Emotiva eller RØR på Klipsch RF-82? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Tror ikke du skal føle deg altfor dum. A 21 er en fantastisk transistor gitt at du har gode komponenter bak denne.
    Fikk den til en grei pris ellers hadde den ikke stått her i racket

Men får jeg spørre hva du ville brukt "bak" denne? Tanken er at jeg skal kjøpe meg RF-63... men er A21 en bra match på disse? eller burde man kanskje gå for rør på topp og noen Vincent monoblokker i bunn? Bare en liten tanke jeg fikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjører man helt forskjellige forsterkere i bunn og topp, kan man fort få problemer med at hornet spiller mye høyere enn bunnene, eller motsatt. Hadde nok testet en av de forsterkerene du nevner over på hele sullamitten, ikke delt det i to. Hvis ikke f.eks en kompis har det liggende da, slik at du ikke trenger å kjøpe det for å test det.
    Ikke hvis man har en form for korreksjon i pre delen. Selv kjører jeg på denne måten og har aldri låti så bra hjemme hos meg. Det jeg synes er fint sånn som hos meg nå er at jeg bare kan skru litt ned på MA hvis det blir for mye diskant. Spiller jeg kun med MA synes jeg det er altfor mye diskant kontra bass.

Og Eddie det er da ikke bare rør som låter bra på Klipsch!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ikke hvis man har en form for korreksjon i pre delen. Selv kjører jeg på denne måten og har aldri låti så bra hjemme hos meg. Det jeg synes er fint sånn som hos meg nå er at jeg bare kan skru litt ned på MA hvis det blir for mye diskant. Spiller jeg kun med MA synes jeg det er altfor mye diskant kontra bass.

nei er ikke det men synes at det låter bedre enn alt jeg har hørt av transistorer...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nei er ikke det men synes at det låter bedre enn alt jeg har hørt av transistorer...
    Fullt mulig, synes bare ikke man kan utelukke transistor heller. Spesielt ikke til en del av den musikken trådstarter snakker om at blir spilt. Selv syner jeg min receiver låter helt råttent i forhold til MA'en på diskanten, men er snakk om matching og egen smak for hva som skal være "bra".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Fikk den til en grei pris ellers hadde den ikke stått her i racket

Men får jeg spørre hva du ville brukt "bak" denne? Tanken er at jeg skal kjøpe meg RF-63... men er A21 en bra match på disse? eller burde man kanskje gå for rør på topp og noen Vincent monoblokker i bunn? Bare en liten tanke jeg fikk.
    A 21 hadde stålkontroll på mine RF 63. Du kan jo se i profilen min hva jeg bruker. Men tror kanskje en rørpre hadde gjort lyden enda varmere. Kunne tenkt meg å testet en McIntosh pre på dette oppsettet etterhvert. Eller er jo Parasound P 3 en bra Pre. Selv er jeg veldig fornøyd med Marantz cd spilleren min men sikler også på en Hegel Dac for å teste litt denne skal jo være knakende bra.

Grunnen til at jeg ikke har latt Nc 2100 gå er at den har prosessoringang, dessuten er den veldig gjennomsiktig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A 21 hadde stålkontroll på mine RF 63. Du kan jo se i profilen min hva jeg bruker. Men tror kanskje en rørpre hadde gjort lyden enda varmere. Kunne tenkt meg å testet en McIntosh pre på dette oppsettet etterhvert. Eller er jo Parasound P 3 en bra Pre. Selv er jeg veldig fornøyd med Marantz cd spilleren min men sikler også på en Hegel Dac for å teste litt denne skal jo være knakende bra.

Grunnen til at jeg ikke har latt Nc 2100 gå er at den har prosessoringang, dessuten er den veldig gjennomsiktig.
    Jeg skal bruke dette i et 5.1 opsett jeg da, så blir litt annerledes

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg skal bruke dette i et 5.1 opsett jeg da, så blir litt annerledes
    Da er det jo enten gode prosessorer eller receevere da men der finnes det jo mye rart, regner med du er godt oppdatert her.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo enten gode prosessorer eller receevere da men der finnes det jo mye rart, regner med du er godt oppdatert her.
    Tenkt litt på C2, finnes endel på brukten omdagen. Men den har ikke di nye HD-formatene... Det er noe man må ha med seg. Så skal se om man kan finne noe rundt 10.000.- som støtter HD.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er mange som desverre tenker slik. :-?

Hadde man derimot hatt elektronikk til 30K og høyttalere til 9K, så spiller det gjennomgående bedre enn elektronikk til 9K på høyttalere til 30K.
    Vel jeg gjorde det, og la meg forsikre deg om at det bor utrolig mye i RF 82 som du ikke er i nærheten av å få ut med en ok receever. Det er en av de mest lineere høytalerne i dagens RF serie og de spiller mye bedre en det meste jeg har hørt til mange ganger prisen gitt at de får skikkelig elektronikk.

Nå får man jo brukte rørforsterkere til halve prisen av nytt sånn stort sett så brukten er jo et godt sted å lete. Selv er jeg igang med å finne ny rørmatch til mine ht men det tar jo lenger tid.
    Sier ikke at det er feil å gjøre det. Har selv stort sett alltid kjørt dyre forsterkere i mine oppsett. Er som dere sier: Det ligger sinnsykt mye lyd i en forholdsvis billig høytaler så lenge man kjører bra elektronikk utenom. Kjørte for mange år siden en EC AW250-R på ett par CV AL1000. Var en helt annen verden lydmessig enn kompisene mine som kjørte sine CV'er på brokoblede NAD'er for å si det sånn

Det jeg mente var at "flesteparten" av de jeg ser som kjøper seg Klipsch'er til rundt 10 tusen her på forumet kjører de på en reciever. Er jo faktisk flere som til å med kjører RF-83'er på Recievere. Er ikke den beste måten å få mest mulig ut av høytalerene på. Er nok mange som tenker som så at store høytalere er viktig, men hva man mater de med er ikke så viktig.

Sitter som sagt på en XPA-3 selv akkurat nå som jeg skal koble opp på en RF-7 / RC-7 frontrekke til helga, men ser for meg at det bli å ha Emotiva'en på Center og Bak etterhvert, og kjøre en FET blokk på RF-7 for å få mest mulig ut av de i stereo ( noe det kommer til å bli brukt omtrent 50% av tiden til )
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det du egentlig trenger en er større rørforsterker mao, eller ihvertfall en effektforsterker som er varmere i lyden enn det recieveren din er.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at det er feil å gjøre det. Har selv stort sett alltid kjørt dyre forsterkere i mine oppsett. Er som dere sier: Det ligger sinnsykt mye lyd i en forholdsvis billig høytaler så lenge man kjører bra elektronikk utenom. Kjørte for mange år siden en EC AW250-R på ett par CV AL1000. Var en helt annen verden lydmessig enn kompisene mine som kjørte sine CV'er på brokoblede NAD'er for å si det sånn

Det jeg mente var at "flesteparten" av de jeg ser som kjøper seg Klipsch'er til rundt 10 tusen her på forumet kjører de på en reciever. Er jo faktisk flere som til å med kjører RF-83'er på Recievere. Er ikke den beste måten å få mest mulig ut av høytalerene på. Er nok mange som tenker som så at store høytalere er viktig, men hva man mater de med er ikke så viktig.

Sitter som sagt på en XPA-3 selv akkurat nå som jeg skal koble opp på en RF-7 / RC-7 frontrekke til helga, men ser for meg at det bli å ha Emotiva'en på Center og Bak etterhvert, og kjøre en FET blokk på RF-7 for å få mest mulig ut av de i stereo ( noe det kommer til å bli brukt omtrent 50% av tiden til )
    Blir veldig spennende og høre hva du synes om emotiva og RF 7. Mine kommer også til helgen så kan vi jo dele litt erfaringer etterhvert.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig spennende og høre hva du synes om emotiva og RF 7. Mine kommer også til helgen så kan vi jo dele litt erfaringer etterhvert.
    Høres ut som en plan

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel (som vanlig) nevne Abrahamsen som et alternativ.............
    2 x V4 funker bra på Klipsch og fåes for gode priser på brukten.
    Kjører selv 3 stk brokoblede V4 på henholdsvis RB-81 og RC-62 og er rimelig godt fornøyd med det.
    Selv en ihuga rørfrelst hifi-freak av en kompis var entusiastisk, noe det er 2. gangen i sitt liv han har vært ovenfor transistor saker...........

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel valgt en transistor med din musikksmak. Men en rørforsterker med KT88 kan gi mye av begge verdener siden de har en litt røffere og mere dynamisk lyd nedover enn det du feks finner på EL34 (iallefall med min erfaring) Men så er det ett litt mere kostbart rør. Når det gjelder det å bruke en forsterker til 30K på en høyttaler til 9K og omvendt så er likheta at du alltid får utnytta potensialet til det billigste produktet mens du ikke får det med det dyreste. I det fleste anlegg er det som regel ett uforløst potensiale som ofte blir begrenset av komponentkvaliteten en eller annen plass.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg får vel (som vanlig) nevne Abrahamsen som et alternativ.............
    2 x V4 funker bra på Klipsch og fåes for gode priser på brukten.
    Kjører selv 3 stk brokoblede V4 på henholdsvis RB-81 og RC-62 og er rimelig godt fornøyd med det.
    Selv en ihuga rørfrelst hifi-freak av en kompis var entusiastisk, noe det er 2. gangen i sitt liv han har vært ovenfor transistor saker...........
    Siden Abrahamsen funker bra, vil jeg tro EC også funker bra? Har du testet dette, eller hørt det noen vei? Har tilgang til en EC AW250R skjønner du, hvis ikke Emoitiva'en lever opp til forventningene mine.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du egentlig trenger en er større rørforsterker mao, eller ihvertfall en effektforsterker som er varmere i lyden enn det recieveren din er.
    Men det er jaggu ikke billig! Virker ikke som MA'en anstrenger seg for mye eller noe, bassen er bare ikke helt der. Receiveren er ikke skrikende eller noe, men lyden blir veldig "innesperret" eller hva jeg skal kalle det, så er nok en dårlig match kanskje ja. Fremtidsplanen er vel rør på diskant og transistoreffekt på bass/mellomtone. Da føler jeg at jeg får det beste fra begge "verdene".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jaggu ikke billig! Virker ikke som MA'en anstrenger seg for mye eller noe, bassen er bare ikke helt der. Receiveren er ikke skrikende eller noe, men lyden blir veldig "innesperret" eller hva jeg skal kalle det, så er nok en dårlig match kanskje ja. Fremtidsplanen er vel rør på diskant og transistoreffekt på bass/mellomtone. Da føler jeg at jeg får det beste fra begge "verdene".
    Prøv en annen rørforsterker !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en annen rørforsterker !
    Det er nok ikke mye aktuelt for en student som meg. Blir altfor mye penger.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke mye aktuelt for en student som meg. Blir altfor mye penger.
    Prøvd å endre delefrekvensen på receiveren?
    Deling lengre oppe fjerner de verste "pusteproblemene" hos de fleste rørforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Prøvd å endre delefrekvensen på receiveren?
    Deling lengre oppe fjerner de verste "pusteproblemene" hos de fleste rørforsterkere.
    Ja, det er derfor jeg tror det ikke har med at den ikke har mer å by på å gjøre. Har prøvd de som large, delt på 50hz og 80hz og er selvfølgelig litt mer bass som large enn deling på f.eks 80hz, men synes alikevel lyden er like ren og uten forvrengninger.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •