Forforsterker/equalizer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker/equalizer

Heisann...Jeg har begynt å høre mer og mer på musikk via spotify. Jeg har en Yulong Dah1 Mk.2 usb DAC fra pc til en Cav a 12 forsterker (ja jeg er fornøyd med Caven...ingen humring i mine høytalere
    DACen gjorde underverker på lyd fra pc, men jeg mistet også muligheten til å justere lyd via lydkortets tone kontroller..samt Cav forsterkern har kun on/off.

Spørsmål 1.. bør jeg kjøpe meg en equalizer så jeg blir fornøyd med spotify sin varierende kvalitet? isåfall hvilken?

Spørsmål 2... Caven har ikke utg. for sub. Hvis jeg bruker Caven som effekt forsterker og kjøper meg en god forforsterker (da får jeg justert litt på PC lyden) er det da mulig å samtidig koble til sub woofer til forforsterker istedenfor Caven?

Høytalere Cav MD-EX3G

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som er veldig viktig for din del?
    Ett godt sammensatt anlegg har egentlig ikke bruk for slikt, men husker selv hvor tøft jeg syntes det var med "sånt"!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøft nei

Tøft nei men viktig ja...Syntes det er ganske genialt og enkelt med verdens største jukeboks "spotify" i stua. Men når kvaliteten på sangene varierer fra "blikkboks" til "fyldig" e det irriterende å ikke kunne stille på noe.
    Dette er ikke noe som jeg sliter med ved cd lytting. Men ja... Jeg er villig til å ha noen harry lys og knapper hvis det er det som skal til for å tilfredstille mine ører..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Accept67
    Tøft nei men viktig ja...Syntes det er ganske genialt og enkelt med verdens største jukeboks "spotify" i stua. Men når kvaliteten på sangene varierer fra "blikkboks" til "fyldig" e det irriterende å ikke kunne stille på noe.
    Dette er ikke noe som jeg sliter med ved cd lytting. Men ja... Jeg er villig til å ha noen harry lys og knapper hvis det er det som skal til for å tilfredstille mine ører..
    Litt synd at de ikke har en funksjon på spotify hvor man kunne prosessere sangene slik at de fleste hadde en klangbalanse som passet ens smak? At det ligger en mal inne på hver låt som gjorde at den kunne stille seg inn etter "middelverdien"?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg sender Spotify via Squeezecenter (Squeezebox) trådløst til min dac, og de innstillinger jeg har i lydkortets equalizer blir videreført da.
    Om din sub har høyttaler terminaler, da kobler du bare et ekstra sett kabler fra dine høyttalere til subben og du er klar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •