Receiver til Harman Kardon HKTS11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Harman Kardon HKTS11

Hei,

Jeg vurderer å slå til på NetShop sitt Harman Kardon HKTS11 tilbud til 3.595,- men trenger i den forbindelse en receiver.
    Jo mer jeg leser i forumet, desto mer usikker blir jeg som nybegynner og uvitende. Anbefalingene går stadig igjen (både her inne og andre steder):

Onkyo TX-SR607
    Yamaha RX-V465
    Denon AVR1910
    Denon AVR1610

Men hvilket bør jeg egentlig gå for, hvor store er forskjellene?

Jeg får uansett ikke tatt dette i bruk før til sommeren, på grunn av flytting m.m., men jeg anser HKTS11 som et såpass godt kjøp at jeg vurderer å slå til.
    Gjør jeg rett i det? Trolig spør jeg nok i feil forum, siden de fleste av dere kommer til å anbefale løse komponenter i høyere prisklasser – men lå gå!
    Eller bør jeg rett og slett sitte på gjerdet og vente enda litt til, både med tanke på kjøp av 5.1 surround og receiver?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var også min første tanke, men så leste jeg denne testen/sammenligningen og sjekket litt priser etterpå.

Denon AVR1910 som får mye skryt koster f.eks. rett under 2.800,- og Yamaha RX-V465 er hakket rimeligere enn Onkyo TX-SR607 igjen. Mener du fremdeles at Onkyo TX-SR607 er det beste kjøpet for det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles ikke helt overbevist over at Onkyo TX-SR607 er det beste valget.
    Til tross for at den kommer godt ut i tester og får god omtale, så bemerker jeg samtidig at i de testene hvor både Onkyo TX-SR607 og Denon AVR-1910 stiller mot hverandre, så trekker sistnevnte det lengste strået.

Men igjen, jeg har ikke peiling...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...Jeg har selv HKTS11 på stua kombinert med HK AVR 255 og HK BDP10...HK sin AVR 255 er iallefall en knall match til en fornuftig pris...NB ! Du kan sjekke oppsettet mitt på profilen min :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke prøve hk-høytalere med hk-reciever? Jeg antar at hk har mekket sine produkter for å passe sammen, tror det er en normal tanke å ha i hodet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hvilken forsterker gikk du for?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Hvorfor ikke prøve hk-høytalere med hk-reciever? Jeg antar at hk har mekket sine produkter for å passe sammen, tror det er en normal tanke å ha i hodet...
    Så du mener at H/K AVR 255 er verdt 1800,- mer enn f.eks. Denon AVR1910? Jeg klarer i alle fall ikke å forsvare den store prisforskjellen, gjør du?

b0nna:
    Når sant skal sies har jeg ikke valgt receiver enda, men jeg lurer på om Denon AVR1910 kan være et godt valg (når den kommer på lager).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kombinert HKTS11 med Onkyo TX-SR607, funker som ****!

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, siden jeg gikk glipp av tilbudet på Denon AVR-1910 før den forsvant helt, så satt jeg litt på sidelinjen og ventet. Valget står nå mellom Yamaha RX-V465 (2234,- totalt) eller Denon AVR-1611 (2693,- totalt). Hvilken ville DU valgt? Selv heller jeg litt mot Yamaha pga. noe lavere pris, så spørsmålet er vel heller om prisdifferansen på 459,- er verdt steget opp til Denon AVR-1611?

Jeg vet at Onkyo TX-SR607 er på tilbud nå til 2534,- (inkl. frakt), men føler kanskje at den faller litt mellom to stoler og at Denon AVR-1611 er et bedre valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk-ts11 er en utrolig bra høytalerpakke både i forhold til pris og størrelse. Det eneste negative med de er følsomheten, og derfor er en strømsterk reciever viktig. Da er HK, NAD og Rotel kanskje de beste alternativene. Men for all del; Onkyo607 er bra, har 605 selv, så det så. Men HK avr130 som er HK sin minste modell. er mye kraftigere enn min 607.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •