Onkyo TX-NR807 problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR807 problemer

Har nå hatt denne i 3 mnd og sliter en god del med at kildene mister lyden, og at jeg da må slå 807 helt av og på igjen for å få lyd. De fleste kilder er koplet opp via hdmi. Pc'n hender det ofte ikke kommer tilbake etter kildebytte, slik at jeg må restarte denne for at 807 skal reagere igjen. Releet klikker også ut og inn for hver eneste sang jeg bytter når jeg spiller musikk fra pc.

Wii har jeg koblet til 807 med component-kabel og ut til tv via hdmi. hver gang jeg velger denne kilden kommer bildet opp som 4:3 og jeg må bytte kilde frem og tilbake en gang eller 2 for å få 16:9. I tillegg fikk jeg et nytt problem i stad ved at wii hele tiden mistet bildet etter noen sekunder og jeg fikk det ikke tilbake igjen uten å resterte. Samme skjer om og om igjen.

I det hele tatt virker 807 meget ustabil. Jeg har oppdatert firmware 2 ganger, uten at dette egentlig har hjulpet noe..

Noen andre som har vært borti dette, eller vet hva jeg bør gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer med min, hvis du har kjørt firmware oppdatering og receiveren virker ustabil så høres det nesten ut som ett mandagsprodukt.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fadern har hatt det samme med sin 807. leverte sin på lefdal i går

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thune
    Har nå hatt denne i 3 mnd og sliter en god del med at kildene mister lyden, og at jeg da må slå 807 helt av og på igjen for å få lyd. De fleste kilder er koplet opp via hdmi. Pc'n hender det ofte ikke kommer tilbake etter kildebytte, slik at jeg må restarte denne for at 807 skal reagere igjen. Releet klikker også ut og inn for hver eneste sang jeg bytter når jeg spiller musikk fra pc.

Wii har jeg koblet til 807 med component-kabel og ut til tv via hdmi. hver gang jeg velger denne kilden kommer bildet opp som 4:3 og jeg må bytte kilde frem og tilbake en gang eller 2 for å få 16:9. I tillegg fikk jeg et nytt problem i stad ved at wii hele tiden mistet bildet etter noen sekunder og jeg fikk det ikke tilbake igjen uten å resterte. Samme skjer om og om igjen.

I det hele tatt virker 807 meget ustabil. Jeg har oppdatert firmware 2 ganger, uten at dette egentlig har hjulpet noe..

Noen andre som har vært borti dette, eller vet hva jeg bør gjøre?
    når jeg kjøpte min 807 så sa de på resonans at vis bilde datt ut og sånt måtte jeg komme ner og kjøpe meg en nye hdmi kabel som hvar bedre men fikk aldri det probleme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t
    når jeg kjøpte min 807 så sa de på resonans at vis bilde datt ut og sånt måtte jeg komme ner og kjøpe meg en nye hdmi kabel som hvar bedre men fikk aldri det probleme.
    Sliter med noe lignende på min 807 som jeg fikk idag. Den står bare og "svitsjer" da jeg velger ps3, iblant kommer bildet opp, og da er det der til jeg velger en annen kilde, feks går inn på menyen. Fatter ikke hvorfor det er sånn, føler jeg har prøvd alt av innstillinger. Skal prøve med xbox360 nå, se om det er samme problemet. Kan ikke være kablene, da det funker helt fint opp mot tven.

Har hørt at Onkyo har problemer opp mot Panasonic tver ( har en tx-s10e), kan være det?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fieron
    Kan ikke være kablene, da det funker helt fint opp mot tven.
    Kan være kabelen likevel. For et par år siden hadde jeg problemer med en Pioneer receiver der PS3en virket når den ble koblet direkte til TVen, mens når den gikk via Pioneer-receiveren forsvant både lyd og bilde.

Ellers skal det sies at min Onkyo 807 fungerer glimrende, har 4 forskjellige kilder koblet til via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Kan være kabelen likevel. For et par år siden hadde jeg problemer med en Pioneer receiver der PS3en virket når den ble koblet direkte til TVen, mens når den gikk via Pioneer-receiveren forsvant både lyd og bilde.

Ellers skal det sies at min Onkyo 807 fungerer glimrende, har 4 forskjellige kilder koblet til via HDMI.
    Prøvde Xbxox360 på 807'n nå, og det fungerte smertefritt. Det var med samme kabel. Kan virke som det er Ps3'en som gjør det. Jeg har den eldste typen, 60gb kjøpt på lanseringsdag. En kamerat kommer bort med Slim ikveld, så får jeg se om det blir annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om så får den litt hikke hvis jeg slår av tv`n når jeg skal lytte på musikk fra PS3 eller DVD spilleren, da kan den stå å "svitsje" lenge før den plutselig kobler inn igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Når jeg tenker meg om så får den litt hikke hvis jeg slår av tv`n når jeg skal lytte på musikk fra PS3 eller DVD spilleren, da kan den stå å "svitsje" lenge før den plutselig kobler inn igjen.
    Min får hikke hvis jeg bytter kilde med ps3 (ikke prøvd andre enn min Fat 60gb). Da svitsjer den i det uendelige. Men det er bare å bytte fram og tilbake med en annen kilde til ps3 bildet dukker opp. Lyden er der hele tiden, bare ikke bildet.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag hentet jeg noen nye kabler som jeg bestilte fra dx. koblet kabelen fra blu-ray spilleren til receiveren. trykker på dvd/bd så står bare tv og blinker. så det er nok kabelen som er probleme. men vis eg tar fra tv boksen til tven så fynker det. så et bom kjøp for meg^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •