Problemer med 7.1 lyd og PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 7.1 lyd og PS3

Hei.

jeg har en Kenwood KRFV9300D link:Kenwood Surround Receiver Sort 7.1 - Gøte Lundblad AS

spm når 1. er denne noe tess ?

spm 2. jeg har satt opp et 7.1 sett, med 1 senter, 2 front, 2 side og 2 bak

når jeg ser på tv kanaler, hører på musikk etc så kommer det lyd ut av alle 7, men når jeg ser på noe som sender 5.1 så får jeg kun lyd i senter, front og side, altså 5.1 settet bruker kun de 5 fremste høytalerene og ikke de 3 forran og de 2 bak, er dette normalt ? skal det være sånn eller er det noen innstillinger jeg kan stille på ?

spm 3. jeg har koblet en ps3 opp mot annlegget med optisk kabel, men klarer ikke få noe mer enn 5.1 lyd ut av dette ? må jeg koble med hdmi for og få 7.1 lyd ? har hørt at optisk er bedre enn hdmi, stemmer dette?

på forhånd takk for alle svar

-Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdmi er det beste. optisk er ikke. du kan ikke overføre hd lyd via optisk, bare via hdmi.
    kjører du allikevel lyd via optisk skal de fleste receivere slå over automatisk til 5.1.
    skal man ha 7.1 må man sette dette opp i menyen på forsterkeren(skjer ikke automatisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingenting i veien med den sterkeren. BRUK hdmi!
    og husk. man må slå på surrond back i menyen for å få 7.1 til å funke. kommer ikke lyd fra den utgangen før du har gjort det.. håper dette hjelper..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreasp89
    Hei.

jeg har en Kenwood KRFV9300D link:Kenwood Surround Receiver Sort 7.1 - Gøte Lundblad AS

spm når 1. er denne noe tess ?

spm 2. jeg har satt opp et 7.1 sett, med 1 senter, 2 front, 2 side og 2 bak

når jeg ser på tv kanaler, hører på musikk etc så kommer det lyd ut av alle 7, men når jeg ser på noe som sender 5.1 så får jeg kun lyd i senter, front og side, altså 5.1 settet bruker kun de 5 fremste høytalerene og ikke de 3 forran og de 2 bak, er dette normalt ? skal det være sånn eller er det noen innstillinger jeg kan stille på ?

spm 3. jeg har koblet en ps3 opp mot annlegget med optisk kabel, men klarer ikke få noe mer enn 5.1 lyd ut av dette ? må jeg koble med hdmi for og få 7.1 lyd ? har hørt at optisk er bedre enn hdmi, stemmer dette?

på forhånd takk for alle svar

-Andreas

1. Kenwood er det ikke mange som har her på forumet... men reciver ser ut til og ha det du trenger bortsett fra at den ser ut til og være på den svake siden når det kommer til "watt".
    Anbefaler og se i utlandet etter tester/omtaler av den.

2. Det er mulig og bruke eksempelvis DTS + neo 6 som vil gi lyd i bakhøytalerene eller Dolby Digital + pro logic som gir lyd i bakre høytalere.

Det står på filmer om det er mixet til 5.1 eller 6.1/7.1.
    Oppgradere fra optisk til HDMI... så kan du oppleve HD lyd... Enten via MPCM eller Bitstream... alt etter som du har gammel eller ny ps3.

3. PS3 er vel når du bruker bitstream og optisk begrenset til 5.1 D.D og DTS.
    Igjen... skaff hdmi 1080p godkjent og tre inn i en bedre HD værden og utnytte ps3 for de mulighetene du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    1. Kenwood er det ikke mange som har her på forumet... men reciver ser ut til og ha det du trenger bortsett fra at den ser ut til og være på den svake siden når det kommer til "watt".
    Anbefaler og se i utlandet etter tester/omtaler av den.

2. Det er mulig og bruke eksempelvis DTS + neo 6 som vil gi lyd i bakhøytalerene eller Dolby Digital + pro logic som gir lyd i bakre høytalere.

Det står på filmer om det er mixet til 5.1 eller 6.1/7.1.
    Oppgradere fra optisk til HDMI... så kan du oppleve HD lyd... Enten via MPCM eller Bitstream... alt etter som du har gammel eller ny ps3.

3. PS3 er vel når du bruker bitstream og optisk begrenset til 5.1 D.D og DTS.
    Igjen... skaff hdmi 1080p godkjent og tre inn i en bedre HD værden og utnytte ps3 for de mulighetene du har.
    okay det var litt mer oppklarende
    jeg har en 80gb ps3, den store.

men hva er MPCM og Bitstream?

takk for alle svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreasp89
    okay det var litt mer oppklarende
    jeg har en 80gb ps3, den store.

men hva er MPCM og Bitstream?

takk for alle svar

MPCM = Multikanals PCM.
    Det er da Avspiller som i dette tilfellet er ps3. PS3 dekaoder da lydsignalet og sender det som MPCM til reciver som da omgjør mpcm signalet til lyden en får i høytalerne.

Bitstream er det en kan kalle det "reneste" signalet... avspiller henter da bare signalet fra blu-ray/dvd/cd og sender det til reciver som Dekoder og skaper lyden.

Om det er som på dvd med mpcm så blir lyden kansje litt mere luftig med bitstream en med mpcm.
    Men jeg har nå levd med MPCM dekoding av HD lyden siden jeg kjøpte 60gb versjonen av ps3 og syns det funker helt greit :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •