nyere dato?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vil ha surround reciever pga at jeg bruker mest hdmi (mediasenter, ps3 og get pvr) og at på sikt skal jeg bygge ett egent kinorom og når jeg ser film vil jeg jo ha surround.

Montior : tenkte først og fremst på nyere ja

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4310
    NAD T765HD

Disse har vel både nok power og gode på ren 2 kanals lyd

Marantz er vel også en god kandidat i din kravspek.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Onkyo 905 er jo svært kraftig.24,5 kg veier den mot f.eks Yamaha sine 17.5 kg.Den kan også brokobles hvis du har høyttalere som gjør det mulig med tanke på impedans.Har prøvd det på 3 høyttalere med godt resultat.Er nok mer futt i den i tilsvarende watt fra andre.Ikke sett den på brukten på en stund,men var jo et forslag.Har ikke hørt alle merkene,men Pioneer virker også spennende og de er jo svært pene å se på.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden Haugesund selger en Primare SPA22 til 20k, Løp og kjøp! (før jeg gjør det..)

Soundgarden Oslo Centrum selger en SPA22 til 16K.. det er nesten halv pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du hører 80% på musikk ville jeg heller kjøpt en billigere receiver og lagt mesteparten av pengene i dedikerte stereokomponenter (og da med prosessorinngang slik at du kan kombinere musikk og film uten å bytte kabler).

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Nad 775-785HD. 785HD til 20k på hifiklubben. Bare forslag for disse to har jeg ikke testet selv, men lest noen tester. NAD T785 A/V Surround Sound Receiver Reviewed
    Det jeg ser på som en stor fordel er jo at de er modul bygget. Om de da følger opp dette så kan du oppgradere autokalibrering, lyd formater og videokort.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye gode tips her, takker! skal lete litt rundt å se hva det blir til, selv om det neppe blir noe med det første.

Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    (og da med prosessorinngang slik at du kan kombinere musikk og film uten å byttekabler).
    Sikkert dumt spm. men hva menes med dette? Har også vurdert å kjøre egne komponenter til stereo og egent til film, men så for meg at dette ble enda dyrere og mer tungvint?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har prosessorinngang, så virker stereoforsterkeren som en ren effektforsterker når du ser film.

Glimrende for de som ikke vil bruke surround reciveren til stereo.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    mye gode tips her, takker! skal lete litt rundt å se hva det blir til, selv om det neppe blir noe med det første.

Sikkert dumt spm. men hva menes med dette? Har også vurdert å kjøre egne komponenter til stereo og egent til film, men så for meg at dette ble enda dyrere og mer tungvint?
    Om du kjøper en Reciever med prosessor ingang, å en Pre-amp med prosessor utgang, så kan du kombinere disse å gjøre sånn att du kan bruke en egen PRE når du skal spille av musikk. DVS, din reciever har igrunn ikke noe med lydsignaturen å gjøre :P

Skyt meg om jeg tar feil xD

Det finnes FÅ billige pre-amps med prosessor utgang, Parasound sin PRE er faktisk den billigste vill jeg tro.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Om du har prosessorinngang, så virker stereoforsterkeren som en ren effektforsterker når du ser film.

Glimrende for de som ikke vil bruke surround reciveren til stereo.
    Humm, er det ikke sånn att om du kobler til en PRE på en reciever med f.eks en effektforsterker tilkoblet, så vill recieveren på en måte bare kjøre bypass av signalet? :S

Eller har jeg forstått hele greia feil? xD
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film ja, til musikk er hele poenget å unngå receiveren i kjeden. Finnes endel integrerte med ht inngang/bypass.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså bruke recieveren som en ren effektforsterker med andre ord? er ikke mulighet til det på min, så da er egentlig alternativet å kjøpe en veldig god surround reciever eller en ok reciever og en bra forforsterker.. hm... ikke enkle valg, hehe har egentlig en god forforsterker liggende i kjelleren, men har lyst på nytt. Plagsomt når det ikke er mulighet til remote på den, hehe.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    altså bruke recieveren som en ren effektforsterker med andre ord? er ikke mulighet til det på min, så da er egentlig alternativet å kjøpe en veldig god surround reciever eller en ok reciever og en bra forforsterker.. hm... ikke enkle valg, hehe har egentlig en god forforsterker liggende i kjelleren, men har lyst på nytt. Plagsomt når det ikke er mulighet til remote på den, hehe.
    En rimelig reciever + effekt til fronter + stereo preamp med theater bypass er ofte veien å gå om musikk betyr mye.
    Eller en reciever som er god på musikk i utgangspunktet, med muligens en ekstern dac til andre komponenter.

De fleste får en aha opplevelse ved overgang fra reciever til ren stereo-amp (meg inkludert)
    Jeg har brukt onkyo 875 til både film og musikk lenge, og den er knakende god på begge deler synes jeg. Men når jeg testet en stereo pre, ble jeg positivt overrasket.
    Det hele har ført til at min onkyo nå ligger til salgs på brukten, og ny stereo forforsterker er på vei i posten :-D

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv deg med en Hegel H200, tror soundgarden selger en demo. Spar opp litt til en nyere brukt receiver som du kobbler til pre på h200 og vips, så har du knall stereo samtidig som du får hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo vil jeg anbefale deg, selv har jeg en NR807. Klangmessig og effektmessig vil jeg sammenligne den med en Rotel 1582.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, her er det mye å tenke på, blir mer og mer usikker jeg Har kun hatt surround i tre måneder, tidligere har jeg kun kjørt stereo med effektforsterker og forforsterker, og må si jeg savner stereoen litt. Har på følelsen av at enten går jeg for en bra reciever eller så går jeg tilbake til ren stereo igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •