vilken skal man beholde? RX-V3800 VS. RX-V765

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vilken skal man beholde? RX-V3800 VS. RX-V765

Hei!

Sitter på disse 2 og må frigjøre litt kapital. Vilken bør jeg beholde av disse? er jo vesentlig prisforskjell på nyprisen men den ene er jo 2 år og den andre 2 måneder... så vet ikke helt her.

Takker for svar.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil ha beholdt RX-V3800.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har eller har tenkt å kjøpe effektforsterker så kan du vel egentlig bare beholde 765'en. Hvis ikke ville jeg beholdt 3800'en.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hvis du har eller har tenkt å kjøpe effektforsterker så kan du vel egentlig bare beholde 765'en. Hvis ikke ville jeg beholdt 3800'en.
    Jeg har en Halo A21 som effekt til frontene. Men vurderer og få byttet ut denne mot en Emotiva XPA-3 og 2. Ev. en XPA 5. Så effekt kommer jeg å ha. Men åssen er det med lyden oppimot hverandre? vill ikke 3800 gi noe bedre lyd eller vill ikke det merkes?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg har en Halo A21 som effekt til frontene. Men vurderer og få byttet ut denne mot en Emotiva XPA-3 og 2. Ev. en XPA 5. Så effekt kommer jeg å ha. Men åssen er det med lyden oppimot hverandre? vill ikke 3800 gi noe bedre lyd eller vill ikke det merkes?
    Hvorfor ikke prøve selv? Du har begge to tilgjengelig og det er dine ører som til slutt skal avgjøre hva DU liker best.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hvorfor ikke prøve selv? Du har begge to tilgjengelig og det er dine ører som til slutt skal avgjøre hva DU liker best.
    Hva om man er tonedøv?

Selvfølgelig skal jeg teste dem opp imor hverandre. Men er dyktige folk her inne som kjenner til sånne tekniske ting bedre enn det jeg gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om man er tonedøv?
    Da er det strengt tatt ikke så nøye hva du velger

Selvfølgelig skal jeg teste dem opp imor hverandre. Men er dyktige folk her inne som kjenner til sånne tekniske ting bedre enn det jeg gjør.
    Teknikk eller ei, lyden og opplevelsen du får i stereo og surround hjemme hos deg bør bestemme mener nå jeg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Da er det strengt tatt ikke så nøye hva du velger

Teknikk eller ei, lyden og opplevelsen du får i stereo og surround hjemme hos deg bør bestemme mener nå jeg.

Selvfølgelig. Men hva vet jeg, gjenom å lese en test på nettet hvilken som har flest "duppeditter" og som jeg kan ha lengst uten at den blir utdatert? Sånne type ting kan folk her inne bedre enn meg, og det er slike ting jeg håper og få svar på.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to er nesten helt like hva angår egenskaper, bortsett fra bedre GUI, nettverkstilkobling og RS-232C inngang på RX-V3800. Forsterkerdelen kan du jo se bort fra all den tid du skal kjøre ekstern effektforsterker. Lyden i prosessordelen er vel ganske lik, men det kan du jo prøve ut selv.

Er enkelt å se en sammenlikning av de to på Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH. Se vedlagte screenshots.

Personlig ville jeg vel kanskje ha solgt 3800 da denne allerede er en utgått modell, og beholdt 765 som kanskje er mer kurant en stund til. 3800'en bringer kanskje også inn litt mer penger nå. Selger du i tillegg Haloen, så har du vel kanskje råd til en grom Emotiva forsterker.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    De to er nesten helt like hva angår egenskaper, bortsett fra bedre GUI, nettverkstilkobling og RS-232C inngang på RX-V3800. Forsterkerdelen kan du jo se bort fra all den tid du skal kjøre ekstern effektforsterker. Lyden i prosessordelen er vel ganske lik, men det kan du jo prøve ut selv.

Er enkelt å se en sammenlikning av de to på Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH. Se vedlagte screenshots.

Personlig ville jeg vel kanskje ha solgt 3800 da denne allerede er en utgått modell, og beholdt 765 som kanskje er mer kurant en stund til. 3800'en bringer kanskje også inn litt mer penger nå. Selger du i tillegg Haloen, så har du vel kanskje råd til en grom Emotiva forsterker.
    Solgte 3800 idag var ikke store problemer med det Vurderer å selge Haloen for å teste ut Emotiva Men vi får nå se om noen vill ha den

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3800 står trygt enda en stund fremover ja :-)

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Én ting som irriterte meg når jeg testet 765, var at den ikke kunne sende bilde fra f.eks dekoderen, samtidig som jeg hørte på CD. Har ikke testet 3800 så er jo ikke sikkert den kan det heller, men verdt å sjekke ut hvis det betyr noe for deg.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Én ting som irriterte meg når jeg testet 765, var at den ikke kunne sende bilde fra f.eks dekoderen, samtidig som jeg hørte på CD. Har ikke testet 3800 så er jo ikke sikkert den kan det heller, men verdt å sjekke ut hvis det betyr noe for deg.
    Dette kan 3800, så lenge kildene ikke er tilkoblet med samme type kabel vel og merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •