Problem med Nad 218 THX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Nad 218 THX

Hei folkens!

Har et problem ang den ene kanalen på min effektforsterker som jeg kjøpte brukt for par uker siden.

Det virker som den høyre kanalen "mister" signalet eller at effekten går bort. Noen ganger spiller den mye lavere enn venster høytaler også. Hvis jeg skrur opp lyden litt og går bort til høyre høytaler så skurrer det, men samtidig hører jeg musikk eller stemmene i en film, men at det skurrer og er veldig lavt. For å fikse problemet så må jeg ta bak på reciveren nær mono/stereo bryteren ( bridghed bryter). Noen ganger må jeg også ta og trykke den litt forsiktig innover for å få ordentlig og klar lyd i høyre høytaler. ( jeg skifter ikke mellom stereo og mono, bare tar/trykker forsiktig på bryteren).

Noen som har vært borti noe lignende?

Har tatt kontakt med han jeg kjøpte forsterkeren av, og han er villig til å enten få naden tilbake og gi meg pengene mine tilbake. eller så kunne jeg prøve å få den reparert og at han betalte regningen. Så klart ville han ikke betale flere tusen kr, men jeg skulle gi han et prisoverslag før vi bestemte hva vi skulle gjøre.

Noen som har peiling på hvor mye f.eks Hi-fi klubben tar for å feilsøke og reparere slike forsterkere?
    Hvor mye sånn ca tar de for å gi meg et prisoverslag?
    Noen her på forumet som bor i buskerud som utfører feilsøking og reperasjon privat?

Forsterkeren er ca 10 år gammel.

Takker for alle svar!

Steamy

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer hvis du bytter signalkabelen fra høyre til venstre?
    Vel tro at et feilsøk koster 400 kr.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at litt eldre NAD'er slipper loddinger og det trenger ikke å koste så mye.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan selge den til meg=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker for svar!

Hvis jeg bytter mellom høyre og venster signal kabel så går bare "feilen" over til den andre høytaleren..

Jeg får sende en mail til min lokale hifi-klubb å høre hvor mye dem skal ha for en sånn sjekk før jeg gjør noe mer. 400kr var en god del, men det spørrs vel hvor omfatende feilsøkingen blir. Kan jo hende de med en gang vet hva feilen kan være og at de da kan gi meg et prisoverslag av hva reprasjonen vil koste sånn ca. Er litt kjipt å betale 400kr å få vite at det koster flere tusen å få fikset den:P

Mye vil du gi duppi dupp?

Newcomer Skogseth sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    OK, takker for svar!

Hvis jeg bytter mellom høyre og venster signal kabel så går bare "feilen" over til den andre høytaleren..

Jeg får sende en mail til min lokale hifi-klubb å høre hvor mye dem skal ha for en sånn sjekk før jeg gjør noe mer. 400kr var en god del, men det spørrs vel hvor omfatende feilsøkingen blir. Kan jo hende de med en gang vet hva feilen kan være og at de da kan gi meg et prisoverslag av hva reprasjonen vil koste sånn ca. Er litt kjipt å betale 400kr å få vite at det koster flere tusen å få fikset den:P

Mye vil du gi duppi dupp?
    Om feilen bytter HT når du switcher signalkabler uten å flytte HT-kabel så er det ikke noe feil med 218, men der signalet kommer i fra. Hva bruker du som pre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med noen andre signalkabler, for meg høres det ikke ut som at det er forsterkeren som er råtten, enten kilden din eller signalkabelen er det som skaper problemer for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •