Ny Hegel H200 med trafolyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Hegel H200 med trafolyd

Jeg solgte nettopp min Hegel H200, hadde bare vært brukt i noen timer uten problemer. Pga barn i huset har volumet også vært lavt. Har nå solgt denne og fikk melding fra kjøper at det er trafolyd fra kabinettet/during fra strømforsyningen. Noen som kan si hva dette kan være?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har hørt om dette problem med Hegel før her på forum, husker ikke helt hva løsningen blev, tror trafoen blev skiftet. Men, trafolyd er egentlig helt vanlig, blott skal der ikke komme ulyd i høyttalerne. trafolyd kan variere igjennom dagen.
    Normalt er det løse viklinger i trafoen der gjør at den summer noe.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stylus her på forumet hadde trafostøy på sin Parasound 2250, trafoen ble skiftet ut og støyen forsvant. Det er en fordel å kontakte Hegel/Soundgarden for å rette opp i feilen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bare det er så rart at dette problemet ikke ble hørt her hos meg. Kjøper hadde fått den gjennom posten i dag og meldte meg om dette nå nettopp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper kjøper har koblet den til jordet stikk, og du ikke?

Jeg hadde også svak trafobrum fra min H200.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Jeg synes bare det er så rart at dette problemet ikke ble hørt her hos meg. Kjøper hadde fått den gjennom posten i dag og meldte meg om dette nå nettopp.
    Det kan hende den har fått litt medfart fra Posten sin tide, de er ikke akkurat flinke til å sende pakker med forsiktighet. Ta kontakt med posten og forklar problemet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt prematurt å skylde på Posten før andre ting er sjekket. Hegel skrur vel sine komponenter såpass godt sammen at trafostøy ikke skal opptre etter flere transportetapper...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tiger]Tipper kjøper har koblet den til jordet stikk, og du ikke?
    Jeg hadde også svak trafobrum fra min H200.[/QUOTE

Du har i hvertfall rett i at jeg ikke har brukt jordet stikk. Får spørre han i morgen om det er jordet eller ikke han bruker.
    Når det gjelder posten så må jeg innrømme at det var en tanke som slo meg, men tror ikke de er skyldiarge denne gangen. Esken var etter hva kjøper sa hel og fin. Hegelen er jo også såpass godt pakket inn at den skulle greie en del rystelser uten problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har rett så langt så tipper jeg videre: Selger har koblet den til jordet stikk og har innlagt kabel-TV.

a) snu kontakten, eventuelt sett på ferritkjerne nær inngangen på H200
    b) fjern jordbrum som indikert i flere tråder her på forumet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siden jeg har rett så langt så tipper jeg videre: Selger har koblet den til jordet stikk og har innlagt kabel-TV.

a) snu kontakten, eventuelt sett på ferritkjerne nær inngangen på H200
    b) fjern jordbrum som indikert i flere tråder her på forumet.
    Nei :-)
    SELGER (meg) har ikke koblet den til jordet stikk og har heller ikke kabel. Selger har parabol :-)
    Hva kjøper har skal jeg finne ut av i morgen. Håper inderlig at du har rett Tiger. Må jo ta tilbake forsterkeren hvis man ikke finner ut av det. Eneste jeg synes er rart er at denne feilen måtte ha oppstått ett sted mellom Sogndal postkontor og hjemme hos kjøper i kristansand

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente selvsagt KJØPER.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Litt prematurt å skylde på Posten før andre ting er sjekket. Hegel skrur vel sine komponenter såpass godt sammen at trafostøy ikke skal opptre etter flere transportetapper...
    Kan bare love dere at posten IKKE er forsiktige med pakkene vi sender... har selv jobbet på Alnabru......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da.

Da har jeg vært svinheldig de siste 7 årene. Har kjøpt og solgt langt over 100 produkter sendt via Posten og ikke ett har hatt raporterbar skade hverken fra sender eller mottaker.

Den eneste graverende opplevelsen har vært frakt fra utlandet der en truck øyensynlig hadde punktert hele emballasjen til en SVS-subwoofer fra USA. Subwooferen var imidlertid uskadd.

Kanskje ingen av de 99 andre pakkene har vært via Alnabru.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Tiger har løsningen. En Arcam A85 jeg hadde, brummet hos meg men ikke hos en bekjent. Vi testet flere ganger og tydeligvis noe med strømmen hos meg. Tipset om jordet kontakt og snu kontakten er nytt for meg, så har ikke testet.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en fordel å kontakte Hegel/Soundgarden for å rette opp i feilen.
    Det som er en fordel, er å feilsøke hjemme først. Så slipper du bomtur til byen. Jeg hadde H4 for en tid tilbake. Og denne duret noe helt forferdlig. Det blei jo en prossess det å feilsøke. For å løpe rundt i huset med en H4 er en idrettsgren i seg selv. Fant ut til slutt, at det var ikke her hjemme det var noe galt. Men etter et par telefoner til e-verket, så trappet de opp på døren for å feilsøke med sine apparater. Og feilen viste seg og være på en gård 500 nede i gata. Når han kuttet strømmen der nede i 5 min, så sluttet det å dure her. Heldigvis, så var de også veldig snille inne på Hegel, så jeg fikk byttet til en helt annen trafo. Å da duret den ikke lengre. And just for the record. H200'n durer ikke her. Kanskje han på gården har fått fikset i det elektriske hos seg..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det som er en fordel, er å feilsøke hjemme først. Så slipper du bomtur til byen. Jeg hadde H4 for en tid tilbake. Og denne duret noe helt forferdlig. Det blei jo en prossess det å feilsøke. For å løpe rundt i huset med en H4 er en idrettsgren i seg selv. Fant ut til slutt, at det var ikke her hjemme det var noe galt. Men etter et par telefoner til e-verket, så trappet de opp på døren for å feilsøke med sine apparater. Og feilen viste seg og være på en gård 500 nede i gata. Når han kuttet strømmen der nede i 5 min, så sluttet det å dure her. Heldigvis, så var de også veldig snille inne på Hegel, så jeg fikk byttet til en helt annen trafo. Å da duret den ikke lengre. And just for the record. H200'n durer ikke her. Kanskje han på gården har fått fikset i det elektriske hos seg..
    Det kan være greit å sjekke med komponentene også, når det funka med ny trafo hos Stylus så er det vel ikke helt feil å bytte ut den om slikt foregår. Ellers får man ringe E verket å be dem sjekke opp, om man har hatt ustyr uten støy fra før og støy nå må det være noe rart et sted.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja! Dette har jo for min del utviklet seg stygt. Selger vil heve kjøpet pga dette og jeg kan forsåvidt skjønne han. Har fått et par "trusselmeldinger" om at han vil anmelde meg, at dette vil få følger, at han skal vise meg, at jeg visste at det var feil på den, at jeg er drittsekk, osv. Jeg har aldri nektet han å heve kjøpet, men jeg godtar ikke at denne blir sendt i oppkrav tilbake til meg. Jeg vil at han skal ta kontakt med Soundgarden der han bor og sjekke, han bor tross alt nær Soungarden.
    Jeg kan bare fundere på hva som har skjedd med denne og spør meg selv om kjøper selv har forårsaket dette (bare spekulerer). Hvorfor i alle dager skulle jeg selge en ødelagt, en måned gammel Hegel MED garanti? Henger ikke på greip. Dette ble utenfor emne men måtte bare skrive det ned. Kjøper har også truet med å sverte meg her inne.
    Jeg har også pratet med Hegel og de synes dette hørtes rart ut at hos meg var den 100% mens hos kjøper var det bare tull.
    Nå har jo kjøper også kommet med tilbakemelding om at han har hatt mange forsterkere og aldri kommet ut for dette. Jeg blir varm i pappen av dette :-(
    Har nettopp fått en trussel til av han om at han kjenner folk i mitt nærmiljø og at han har adressen min. Ikke bra

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den erfaring jeg har med slike kunder er at jo sintere og uforskammet kunden er jo større sannsynlighet for at de selv er skyld i problemene.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ville jeg ha anmeldt. Moderatorer har jo tilgang til ip adresse. Skjønner kjøper frustrasjon, men trussler går ikke ann.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått en trussel til av han om at han kjenner folk i mitt nærmiljø og at han har adressen min. Ikke bra
    Dersom denne personen fortsetter med slike trusler så bør du vurdere en politianmeldelse.

Men,

Forsterkeren er innenfor garantiperioden, soundgarden ligger rett i sentrum og kjøper gidder ikke å dra dit ned med ampen?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •