Emotiva eller RØR på Klipsch RF-82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva eller RØR på Klipsch RF-82?

Hei!

sitter med ett par klipsch RF-82 som trenger effekt. tenkte og anskaffe en XPA-2 eller 3 til dem.
    men lurer litt på RØR også..

vil XPA 3 holde til RF 82 og RC 62? hvor mye har jeg og tjene på XPA-2?
    eller er rør veien og gå?

spiller mye musikk på anlegge (60%) og er dvs interissert i GOD kino/ps3 lyd i 5.2 opsett(40%).

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miraxtz
    Hei!

sitter med ett par klipsch RF-82 som trenger effekt. tenkte og anskaffe en XPA-2 eller 3 til dem.

spiller mye musikk på anlegge (60%) og er dvs interissert i GOD kino/ps3 lyd i 5.2 opsett(40%).
    Finnes en masse tråder som omhandler temaet, men her har musikksmaken mye å si! Hva hører du på?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Finnes en masse tråder som omhandler temaet, men her har musikksmaken mye å si! Hva hører du på?
    Det er svært varierende. hører endel på rock/metall.. men fruen spiller endel trance og dunke musikk. sjangere som Johnny cash, dire straits er heller ikke og forakte. men først nevnte er prioritert.

XPA-2 er mest aktuell da jeg får den for 6000 kjørt på døra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rør forsterkeren heter: EL90 Push-Pull er dette god saker til klipsch og vil den utnytte høytalerns potensiale?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du pm fra meg miraxtz?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært varierende. hører endel på rock/metall.. men fruen spiller endel trance og dunke musikk. sjangere som Johnny cash, dire straits er heller ikke og forakte. men først nevnte er prioritert.

XPA-2 er mest aktuell da jeg får den for 6000 kjørt på døra.
    Hva med en rimeligerer rør forsterker på diskant og tranistor/emotiva på bass? Har ikke prøvd flere forskjellige rørforsterkere, men så vidt jeg har skjønt så får man vel mer bass til sånt som trance og dunke musikk på transistor forsterkere.

Bare ett forslag, vet ikke om dette er noen spesielt god løsning, men jeg synes dette fungerer meget bra hjemme hos meg hvertfall.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hadde kjørt XPA-3'en var jeg deg, så jeg fikk godt med "futt" til centerkanalen også.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virkelig anbefale MC 275 på RF 82 en knallmatch. Ellers har jeg hatt Rotel RB 1090, Parasound 2250 og div receevere må si parasounden helt klart er å anbefale i fohold til Rotel. Har også hatt en Music Angel men den ble helt klart slått av Mc en

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Kan virkelig anbefale MC 275 på RF 82 en knallmatch.
    Er det helt sikkert, men hvem kjøper seg forsterker til 30 000 (?) for å drive ett høytalerpar til 9 000? Hadde det vært snakk om RF-83 eller RF-7 kunne jeg heller forsvart prisen på forsterkeren.

Men for all del, at det funker knallbra er jeg ikke i tvil om
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris lappen blir nok litt for høy. Men parasounden er ikke umulig. Men hva tror dere om XPA-3 til bassere og center + EL90 Push-Pull til diskant?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris lappen blir nok litt for høy. Men parasounden er ikke umulig. Men hva tror dere om XPA-3 til bassere og center + EL90 Push-Pull til diskant?
    Kjører man helt forskjellige forsterkere i bunn og topp, kan man fort få problemer med at hornet spiller mye høyere enn bunnene, eller motsatt. Hadde nok testet en av de forsterkerene du nevner over på hele sullamitten, ikke delt det i to. Hvis ikke f.eks en kompis har det liggende da, slik at du ikke trenger å kjøpe det for å test det.

Emotiva'ene er kjent for å være skikkelig sterkere, å de fleste jeg ser som har testet de mener de funker bra på Klipsch. Skal selv koble opp en XPA-3 på en RF-7 / RC-7 frontrekke til helgen og regner med det blir knall

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er det helt sikkert, men hvem kjøper seg forsterker til 30 000 (?) for å drive ett høytalerpar til 9 000? Hadde det vært snakk om RF-83 eller RF-7 kunne jeg heller forsvart prisen på forsterkeren.

Det er mange som desverre tenker slik. :-?

Hadde man derimot hatt elektronikk til 30K og høyttalere til 9K, så spiller det gjennomgående bedre enn elektronikk til 9K på høyttalere til 30K.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe... skal jeg føle meg dum nå som kjører Parasound Halo A21 på mine Dali Concept 6 ?

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er mange som desverre tenker slik. :-?

Hadde man derimot hatt elektronikk til 30K og høyttalere til 9K, så spiller det gjennomgående bedre enn elektronikk til 9K på høyttalere til 30K.
    Høres interessant ut dette. Er jo sikkert så at høytallerne spiller på sitt max med A21:en men føler selv at dette er litt bortkastet igrunn.. men ting skal jo oppgraderes når man får penger til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg redd for og. Men XPA-3 vil nok holde til mine RF-82 og RC 62 tror jeg. og når oppgraderingen kommer RF83/63 eller evt avtageren som kommer, så er det ikke stort værre enn og plassere inn en XPA-2 til front så kan XPA-3 kose seg med presence og center. eller bare kjøre den på toppen og xpa-2 på basser!

Kjører man helt forskjellige forsterkere i bunn og topp, kan man fort få problemer med at hornet spiller mye høyere enn bunnene, eller motsatt. Hadde nok testet en av de forsterkerene du nevner over på hele sullamitten, ikke delt det i to. Hvis ikke f.eks en kompis har det liggende da, slik at du ikke trenger å kjøpe det for å test det.

Emotiva'ene er kjent for å være skikkelig sterkere, å de fleste jeg ser som har testet de mener de funker bra på Klipsch. Skal selv koble opp en XPA-3 på en RF-7 / RC-7 frontrekke til helgen og regner med det blir knall

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF82 er jo perfekt match med rør,du vil ikke finne noen bedre match,er mange rørforsterkere der ute som låter bra til RF82,etter min mening vil du aldrig få ut potensialet 100% uten rør på klipsch,les litt på klipsch forumet hos hifisentralen.no litt mer klipsch "ekspertise" der inne...favoritt forsterkeren til en viss klipsch guru i fidelity er Copland på rf82 og de fortjener faktisk en "dyr" forsterker...Husk klipsch krever ikke mye watt men en forsterker med gode strømreserver.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rør forsterkeren heter: EL90 Push-Pull er dette god saker til klipsch og vil den utnytte høytalerns potensiale?
    Den heter vel noe mer?link?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjørt XPA-3'en var jeg deg, så jeg fikk godt med "futt" til centerkanalen også.
    Dersom det hadde stått mellom XPA-3 og XPA-2, og det hellet mot XPA-3 hadde jeg kjøpt XPA-5.

Da får du samme strømforsyning som i XPA-2 samtidig som du har 5x250 beskjedne watt i 8 ohm.

Jeg har XPA-2(Har stereo-oppsett, hadde jeg hatt en senter-kanal hadde jeg definitivt kjøpt XPA-5), og mener den er litt bedre i stereo, men dette vil du knapt høre tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel jeg gjorde det, og la meg forsikre deg om at det bor utrolig mye i RF 82 som du ikke er i nærheten av å få ut med en ok receever. Det er en av de mest lineere høytalerne i dagens RF serie og de spiller mye bedre en det meste jeg har hørt til mange ganger prisen gitt at de får skikkelig elektronikk.

Nå får man jo brukte rørforsterkere til halve prisen av nytt sånn stort sett så brukten er jo et godt sted å lete. Selv er jeg igang med å finne ny rørmatch til mine ht men det tar jo lenger tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hehe... skal jeg føle meg dum nå som kjører Parasound Halo A21 på mine Dali Concept 6 ?
    .
    Tror ikke du skal føle deg altfor dum. A 21 er en fantastisk transistor gitt at du har gode komponenter bak denne.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •