Kanskje en feil, eller? Nad C 355BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanskje en feil, eller? Nad C 355BEE

Hei!

Har funnet ut at jeg har et merkelig problem... Jeg har et par cerwin vega xls 215 høytalere. Disse har jeg biampet med to C275BEE i mono til subbene i hver høytalere. Jeg har brukt C355 til å drive mellomtone og diskant i begge høytalerne. Men diskanten har vært lav og livløs. Ikveld prøvde jeg å ta vekk biamping og brukte C275 til å drive hele hver sin høytaler. Og da ble det forskjell på lyden gitt! Noen som har noen tips hva det kan være? Er en C355 for liten til å drive disse diskantene? Eller kan litt av forsterkeren bli ødelagt? På C355en må jeg vri trebleknotten helt i bunnen for å få litt spiss på lyden...
    Jeg bruker C355 som forforsterker nå så lyden som kommer ut fra preamp må være i orden...

Håper noen kan hjelpe...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, du trenger ca. 15 watt til å drive en mellomtone, og 5 watt til en diskant så det er sikkert ikke problemet.
    Har du prøvd å bytte rundt på litt kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hver utgang er på 80w ihvertfall. Hva tenkte du på når det gjelder å bytte om på kabler Jeg har prøvd å koble høytalerne til på B terminalene uten noen forskjell...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8520dcn
    Hei!

Har funnet ut at jeg har et merkelig problem... Jeg har et par cerwin vega xls 215 høytalere. Disse har jeg biampet med to C275BEE i mono til subbene i hver høytalere. Jeg har brukt C355 til å drive mellomtone og diskant i begge høytalerne. Men diskanten har vært lav og livløs. Ikveld prøvde jeg å ta vekk biamping og brukte C275 til å drive hele hver sin høytaler. Og da ble det forskjell på lyden gitt! Noen som har noen tips hva det kan være? Er en C355 for liten til å drive disse diskantene? Eller kan litt av forsterkeren bli ødelagt? På C355en må jeg vri trebleknotten helt i bunnen for å få litt spiss på lyden...
    Jeg bruker C355 som forforsterker nå så lyden som kommer ut fra preamp må være i orden...

Håper noen kan hjelpe...
    Jeg tipper det er noe galt med måten du har kobla. Eller så er det noe galt med 355. Du bør jo teste den også på høyttalerne,ikke bare 275en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en god idet, skal prøve det ikveld, og se hvordan lyden blir når jeg bruker C355 til å drive begge høytalerene. Kan jo hende jeg har gjort noe galt med biampingen, trodde det var bare å legge to kabler til hver høytaler, koble til og at resten var opplagt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •