Ny Hegel H200 med trafolyd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du bør absolutt råde kjøper om å få koblet opp å prøvd forsterkeren på et annet strøm-nett, gjerne på et stikk uten jord.

I tillegg kan du opplyse han om at strafferammen for vold og trusler er noe større og alvorligere enn å selge et produkt som er antatt defekt/skadet.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Ja, ja! Dette har jo for min del utviklet seg stygt. Selger vil heve kjøpet pga dette og jeg kan forsåvidt skjønne han. Har fått et par "trusselmeldinger" om at han vil anmelde meg, at dette vil få følger, at han skal vise meg, at jeg visste at det var feil på den, at jeg er drittsekk, osv. Jeg har aldri nektet han å heve kjøpet, men jeg godtar ikke at denne blir sendt i oppkrav tilbake til meg. Jeg vil at han skal ta kontakt med Soundgarden der han bor og sjekke, han bor tross alt nær Soungarden.
    Jeg kan bare fundere på hva som har skjedd med denne og spør meg selv om kjøper selv har forårsaket dette (bare spekulerer). Hvorfor i alle dager skulle jeg selge en ødelagt, en måned gammel Hegel MED garanti? Henger ikke på greip. Dette ble utenfor emne men måtte bare skrive det ned. Kjøper har også truet med å sverte meg her inne.
    Jeg har også pratet med Hegel og de synes dette hørtes rart ut at hos meg var den 100% mens hos kjøper var det bare tull.
    Nå har jo kjøper også kommet med tilbakemelding om at han har hatt mange forsterkere og aldri kommet ut for dette. Jeg blir varm i pappen av dette :-(
    Har nettopp fått en trussel til av han om at han kjenner folk i mitt nærmiljø og at han har adressen min. Ikke bra
    Be han roe seg ned, så finner dere en fornuftig løsning i sammen. Er det garanti på den er det jo bare å la Soundgarden se på den, ingen som taper noe på det. Og hvis han insisterer på å true deg så hold komunikasjonen utelukkende på skriftlig basis. Trusler er ulovlig, så har du det på "papir" kan du bruke politiet til å roe situasjonen. Er derfor vi har dem

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeld han på flekken. Når folk er dumme nok til å skrive trusler svart på hvitt fortjener de at det får følger. Bare gjør det klart for politiet at du har ikke noe problem med å ta tilbake forsterkeren om det er noe feil med den, men at du ikke aksepterer å bli truet.
    Han fortjener egentlig ikke noe godvilje fra din side lenger når han oppfører seg sånn.

Har selv solgt en del og selger for øyeblikket til folk gjennom avforum. Har bare støtt på hyggelige folk til nå, men en dag tar vel flaksen slutt.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tydeligvis en utilregnelig person, så jeg ville ha hevet kjøpet for din egen del og aldri hatt noe mer med personen å gjøre.

Edit. Jeg er forøvrig enig med hva som skrives over, få alt skriftlig og anmeld personen om han ikke skjerper seg på flekken.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Dersom denne personen fortsetter med slike trusler så bør du vurdere en politianmeldelse.

Men,

Forsterkeren er innenfor garantiperioden, soundgarden ligger rett i sentrum og kjøper gidder ikke å dra dit ned med ampen?
    Nei, han ville ikke dette av en eller annen grunn. Som sagt, både Hegel og jeg synes dette høres rart ut. Liker ikke trussler så jeg har satt meg ned for å skrive opp alle sms jeg har utvekslet med han, mine svar og spørssmål og hans. Han virker rett og slett ute av kontroll.
    Fikk også en melding fra han om at det er oppdaget en feil på den. Jeg ber han da om navnet til han som sjekket den og spør om dette var gjennom Soundgarden sånn at jeg kunne ringe. Etter dette kom truslene (uten referanser)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i den fyren.. han er sikkert en dverg på 1.50 som prøver å tøffe seg.... Hegel leverer så si altid varene...

EDIT: en annen ting... fint om du oppgir hans personopplysninger her.. så slipper vi andre å ha problemer med han senere! Du får true med det .

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Du bør absolutt råde kjøper om å få koblet opp å prøvd forsterkeren på et annet strøm-nett, gjerne på et stikk uten jord.

I tillegg kan du opplyse han om at strafferammen for vold og trusler er noe større og alvorligere enn å selge et produkt som er antatt defekt/skadet.
    Ikke lett å råde noen når de ikke vil høre. Han har bestemt seg for at jeg har sendt han en ødelagt forsterker og sånn SKAL det være.

Igjen: Hvorfor i alle dager selge en ødelagt forsterker som er EN MND GAMMEL. Sitter her og rister av sinne av hvor dumme noen er.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Dette er tydeligvis en utilregnelig person, så jeg ville ha hevet kjøpet for din egen del og aldri hatt noe mer med personen å gjøre.

Edit. Jeg er forøvrig enig med hva som skrives over, få alt skriftlig og anmeld personen om han ikke skjerper seg på flekken.
    Men jeg har ikke nektet han å returnere den. Jeg godtar bare ikke oppkrav.
    Etter hvert som vi har "pratet" har jeg kommet fram til at det beste, og kanskje, det billigste, for meg er at han leverer den inn til Soundgarden der jeg kan få bekreftet dette.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har ikke nektet han å returnere den. Jeg godtar bare ikke oppkrav.
    Etter hvert som vi har "pratet" har jeg kommet fram til at det beste, og kanskje, det billigste, for meg er at han leverer den inn til Soundgarden der jeg kan få bekreftet dette.
    seff må han levere den inn der... for en merkelig mann . Jaja.. håper det går bra .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja! Dette har jo for min del utviklet seg stygt. Selger vil heve kjøpet pga dette og jeg kan forsåvidt skjønne han. Har fått et par "trusselmeldinger" om at han vil anmelde meg, at dette vil få følger, at han skal vise meg, at jeg visste at det var feil på den, at jeg er drittsekk, osv. Jeg har aldri nektet han å heve kjøpet, men jeg godtar ikke at denne blir sendt i oppkrav tilbake til meg. Jeg vil at han skal ta kontakt med Soundgarden der han bor og sjekke, han bor tross alt nær Soungarden.
    Jeg kan bare fundere på hva som har skjedd med denne og spør meg selv om kjøper selv har forårsaket dette (bare spekulerer). Hvorfor i alle dager skulle jeg selge en ødelagt, en måned gammel Hegel MED garanti? Henger ikke på greip. Dette ble utenfor emne men måtte bare skrive det ned. Kjøper har også truet med å sverte meg her inne.
    Jeg har også pratet med Hegel og de synes dette hørtes rart ut at hos meg var den 100% mens hos kjøper var det bare tull.
    Nå har jo kjøper også kommet med tilbakemelding om at han har hatt mange forsterkere og aldri kommet ut for dette. Jeg blir varm i pappen av dette :-(
    Har nettopp fått en trussel til av han om at han kjenner folk i mitt nærmiljø og at han har adressen min. Ikke bra
    Det er å gå litt i grenseland synes jeg, når ting skal selges herfra har jeg bestemt meg for at de henter personlig. De hører og ser på at alt er i orden før dem kjøper, når de går så drastisk til verks med å komme med trusler er grensa nådd. Da er jo personen som kjøper lite samarbeidsvillig, men kanskje det er en ypling også men uansett burde du gå til Politiet med saken. Slik går det ikke ann å drive på, skjønner deg helt men som de andre sier så kom med en dialog og enighet.

Ta vare på meldingene du får av vedkommende som bevis.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vår samtale fra i går til nå:
    Meldingen fra meg starter når jeg ser at han har hentet ut pakken!

Meg: ”Fornøyd?”

Han: Hei, ja den har trøkk og god lyd. Det eneste er trafolyd i kabinettet. Men setter jeg lyden opp på vanlig lytting hører jeg det ikke. Men den er kjempebra. Kan være at det er innspillingstid på denne som det er på mye annet. Du hadde trafolyd hos deg også? Håper det for da er det naturlig.”

Meg: ”Uff. Jeg kan ikke hjelpe så mye. Spilt lite og ikke lyttet så nøye. Men jeg kan si at jeg hørte ikke noe negativt”.

Han: ”Hva tror du? Må den inn på reperasjon?”

Meg: Nei, det kan jeg ikke tro. Hvordan høres trafolyd ut? Har aldri hørt noe sånt”

Han: ”Det durer fra stømforsynga?”

Meg: ”Nei, det har jeg i alle fall ikke lagt merke til. Det måtte jeg også ha hørt da. Veldig rart. Hva kommer sånt av da?”

Han: ”Jeg vet ikke hva det kommer av, har akkuratt fått den, men det er plagsomt.”

Meg: ”Du får nesten ta kontakt med noen som kan gi deg et skikkelig svar i morgen, f.eks Soundgarden. Tror du den kan være skadet gjennom Posten? Esken ok?”

Han: Esken ser ok ut! Hvis det viser seg at det er noe galt. Skal prate med Soundgarden i morgen. Får du ta den igjen.

Meg: ”Det er greit”.

Han: ”Kontakter deg i morgen”.

Meg: ”Jeg har nå ”pratet” med de på Avforum. Bruker du jordet stikk? Det kan forursake problemet.”

Han: Hei, jeg bruker jordet strøm, jeg kan høre duringa med volumet på 20 og sittepossisjonen er 2 meter ifra. Jeg synes at det ikke er min oppgave å sende den på reperasjon. Så jeg sender den tilbake til deg. Så får du ordnet opp i dette. Da sender jeg den i oppkrav. Dette er tydelig en feilvare, så Soundgarden må erstatte den med en ny. Send meg fullt navn og adresse.”

(Nå ringer selger til meg for å fortelle hvor skapet skal stå. Jeg sier at jeg skal ringe Hegel også komme tilbake til han. Ringer Hegel og de forteller meg hva det kan være. Sier da til Hegel at jeg vil be kjøper ringe Hegel og ber de om å gi han den infoen jeg fikk, noe Hegel selvfølgelig ville hjelpe meg med. Ringer tilbake til kjøper og jeg ber han ringe Hegel. Han rett og slett eksploderer og sier at han ikke gidder å prate med dem. Får roet han ned og han ringer.)

Her kommer meldingene etter at han pratet med Hegel!

Han: ”Jeg snakka med han fra Hegel. Når jeg hadde hatt alle de andre forsterkerene med store strømforsyninger og ikke de durte, var det veldig rart at denne gjorde det.”

(Nå ringer jeg Hegel for å høre om denne samtalen og Hegel sier til meg at dette virket rart at den virket uten problem hos meg og ikke hos han. Han sa videre at kjøper bare skulle reise innom Soundgarden med den for kjøper bor ikke langt unna).

Han: Jeg har nå vært i kontakt med posten og jeg kommer til å anmelde deg.”

Meg: ”Anmelde meg? For hva? For at jeg vil at du skal sjekke litt før du returnerer? Send meg forsterkeren, men ikke i oppkrav. Jeg vil sjekke om den er ødelagt som du sier. Finner jeg ingen during sender jeg den tilbake til deg. Er det during skal jeg dekke porto og du får pengene dine. Jeg har sendt deg en vare som virket 100 % hos meg.”

Han: ”Du er uærlig, du solgte denne pga duringa. Jeg er faan ikke dum. Men dette får følger. Det er ulovelig å svindle folk. Dette kommer du til å tape på. Har vært ute for sånne drittsekker før. Jeg må le, for du innbiller deg at jeg ikke kan gjøre noe. Bare vent.”

Meg: ”Du har en veldig truende språkbruk. Kan ikke si jeg har nektet deg noe som helst. Det du kommer med er en påstand som ikke stemmer. Send meg forsterkeren så skal jeg undersøke den. Jeg har ikke lurt deg og akter heller ikke å gjøre det. Du kan slutte med trusler med en gang.”

Meg: ”Og en annen ting. Tror du virkelig at jeg kjøper en Hegel, bruker den noen dager, oppdager feil på den og IKKE bruke garantien? Hadde selvsagt brukt garantien før jeg solgte den.”

Han: Tror du jeg sender forsterkeren til deg uten å få pengene. Du er jo ikke å stole på. Jeg spurte deg flere ganger om den var i orden, du svarte ja. Men hva mener du med at det er trusler? Jeg må jo gjøre noe med dette og da går jeg den veien jeg har gjort før. Tror du at jeg lar meg lure. Hvem er du?

Meg: Som jeg nettopp skrev, hvorfor skulle jeg selge en ny forsterker som er ødelagt uten selv å bruke garantien? Svar meg på det.”

Han: ”Det er jeg sikker på! Du solgte den etter så kort tid pga at du merket at den duret. Så jeg forstår ikke hvorfor du ikke sendte den inn men solgte den. Det er bare du som kan svare på det? Og du sa du hadde så godt ry på bruktmarkedet. Men nå er det snart vekk.”

Meg: ”Du er en rar mann”.

Han: ”Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å lure noen for 00000 kr. Og nå er det påvist at det er noe galt.”

Meg: ”Den ble sendt 100 % i orden herfra. Du får bruke garantien da. Jeg har ikke dårlig samvittighet for dette. Beklager selvsagt om det er noe feil på den, men dårlig samvittighet? Nei!”

Han: ”Jeg har tatt vare på de smsene som du har sagt at den er i orden. Sammen med de og innleveringskvittering går jeg ned og anmelder deg for svindel. Selv om jeg får den fiksa har det ikke noe å si. Det er det du har sagt på salget ditt som jeg har skrevet ut + smsene. Det du får et tiltale, det blir ikke fengsel, men ei saftig bot.”

Meg: ”lykke til”

Han: ” Du er dum som ett brød! Jeg har vært gjennom samme dritten før. Og jeg gleder meg over dritten du får. Og så skal alle på hifisentralen og avforum se for en jævel du er. Og jeg har adressen din.”

Meg: ”Hva er feil på den? Hvem undersøkte den? Hvis det er Soundgarden, gi meg navnet på han sånn at jeg kan ringe dit. Nok med trusler nå (navnet hans). Skulle du ta deg en tur hit? Er det det du mener? Si fra så skal jeg sette på kaffen. Det er jeg som er mest ryddig av oss to. Jeg truer deg ikke, jeg nekter deg ikke å sende den i retur. Men jeg godtar ikke oppkrav. Ta med denne meldingen også da når du reiser til politiet. Som sagt, lykke til!”

Han: ”He, he. Har noen meget gode kompiser i Førde. Skal ta en samtale med de etter jobb.”

Meg: ”Husk at også jeg kan skrive ut meldinger.”

Han: ”Det er du som er svindleren og jeg kan bevise det. Ha kaffen klar.”

Meg: ”Ok, nå vil jeg helst ikke høre mer fra deg før du, gjennom Soundgarden, kan bevise at det er feil på denne. Da skal jeg, etter å ha mottat Hegel, gi deg pengene tilbake!”

Han: ”Slutt å sende meg sms. Ta det som kommer som en mann!”

THE END

Dette er ikke lett

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er å gå litt i grenseland synes jeg, når ting skal selges herfra har jeg bestemt meg for at de henter personlig. De hører og ser på at alt er i orden før dem kjøper, når de går så drastisk til verks med å komme med trusler er grensa nådd. Da er jo personen som kjøper lite samarbeidsvillig, men kanskje det er en ypling også men uansett burde du gå til Politiet med saken. Slik går det ikke ann å drive på, skjønner deg helt men som de andre sier så kom med en dialog og enighet.

Ta vare på meldingene du får av vedkommende som bevis.
    Jeg bor i Sogndal. Kan ikke forvente at folk kommer og henter dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så flott da.

Da har jeg vært svinheldig de siste 7 årene. Har kjøpt og solgt langt over 100 produkter sendt via Posten og ikke ett har hatt raporterbar skade hverken fra sender eller mottaker.

Den eneste graverende opplevelsen har vært frakt fra utlandet der en truck øyensynlig hadde punktert hele emballasjen til en SVS-subwoofer fra USA. Subwooferen var imidlertid uskadd.

Kanskje ingen av de 99 andre pakkene har vært via Alnabru.

Så fint for deg da.....sendte selve en forsterker i posten for en måndeds tid siden i orginal embalasje,og i yppelig stand. Defekt en av høyttaler utgangene da mottaker fikk den utlevert på postkontoret :cry:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    dette ville jeg ha anmeldt. Moderatorer har jo tilgang til ip adresse. Skjønner kjøper frustrasjon, men trussler går ikke ann.

+1

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig! Hvorfor kjøper han en forsterker han ikke vil ha da?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette løser seg, for det høres ikke bra ut.

Må bare si at kjøperen ikke tenker særlig rasjonelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle nok solgt den til meg i stedet:P Jeg skulle klart å ta den med på soundgarden heelt av meg selv. Om problemet er reelt eller ei håndterer kjøper saken meget klønete. Stå på ditt. Du har opptrådt meget ryddig og imøtekommende.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det utviklet seg på en bedre måte heldigvis. Fikk sms fra kjøper at han beklaget oppstyret han har skapt. Så nå skal alt være i skjønneste orden. Og jeg som hadde gledet meg til nye venner og kaffe da gitt:-). Neida, dette var en lettelse å slippe å ha i bakhodet. Ekkelt når det kommer trusler. Selv om man vet at det som regel ikke ligger noe makt bak dette så blir man automatisk litt paranoid.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boen
    Du skulle nok solgt den til meg i stedet:P Jeg skulle klart å ta den med på soundgarden heelt av meg selv. Om problemet er reelt eller ei håndterer kjøper saken meget klønete. Stå på ditt. Du har opptrådt meget ryddig og imøtekommende.
    Du kunne få nummeret til kjøper:-)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0