Ny hjemmekino: DENON 2310 eller NAD T747 + Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino: DENON 2310 eller NAD T747 + Sub

Hei! Skal kjøpe meg hjemmekino til min stue. Har bestemt meg for dette høyttaler oppsettet som jeg har hørt på.

Front: B&W DM683
    Senter: B&W HTM61
    Bak:B&W DM685?
    Sub: Trenger innspill

Så trenger altså en forsterker og sub som passer høyttalerne. Har hørt NADen var en bedre match enn 2310, men nå koster Denon 2310 4800kr(!) på hifiklubben så er litt i tvil. Jeg er forholdsvis fersk i gamet så trenger litt innspill!

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glem de forsterkerne med b&w 683..
    3310 eller t765 hvis vi snakker hfk sine produkter eller vent på nye cambridge audio 650r E.T.A 4 uker..
    B&W 683 fungerer bare ikke bra uten en strømsterk forsterker. Da ville jeg hoppet over på dali ikon 6 istedet. de fungerer med 2310 0g t7474!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad t765 kan også som den eneste receiveren i denne klassen oppgraderes til nye hdmi 1.4 standarden. kjøp denne hvis du også vil ha litt futt i systemet!
    Kan anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar CC. Ser NAD 765 kan oppgraderes med HD modul til ca 3k, så har HD litt mer effekt, er det ellers noen forskjell på disse? Virker som 765 har litt gammel teknologi etc? Hvor legger Cambrigde 650r seg prismessig?

Noen forslag til Sub?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gå i samme fella som meg. Kjøpte meg en middels stor surround receiver for drive alle kanalene. Etterhvert endte jeg opp med en 5 kanals effektforsterker for å få henta ut maks av høyttalerne mine. Sitter nå med en Denon AVR 2809 til 9K som kun fungerer som en forforsterker...Velbrukte penger :roll:

EDIT: Hadde jeg kjøpt meg 683 hadde jeg uten tvil gått for et effekttrinn til disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, så du foreslår en skikkelig kraftig forsterker ala T765HD eller en billig forsterker med f.eks Emotiva XPA-5 som du har? Kjøpte du denne fra statene? Ser prisen ligger på 800dollar, så blir rundt 7k når porto og mva er betalt?

Har hørt på DM683 vs dali ikon 6, og personlig syns jeg DM683 var en del bedre. Har lyst til å gjøre dette så billig som mulig

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laff1
    Okey, så du foreslår en skikkelig kraftig forsterker ala T765HD eller en billig forsterker med f.eks Emotiva XPA-5 som du har? Kjøpte du denne fra statene? Ser prisen ligger på 800dollar, så blir rundt 7k når porto og mva er betalt?

Har hørt på DM683 vs dali ikon 6, og personlig syns jeg DM683 var en del bedre. Har lyst til å gjøre dette så billig som mulig
    Grunnen til at jeg endte opp med XPA-5 var at jeg fikk en god pris på denne hos en annen bruker her på forumet. Og den er jo mer enn stor nok til å drive alle HT mine. Derfor jeg føler jeg sitter med en "unødvendig" AVR-2809. Jeg kunne selvfølgelig gått for en XPA-2 eller XPA-3. Da hadde jo AVR´en og hatt en jobb å gjøre, enten med centeren min eller bak høyttalerne. Og om det hadde vært tilfelle hadde receiveren min ikke vært bortkastet, for å sette det litt på spissen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kommer langt nok og trenger ikke noe effekttrinn til t765.
    HD er absolutt en fordel! men vent og kjøp bare standardutgaven gjerne. det skal komme oppgraderinger for hdmi 1.4 men når er et spm. sp imens kan man bare vente og kjøpe std utgaven. ingen andre receivere der ute kan man oppgradere der ute nå. En alt i en pakke..

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0