Apple Mac Mini på Onkyo TX-NR807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Apple Mac Mini på Onkyo TX-NR807

Har bestilt en Mini Mac og har et par spørsmål ang. dette ?
    Har en MiniDVI - HDMI for Mac som skal brukes for å kople Macen til forsterkeren og videre ut til TVn.
    Er de noe spesiell input selector som skal brukes her eller er det hipp som happ hva man bruker ?
    Etter hva jeg har skjønt så får man ikke lyd ut gjennom HDMI til forsterkeren fra Macen.
    Noen tips her ?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Har en MiniDVI - HDMI for Mac som skal brukes for å kople Macen til forsterkeren og videre ut til TVn.
    Er de noe spesiell input selector som skal brukes her eller er det hipp som happ hva man bruker ?
    Etter hva jeg har skjønt så får man ikke lyd ut gjennom HDMI til forsterkeren fra Macen.
    Noen tips her ?
    Mac Mini har optical out inne i hodetelefon pluggen. Du kan bruke et adapter for å hente ut signalet. Så setter du inngangen til å hente bilde fra HDMI1 og lyd fra OPT1 f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knut Inge
    Noen tips her ?
    for lyd må du ha en slik kabel fra Mini'n til anlegget - forutsetter at anlegget har optisk lydinngang.

Optisk Toslink til Mini Toslink kabel - 0,9 meter - Lyd - Kabler - Lyd & bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på her ...

Vil man få noen form for kvalitets tap hvis man bruker en slik "Optisk Toslink til Mini Toslink kabel " .. ? Eller går det "1:1" fra mini´n til receiveren ? :roll:

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Hiver meg på her ...

Vil man få noen form for kvalitets tap hvis man bruker en slik "Optisk Toslink til Mini Toslink kabel " .. ? Eller går det "1:1" fra mini´n til receiveren ? :roll:

Geir
    Den sender det bare videre, så ikke noe tap.
    Om du sender DTS ut fra Mini'n så blir det DTS på anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flotters ut ja

Har ei stor samling flac, og vurderer enten mac mini eller macbook som avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mogul
    for lyd må du ha en slik kabel fra Mini'n til anlegget - forutsetter at anlegget har optisk lydinngang.

Optisk Toslink til Mini Toslink kabel - 0,9 meter - Lyd - Kabler - Lyd & bilde
    Da er lydkabel bestilt, dette tror jeg blir knallbra.
    Er dere andre fornøyd med miniene eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er strålende fornøyd. Har hatt mini'er nå i snart 5 år..
    og har oppgradert de etterhvert som det er har kommet nye modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    Den sender det bare videre, så ikke noe tap.
    Om du sender DTS ut fra Mini'n så blir det DTS på anlegget.

Betyr dette at det er et digitalt signal som går fra Apple mini til en Dac eller forsterker? Så det er optisk utgang på Apple Mini, men bare "kamuflert" i en mini-jack utgang??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Betyr dette at det er et digitalt signal som går fra Apple mini til en Dac eller forsterker? Så det er optisk utgang på Apple Mini, men bare "kamuflert" i en mini-jack utgang??
    Stemmer nok det ja

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som på de bærbare....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Mac Mini har optical out inne i hodetelefon pluggen. Du kan bruke et adapter for å hente ut signalet. Så setter du inngangen til å hente bilde fra HDMI1 og lyd fra OPT1 f.eks.

Håper det er greit for trådstarter att eg stiller dette spørsmålet i denne tråden siden det kanskje er noe av det samme eg lurer på angående lydutgang fra pc'n

Har bestilt en slik: ACER Aspire Revo R3610 Atom N330, 2GB, 320GB, nVidia ION GF 9400, Uten DVD, WLAN, HDMI, Windows 7 Home Premium 64-bit, TrÃ¥dløst tastatur og mus / MULTICOM og lurer på hvordan dette skal kobles til en DacMagic da eg ikke helt forstår dette: 1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK.

Trodde SPDIF var det samme som Coax og TOSLINK det samme som optisk og da blir eg litt forvirret, men kann SPDIF bety det samme som optisk også siden det står slik: "1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK" i spesifikasjoner? Men hvilken kabel trenger eg og hvor skall den kobles ut fra ACER Aspire Revo R3610?

Dette skal brukes til Spotify og PC'n skal kobles via DacMagic til forforsterker.

Takker for hjelp om noen kan hjelpe meg å forstå dette:-D

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Håper det er greit for trådstarter att eg stiller dette spørsmålet i denne tråden siden det kanskje er noe av det samme eg lurer på angående lydutgang fra pc'n

Har bestilt en slik: ACER Aspire Revo R3610 Atom N330, 2GB, 320GB, nVidia ION GF 9400, Uten DVD, WLAN, HDMI, Windows 7 Home Premium 64-bit, TrÃ¥dløst tastatur og mus / MULTICOM og lurer på hvordan dette skal kobles til en DacMagic da eg ikke helt forstår dette: 1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK.

Trodde SPDIF var det samme som Coax og TOSLINK det samme som optisk og da blir eg litt forvirret, men kann SPDIF bety det samme som optisk også siden det står slik: "1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK" i spesifikasjoner? Men hvilken kabel trenger eg og hvor skall den kobles ut fra ACER Aspire Revo R3610?

Dette skal brukes til Spotify og PC'n skal kobles via DacMagic til forforsterker.

Takker for hjelp om noen kan hjelpe meg å forstå dette:-D
    spdif er optisk tror jeg. er nesten 100% sikker, så du trenger en optisk kabel som går fra pc til dac så setter du kabelen til optisk 1 på dacen, så kan du jo velge enten analog ut eller coax, optisk ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    spdif er optisk tror jeg. er nesten 100% sikker, så du trenger en optisk kabel som går fra pc til dac så setter du kabelen til optisk 1 på dacen, så kan du jo velge enten analog ut eller coax, optisk ut.

Takker for svar, men det står SPDIF bak på HDpvr tuneren og det er coax digitalutgang så det er derfor eg er litt forvirret. Men det er mulig du har rett i att det kan være optisk også:-D

Velger nok analog ut fra DAC da hele vitsen med å koble via DacMagic er att DacMagic skal gjøre jobben med å konvertere fra digitalt til analog som skal kobles til stereo forforsterker:-D

Er fortsatt litt usikker på det eg lurer på i innlegget mitt litt lenger oppe her, men kanskje noen som vet dette helt sikkert og vet hvilken kabel som skal brukes og hvor den skal kobles ut fra pc,n? (mulig det er fra hodetelefonutgangen viss den har optisk utgang inne i hodetelefonutgangen?) Ønsker ikke å koble til feil digitalkabel eller fra feil utgang fra pc'n heller og risikere å ødelegge noe

Edit: Her er i alle fall spesifikasjoner på pc'n: ACER Aspire Revo R3610 Atom N330, 2GB, 320GB, nVidia ION GF 9400, Uten DVD, WLAN, HDMI, Windows 7 Home Premium 64-bit, TrÃ¥dløst tastatur og mus / MULTICOM

Det er som sagt dette under spesifikasjoner eg ikke helt forstår: "1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK." Må eg ha en slik? : Optisk Toslink til Mini Toslink kabel - 0,9 meter - Lyd - Kabler - Lyd & bilde

Edit: skriveleif

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPDIF kan være rca, bnc eller Toslink.
    S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia
    Det er som regel samme system på alle bærbare, hodetelefonutgangen kan brukes både som hodetelefonutgang, og digital ut. Stasjonære pc har som regel rca digital ut.
    Nu er det ikke en bærbar du har, men det er sikkert samme system, det ser du når du får pc`en...
    Da fungerer kablen som du linker til ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    SPDIF kan være rca, bnc eller Toslink.
    S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia
    Det er som regel samme system på alle bærbare, hodetelefonutgangen kan brukes både som hodetelefonutgang, og digital ut. Stasjonære pc har som regel rca digital ut.
    Nu er det ikke en bærbar du har, men det er sikkert samme system, det ser du når du får pc`en...
    Da fungerer kablen som du linker til ja...

Takk for svar og en veldig god forklaring

Håper og tror ACER Aspire Revo R3610 er god nokk til Spotify

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •