Effekt til Vienna bcg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt til Vienna bcg.

Hei alle sammen. Nå som oppusingen av kinoen går mot slutten, sitter jeg å tenker på neste oppgraderinger. Det neste nå tror jeg blir effekt til frontene. Som di fleste vet, er vienna varm og detljert og trenger forsterker som er ganske nøytral i spille stilen sin. Har sett på hegel, men siden det kun er di to dyreste moddelene du får i sort utførelse, tror jeg at jeg lar den tanken ligge. Har tenkt litt på doxa mod73, mener denne også skal være ganske nøytral. Har dere noen flere forslag å komme med. Utførelse MÅ være å få tak i sort.
    Takker for all hjelp på forhånd.:-D

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei alle sammen. Nå som oppusingen av kinoen går mot slutten, sitter jeg å tenker på neste oppgraderinger. Det neste nå tror jeg blir effekt til frontene. Som di fleste vet, er vienna varm og detljert og trenger forsterker som er ganske nøytral i spille stilen sin. Har sett på hegel, men siden det kun er di to dyreste moddelene du får i sort utførelse, tror jeg at jeg lar den tanken ligge. Har tenkt litt på doxa mod73, mener denne også skal være ganske nøytral. Har dere noen flere forslag å komme med. Utførelse MÅ være å få tak i sort.
    Takker for all hjelp på forhånd.:-D
    Prisklasse? Øvrig utstyr?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egne erfaringer med BCG

Hei

Har selv hatt denne høytaleren i flere år. Kjørte den på Parasound Halo A52 i flere år og var strålende fornøyd. Forsøkte så å bytte ut med Onkyos toppreciever 5007 og det falt helt igjennom lydmessig. Den erfaringen viste at høytalerne krever mye strøm/effekt for å få kontroll på bass (ble ullen og udynamisk).

Kjøpte så Dynamic Precision A1b - Snakk om åpenbaring!!! Helt nye høytalere med ekstrem dynamikk og super bass. Hadde tidligere Velodyne DD10 som sub, men savner ikke denne nå ved f eks vanlig spilling.

Min erfaring er at det er svært viktig å kjøpe en forsterker som er kraftig og har mye strøm. Vil absolutt anbefale å prøve Parasound A21 som er 2 kanalsutgaven med 2x250w. Strømsterke Hegel forsterkere er nok også et godt valg. Men jeg ville ha holdt meg på oversiden av 200w når det gjelder kapasitet. Høytalerne har impedanse på 4ohm og de krever sitt.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekket profilen

Hei

Så på profilen din at du både hadde hatt A32 og Oberon 6.1. Hvordan vurderer du forskjellen på disse? Fortsatt aktuelt med Parasound?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Prisklasse? Øvrig utstyr?
    Å sjekke profil er jo smart.... Det fant jeg ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det står mye fin informasjon i profilen.
    Kunne gjerne sett på pass labs, men da er vell også di største til Hegel i samme prisklasse som det... Håpet ikke å brenne av fullt så mye på effekt..

Har tenkt å prøve parasound A21 her hjemme, men trodde kansje dette ble litt for mye av det gode. Parasound heller jo litt mot det varme..Men det kan jo testes..:-D

Hegel h200 en forsterker som jeg absolutt har tittet på..Denne står høyt i kurs hos meg...

A23 er jo meget strømsterk og varm effekt. Den var jeg meget, meget fornøyd med. 6.1 synes jeg ble veldig kald og kjedelig for min smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det står mye fin informasjon i profilen.
    Kunne gjerne sett på pass labs, men da er vell også di største til Hegel i samme prisklasse som det... Håpet ikke å brenne av fullt så mye på effekt..

Har tenkt å prøve parasound A21 her hjemme, men trodde kansje dette ble litt for mye av det gode. Parasound heller jo litt mot det varme..Men det kan jo testes..:-D

Hegel h200 en forsterker som jeg absolutt har tittet på..Denne står høyt i kurs hos meg...

A23 er jo meget strømsterk og varm effekt. Den var jeg meget, meget fornøyd med. 6.1 synes jeg ble veldig kald og kjedelig for min smak.
    Enig i at både Vienna og Parasound er noe varm i lyden. Nå når jeg kjører DP er det vesentlig større åpenhet, oppløsning og dynamikk (men den er jo vesentlig dyrere) På den annen side er min A1b utilgjivelig på dårlig kildemateriale! Tror kanskje A21 er noe tøffere i stilen enn A23/A52 som jeg hadde selv. Hva med å teste noen eldre DP forsterkere. Som f eks DP 6.4 eller 6.4p. Har selv en eldre DP 6.12 MKii som jeg tenker å bruke på senter (matcher A1b i signatur men har "bare" 140w effekt). Hvis du er innom Oslo kan du godt få låne den for å teste DP. Trenger den først når jeg flytter i nytt hus i slutten av april.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thule
    Enig i at både Vienna og Parasound er noe varm i lyden. Nå når jeg kjører DP er det vesentlig større åpenhet, oppløsning og dynamikk (men den er jo vesentlig dyrere) På den annen side er min A1b utilgjivelig på dårlig kildemateriale! Tror kanskje A21 er noe tøffere i stilen enn A23/A52 som jeg hadde selv. Hva med å teste noen eldre DP forsterkere. Som f eks DP 6.4 eller 6.4p. Har selv en eldre DP 6.12 MKii som jeg tenker å bruke på senter (matcher A1b i signatur men har "bare" 140w effekt). Hvis du er innom Oslo kan du godt få låne den for å teste DP. Trenger den først når jeg flytter i nytt hus i slutten av april.

Det hadde jo vært inntresant da. Skal hente en a21 effekt for demo om et par helger. Kansje det er mulig å få lånt din til test samme helgen. Da kan jeg prøve di opp mot hverandre. Ikke lange betan til tigerstaden, vet du.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært inntresant da. Skal hente en a21 effekt for demo om et par helger. Kansje det er mulig å få lånt din til test samme helgen. Da kan jeg prøve di opp mot hverandre. Ikke lange betan til tigerstaden, vet du.:-D
    Ja, hadde jo vært vinn vinn siden jeg også vuderer å kjøpe Halo A51 til øvrige kanaler. Du får eventuelt sende meg mail på ohj71@online.no hvis du ønsker å "booke" låning. Er stort sett hjemme i helgene.

Mvh
    Odd-Helge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •