Utskiftning av Denon PMA 720, eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utskiftning av Denon PMA 720, eller ikke?

Har en god gammel Denon PMA 720 forsterker fra 1987/88 en gang. Den har tjent meg meget godt i alle år. Skiftet noen komponenter i ny og ne, så p.t. er den i rimelig god stand.

For noen måneder siden ble de gamle JBLene fra samme tidsepoke byttet ut med et par DALI IKON 6 høyttalere (vesentlig bedre WAF), og planen var å skifte forsterker også. Vurderer da noe tilsvarende DENON PMA-710A.
    Men er blitt litt usikker, da 720en ikke er noen dårlig forsterker, og såvidt jeg oppfatter fra stikkprøvesøk på nettet så er den jo faktisk litt etterspurt rundt om

Så spørsmålet er: er det noen vits i å skifte ut en 23 år gammel 720 til fordel for en flett ny 710AE, eller må en sikte mot noe hvassere for å komme opp på samme nivå som den gamle?

(Ikke at DET er noen god pekepinn, men 720 skal vel kunne yte 2x80w/8ohm (husker ikke helt etter 20 år) mot 710ens 2x50w/8 - så på papiret er vel den gamle "kraftigst" sånn sett.)

Takknemlig for gode synspunkter her!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pma 710 er litt pinglete til ikon 6... pma 1500 er nok mer i din retning.
    andre alt fra hfk er cambridge audio 740a hvis de fortsatt er tilgjengelig eller nad c375.. det mangler noe i bunnen på nad c355 så den vil jeg ikke anbefale..

med 375 får man sparket liv i ht'ene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ok, så mine vage antakelser er korrekte da altså - må opp såpass som til en PMA1500. Vel vel - da får 720en gjøre jobben en stund til - til økonomien tilsier en 1500 :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •