Valg av høyttalere til Onkyo TX-SR607? Vurderer Yamaha NS-F700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere til Onkyo TX-SR607? Vurderer Yamaha NS-F700

Planlegger å oppgradere hjemmekinoen(stuen) litt pga "fruen" syns jeg burde kjøpe nye "finere" høyttalere.
    Har sjekket litt rundt forbi og kommet frem til at jeg vil prøve Onkyo TX-SR607Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver selv om den ikke har pre-out. Er såppass billig nå at jeg kan heller prøve selge den hvis behovet for mer effekt kommer... Skal brukes til 5.1, så kan vel bi-ampe fra de resterende kanalene til fronthøyttalerene?

Vurderer Yamaha NS-F700 Komplett.no - Yamaha NS-F700PF gulvhøyttaler, siden de så så fine ut! Men vet ikke om de blir for store i forhold til recieveren? Har ikke så veldig peiling på dette.
    Men etter som jeg har sett så virker de lettere å drive enn f.eks Yamaha EF NS-777 Komplett.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler som er hakket under i prisklasse og i tillegg så kan jeg få tak i NS-F700 billigere enn NS-777.

Planen er å bruke de i sammen med suben som jeg allerede har, B&W ASW 3000(gedigent beist!)

Senter og bakhøyttalere tenker jeg kommer seinere, men vurderer i Yamaha sin 700 serie, men drøyer det litt pga. prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på Yamaha Ns-9900 da?
    Jeg skaffet meg dem, nå nylig, og jeg må si at de er knall. Var redd for at jeg skulle miste mye bass(gikk fra Cerwin med 12tommere), da jeg gikk for høytalere med relativt små basselementer, men du verden for en trøkk i disse... bruker en gammel Denon reciever, avr 2803 på dem(7*105watt).
    Eneste de kanskje mangler litt, er de aller dypeste frekvensene, men de frekvensene du kanskje hører mest av på musikk og film, er der, og vel så det.
    Litt mye fokus på bass kanskje, men er da også veldig glad i bass
    Jeg synes lyden generelt på disse, holder et bra nivå.
    De koster ikke så altfor mye heller, fra ca 5700 og opp til rundt 8000, på div steder...
    Jeg kommer til å supplere med Yamaha Ns-sw 700 sub, og Ns-p9900(tilhørende surroundsett) når feriepenger tikker inn.
    Må legge til at jeg har relativt liten stue, ca 25kvm...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Var VELDIG nær å kjøpe Yamaha NS-F700, men prisen var egentlig litt i drøyeste laget. Så jeg testa Yamaha Ns-9900 og NS-777, men etter MYE testing og prøvelyttinger på HIFI-klubben(denon 1910, dali conept 6 og lektor 6)
    Prøvde også alt de hadde på Elkjøp og Lefdal, da falt valget på Energy CF70(må innrømme jeg aldri hadde hørt om merket før) Men klarte å få en vanvittig bra pris!
    Jeg syns det virka som om det var mye mer presis diskant, "breiere" og finere lyd og bedre dynamikk i lydbildet enn det Yamahaene kunne levere.
    Selv om jeg syntes NS-777 hørtes veldig bra ut når jeg bare hadde hørt på de.

Ble også til at jeg kjøpte komplett pakke når jeg først var i gang, men ble KEF-IQ60 senter og KEF-IQ10 bakhøyttalere.
    Onkyo 707 revciever og Panasonic bd60.
    Så jeg fikk svidd av litt penger den dagen...:-|

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •