Pre-out level Receiver og Pre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Pre-out level Receiver og Pre

Jeg savner info angående pre-out level i dagens surround-receivere.
    Håper at det her kan samles det som finnes av info.
    Bruker Rotel som eksempel da de har oppgitt utputlevel på pre, og følsomhet inn på effekt.

Eksempel: Preoutlevel er 1 Volt.
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Effektforsterker 1070 trenger 1 Volt for å yte spesifisert effekt.
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

1080 trenger 1,5 Volt:

1090 trenger 1,8 Volt.

Er det virkelig sånn at en Pre med 1 volt ut, kun vil drive 66% av en RMB-1080 med følsomhet på 1,5 volt?
    Er det noe jeg har oversett...? Det må jo være et eller annet her jeg ikke har tenkt på.
    Blir utput-level målt i RMS, eller er det peak? Er det impedanse matching som er avgjørende her, og uten å se på dette så ser det feil ut?

Hva gir Onkyo 906 på preout?

Hva gir Yamaha 3900 på preout?

Andre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke bety alverden, der er en liknende tråd her : http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyt-volum.html
    Men ja, langt de fleste surre rundt receivere har bare 1 volt ut, inkludert Yamaha, men kanskje high end modellene har mer, de har de sikkert.
    Noen effekttrinn har også en bryter bak for gain, der kan man velge 1 eller 2 volt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar Nielsen. Ser du har svart ganske utfyllende i den andre tråden.
    Alle effekt-trinn burde hatt gain justering lett tilgjengelig.

Jeg målte Pre-out front på Onkyo 906 i går. Volum går fra 0-100. Volum 82 tilsvarer 0, når volum teller på minus siden. (Relative / Absolute volum).
    Level er satt til 0 på begge front (ved kalibrering settes de til -7)
    Jeg brukte FM radio som kilde, pure direct, og målte med et analogt oscilloskop.

Volum 72 ga ca 0,8V peak.
    Volum 80 ga ca 1,6V peak.
    Volum 100 ga ca 4V peak. (Vifta i forsterkeren startet)

Tror at jeg kan konkludere med at oppgitt outputlevel er en RMS måling, og at eksempelvis rotel takler 5v peak.

Er fortsatt usikker på om en surrePre med 1v ut vil passe bra med eksempelvis Rotel 1090 med inngangsfølsomhet på 1,8... Det ser dårlig ut...

Hvis noen kan forklare hvordan inngangs/utgangsimpedanse i pre-del påvirker signalet hadde det vært fint. Husker fint lite fra skolen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •