Får ikke lyd i frontene mine...trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd i frontene mine...trenger hjelp!

Hei!

Jeg har nå koblet opp Nad 218 thx forsterkeren min til 2 front høytalere og en reciver. kjører vanlig høytaler kabler fra forsterker - høytalere, og phono kabler fra reciver til forsterker.

Problemet er at jeg ikke får noe lyd... Har Yamaha RX-V663, men er det noe jeg må stille inn for å kjøre signalet gjennom Front pre-out og til forsterkeren?

Driver å leser i manualen, men finner ikke noe spesielt om at jeg må stille inn noe på reciveren:/

Noen som har peiling på hva feilen kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger å skru på noe i receiver. Har ikke vært borti det før. Effekten er skrud på? Kabler er inntakte? Jeg tror der er en volum kontroll bak på nad også. En til hver kanal. Sjekk denne også. At den er skrudd opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    Hei!

Jeg har nå koblet opp Nad 218 thx forsterkeren min til 2 front høytalere og en reciver. kjører vanlig høytaler kabler fra forsterker - høytalere, og phono kabler fra reciver til forsterker.

Problemet er at jeg ikke får noe lyd... Har Yamaha RX-V663, men er det noe jeg må stille inn for å kjøre signalet gjennom Front pre-out og til forsterkeren?

Driver å leser i manualen, men finner ikke noe spesielt om at jeg må stille inn noe på reciveren:/

Noen som har peiling på hva feilen kan være?
    Hva annet har du koblet til da for å få lyd? Hvorfra mangler lyden? Har du valgt rett inngang på forsterkern?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke sett feil i krigens hete og koblet til "inngangene" i stedet for "utgangene" ak på receiveren?
    Skal ikke være nødvendig med noen innstillinger for å få dette til på den receiveren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet phono kablene inn på pre-out bak på reciveren. Dette skal være riktig antar jeg. Men er det volum kontroller bak på nad? Ser ikke ut som det er på min...

Etter det jeg har sett så skal alle kabler være koblet riktig. Men jeg kan jo sjekke en gang til!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet høyttaler kablene til effekt forsterkeren eller receiveren?
    De skal kobles til effekten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja det har jeg gjort

Men.... jeg hadde faktisk koblet inn feil på pre-out. det var utganene ved siden av jeg skulle ha dem inn i. Er ikke lett å se så mye når reciveren står inni en tv benk... Men nå har jeg lyd i frontene.

Men nå er det et annet problem... Har vanlig lyd i venster front, men høyre front har veldig mye lavere lyd enn den andre. Har sett inne på volum styringene for høytalerne inne på reciveren. men der stod begge frontene på likt volum. Så den må være noe annet som er galt! Noen forslag på hva det kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    Har koblet phono kablene inn på pre-out bak på reciveren. Dette skal være riktig antar jeg. Men er det volum kontroller bak på nad? Ser ikke ut som det er på min...

Etter det jeg har sett så skal alle kabler være koblet riktig. Men jeg kan jo sjekke en gang til!

Mener å huske at det er to små sorte knotter til å justere volum på. Lenge siden jeg hadde den da!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av en merkelig grunn så fikk jeg lyd i begge høytalerne nå. skifta ifra unbalanced til balanced. og da fikk jeg lyd i begge. skifta så tilbake og da hadde jeg forsatt lyd i begge.

Er litt misfornøyd ifrohold trykket som jeg trudde skulle få av å bruke en effektforsterker til frontene. Men jeg får teste litt mer imorgen. Er det lurt å ta en ny auto kalibrering nå som jeg har en ny forsterker i tillegg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta ny kalibrering for at det skal stemme ja.
    Om du mangler trykk kan det hende at du hr byttet om pluss og minus op den ene høyttaleren, da mister du mye bass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG VET!! JEG VET!!

Du må jo trykke PLAY :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min NAD 218THX hadde ikke volumkontroller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Min NAD 218THX hadde ikke volumkontroller.
    Hmm. Da husker jeg nok feil. Har blitt noen effekter opp gjennom. Sorry...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har problemet med at den ene høytaleren spiller veldig lavt. og da mener jeg veldig lavt! bytta høyre og venstre på forsterkeren for å se om det var den ene høytaleren som ikke fungerte, men det var det ikke. Den spilte like bra som den andre gjorde, men nå spillte den andre dårlig. Så da må det vel være en feil med forsterkeren?

Noen som har vært borti det at den ene kanalen spiller veldig lavt?

For 30 min siden spilte begge høytalerne helt vanlig. men nå er den tilbake sånn den var når jeg kobla det opp første gangen...:/

og hvis jeg øker volumet endel så skurer det i den ene høytaleren. Det virker som om bassen prøver å spille, men det blir bare skurr..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsterkeren gammel?
    Kan være noen loddinger i effektdelen som har krakelert/tørket og har god kontakt bare når forsterkeren er kald.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren var ca 10år sa han jeg kjøpte den av.... har åpnet forsterkeren nå, men jeg har ikke veldig mye peiling på dette. har loddet litt på skolen, men ikke mye. Hvordan ser jeg at loddingen kan være tørket..Og hvor sitter effektdelen? hvordan ser den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg åpna veranda døra mi og lot den stod avslått i 15min. slo den på igjen. Nei, ingen forskjell... men så slo jeg den av igjen, og prøvde for morro skyld å skru den over på bridged mode (mono) og da fungerte begge kanalene....hva ****?

skal prøve å slå den tilbake til stereo nå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den trenger en liten rens/service, kan virke slik etter det du sier.

Ang. loddinger tenkte jeg på dem som er i nærheten av kjøleribbene, der det er varmest nedi der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slo den tilbake til stereo nå. og nå fungerer den fint igjen...merkelig.

Hvor dyr er en sånn service? er det noen privat personer som tar seg av sånnt?

Skal ha den på i noen timer nå og se hvordan det går. Holder dere oppdatert i løpet av dagen.

Men synes jeg mangler litt punch... er ikke sånn veldig store forandringa etter at jeg satt inn forsterkeren.. men det kan jo være pga at høytalerne mine ikke er noe å hoppe i taket for. Kjørte en bass test, og da lagde bass elementene blafring når de jobba hardt. Er det vanlig på høytalere som f.eks dali concept 8 eller 10?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere er det du har da?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •