Emotiva eller RØR på Klipsch RF-82? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hva med en rimeligerer rør forsterker på diskant og tranistor/emotiva på bass? Har ikke prøvd flere forskjellige rørforsterkere, men så vidt jeg har skjønt så får man vel mer bass til sånt som trance og dunke musikk på transistor forsterkere.

Bare ett forslag, vet ikke om dette er noen spesielt god løsning, men jeg synes dette fungerer meget bra hjemme hos meg hvertfall.
    Det er en veldig god løsning hvor man kan komme unna med en rimelig rørforsterker, og ivareta stram og kraftfull bass.

MEN, det er en krevende løsning hvor man ikke kommer utenom aktiv deling med filter foran forsterkerne. Man kan bruke aktive delefiltre av Behringer typen, eller man kan konstruere noen spesialtilpassede selv.
    Jeg vurderte selv en slik løsning men, har forløpig psyket ut i mangel på tid.

Det blir uansett mange timers lytting og tweaking før man er i mål. Noe som slett ikke er negativt om man er i stand til å hygge seg med det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo alltids en mulighet. Men jeg føler ikke jeg har kunnskap til det og jeg føler heller ikke at jeg får brukt det så godt at det er hvert jobben og pengene. Bor i gammelt hus med leietaker rett under. Dette er riktig nok kun til studier er ferdig.

Uansett så er jeg ganske fornøyd med lyden som den er nå. Uansett om noen kanskje mener det er feil å gjøre det slik mener jeg selv at det låter bra og da kan det egentlig være det samme om noen mener at det er feil eller noe annet.

Ergo rør+diskant og transistor+bass er den komboen jeg hittil har likt best.

Bare så det er nevnt så kjørte jeg MA'en på B&W dm685 som faren min har og der var absolutt ikke mangelen på bass. Kan være det er min pre(receiver) + MA som på en eller annen måte krøller opp så jeg får lite bass.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er nevnt så kjørte jeg MA'en på B&W dm685 som faren min har og der var absolutt ikke mangelen på bass. Kan være det er min pre(receiver) + MA som på en eller annen måte krøller opp så jeg får lite bass.
    Prøvd å slå av romkorreksjonen i Pioneer'en å sett om det hjelper når du kun kjører MA'en?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo alltids en mulighet. Men jeg føler ikke jeg har kunnskap til det og jeg føler heller ikke at jeg får brukt det så godt at det er hvert jobben og pengene. Bor i gammelt hus med leietaker rett under. Dette er riktig nok kun til studier er ferdig.

Uansett så er jeg ganske fornøyd med lyden som den er nå. Uansett om noen kanskje mener det er feil å gjøre det slik mener jeg selv at det låter bra og da kan det egentlig være det samme om noen mener at det er feil eller noe annet.

Ergo rør+diskant og transistor+bass er den komboen jeg hittil har likt best.

Thoge du surrer!

Etter hva jeg leser så har enkelte eiere av MA`en klaget over FOR MYE BASS!
    Det du egentlig beskriver er rørene dine, evt en dårlig match med piooneren din.
    Ge 5814a-rør gir alt annet enn for lite bass på klipsher feks.

Forøvrig så er det gøy å registrere at Hornman stadig er blodig fornærmet over at MAen gruser MC275 på naturlig gjenngivelse og klang

Hornman: Har du testet MA 2010 modellen?
    Enda mer kraft!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    Thoge du surrer!

Det du egentlig beskriver er rørene dine, evt en dårlig match med piooneren din.
    Surrer ikke med noe som helst, hva skulle det være? Har GE5814A rør. Husker ikke helt hva jeg har i midten, men har prøvd med 2 forskjellige typer der og kan ikke si noen ga noe mer bass enn andre.

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Prøvd å slå av romkorreksjonen i Pioneer'en å sett om det hjelper når du kun kjører MA'en?
    Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å kjøre i pure direct hvis det er det du tenker på og da var det mer bass, men det var altfor lys diskant samtidig og fraværende mellomtone. Tror jeg skal ta en test hvor jeg kjører bare MA uten noen form for pre, da ser jeg hvertfall fort om det er Pioneer'en som krøller opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surrer ikke med noe som helst, hva skulle det være? Har GE5814A rør. Husker ikke helt hva jeg har i midten, men har prøvd med 2 forskjellige typer der og kan ikke si noen ga noe mer bass enn andre.

Hvordan gjør jeg dette? Har prøvd å kjøre i pure direct hvis det er det du tenker på og da var det mer bass, men det var altfor lys diskant samtidig og fraværende mellomtone. Tror jeg skal ta en test hvor jeg kjører bare MA uten noen form for pre, da ser jeg hvertfall fort om det er Pioneer'en som krøller opp.

Vel, da er isåfall du den eneste som mener disse rørene gir for lite bass!
    De fleste jeg kjenner snakker om en dynamikk og bass uten like på Klipsher med disse rørene. Dette har jeg erfart selv! Så et eller annet er feil!
    Hvor kjøpte du disse rørene?
    Kan det tenkes du har godt brukte rør?
    Eller snakker vi om en som liker Cervin Vega dimensjoner på bassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er isåfall du den eneste som mener disse rørene gir for lite bass!
    De fleste jeg kjenner snakker om en dynamikk og bass uten like på Klipsher med disse rørene. Dette har jeg erfart selv! Så et eller annet er feil!
    Hvor kjøpte du disse rørene?
    Kan det tenkes du har godt brukte rør?
    Eller snakker vi om en som liker Cervin Vega dimensjoner på bassen?
    - Billington heter stedet, anbefalt av KjellB

- Tror begge settene med smårør jeg har til sidene er samme så er nok ikke det som gjør det. Er ikke lenge siden jeg bytta til settet som står i nå, men om de er brukt godt eller ikke har jeg ikke peiling på.

- Liker ikke Cerwin Vega lyd nei. Snakker om at bassen hvertfall skal måle seg med samme resultat som jeg får på bassen ved bruk av receiver til bass/mellomtone. Elementene skal jo ha godt med bevegelse og det er ikke rare greine de flytter på seg ved bruk av kun MA.

Skal som sagt prøve uten pioneer'en som pre, for tror problemet kanskje kan ligge der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Billington heter stedet, anbefalt av KjellB

- Tror begge settene med smårør jeg har til sidene er samme så er nok ikke det som gjør det. Er ikke lenge siden jeg bytta til settet som står i nå, men om de er brukt godt eller ikke har jeg ikke peiling på.

- Liker ikke Cerwin Vega lyd nei. Snakker om at bassen hvertfall skal måle seg med samme resultat som jeg får på bassen ved bruk av receiver til bass/mellomtone. Elementene skal jo ha godt med bevegelse og det er ikke rare greine de flytter på seg ved bruk av kun MA.

Skal som sagt prøve uten pioneer'en som pre, for tror problemet kanskje kan ligge der.

Da er jo det utelukket!
    Du snakker også om for skarp diskant?
    Har et par venner som har disse Klipshene, og denne rør-kombinasjonen,
    og for å si det slik, så er bassen strammere og mer dynamisk enn på mitt oppsett med Dali høyttalere.
    Bruker selv Xindak-8 (m/fjernkontroll) uten pre inn i MAen, og denne temmet den noe skarpe diskanten til Daliene perfekt. Mistet selv mye når jeg brukte en Yamaha receiver som pre.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull og si at rørforsterkere ikke passer til musikk som rammstein,metalica,dance osv ingen problem med bass og selv musikk som rammstein kan ha godt av den nydelige diskant/mellomtonen bare rør kan hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thoge du surrer!

Forøvrig så er det gøy å registrere at Hornman stadig er blodig fornærmet over at MAen gruser MC275 på naturlig gjenngivelse og klang

Hornman: Har du testet MA 2010 modellen?
    Enda mer kraft!
    Fantastisk at dere i menigheten sier at jeg Eddie og noen andre gjør det vi kan for å provosere. Kos deg med kinaputten din. Har ingen interesse av å teste 2010 eller andre kinaforsterkere, skulle det bli noe rør etterhvert må det blir noe helt annet. Drømmen er rent MC oppsett med Klipsch Paladium men det får vente til jeg blir gammel og rik.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Bare tull og si at rørforsterkere ikke passer til musikk som rammstein,metalica,dance osv ingen problem med bass og selv musikk som rammstein kan ha godt av den nydelige diskant/mellomtonen bare rør kan hehe
    Enig, Må si jeg aldri har hørt Metallica Justice så bra som på rør. Det spruter trommer og cymbaler rett i trynet hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miraxtz
    Det er jeg redd for og. Men XPA-3 vil nok holde til mine RF-82 og RC 62 tror jeg. og når oppgraderingen kommer RF83/63 eller evt avtageren som kommer, så er det ikke stort værre enn og plassere inn en XPA-2 til front så kan XPA-3 kose seg med presence og center. eller bare kjøre den på toppen og xpa-2 på basser!

Fikk nylig min Emotiva XPA-3, å den grise spiller FR-82'ene mine:-D
    bruker også RC-64 å må si det låter veldig samspilt i frontrekken... hvis jeg skulle oppgradert nå, så måtte det blir XPA-1 på centern og XPA 2 på frontene...
    har en formening om at centern ikke skal ha mindre en frontene, snarere tvert imot, da det er centern som spiller 70-90% av en film f.eks.... men xpa3 er ikke å forakte på rf82!!! pluss at det er en kjempe match.
    vet ikke om jeg ville blannet forsterker mellom bass og diskant, men vil fraråde på det sterkeste at du setter xpa3 på PRESENCE... Disse trenger bare litt power (ca 40W), å det har du sikkert i forsterkern... da er det bedre at du kjører 2 kanaler til surround.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •