Yamaha rx-v2065 vs rx-v1065

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v2065 vs rx-v1065

Hva er den store forskjellen? Mens rx-v2065 koster ca. 12 000 kroner, så koster rx-v1065 ikke mer enn 7000 kroner. Eneste forskjellen jeg kan se er at man får 130w i 8ohm mot 105w. Hva er det som driver prisen opp så sykt?

Og er det en god idè å handle reciever på ebay? Ser jeg kan få de til nesten halv pris i forhold.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wi-fi, feks......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x hdmi ut, og 2xsub ut blant annet...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun91
    Hva er den store forskjellen? Mens rx-v2065 koster ca. 12 000 kroner, så koster rx-v1065 ikke mer enn 7000 kroner. Eneste forskjellen jeg kan se er at man får 130w i 8ohm mot 105w. Hva er det som driver prisen opp så sykt?

Og er det en god idè å handle reciever på ebay? Ser jeg kan få de til nesten halv pris i forhold.
    Husk bare at hvis du handler fra USA så har de 110v.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok at det blir en rx-v1065 :razz: De fille ekstraene på rx-v2065 kan jeg ikke se er verd de ekstra 5000 kronene.

Skal prøve å bestille fra England. Men der oppererer de i 240 volt, mens norge har 230 volt. Vil det gå mon tro? (Har sett på en del elektiske komponenter at de godtar 220-240 volt)

Takk for svarene

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor spare noen få kroner, når du får med bortimot verdens beste reklamasjonsrett ved å handle i Norge?

Har vel sett 2065 til ca 10000 rundt omkring, bl.a netshop. Gjetter på at du får denne prisen på X3MHC også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2065 får du til 9995 på Elkjøp å

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å bestille fra England. Men der oppererer de i 240 volt, mens norge har 230 volt. Vil det gå mon tro? (Har sett på en del elektiske komponenter at de godtar 220-240 volt)
    Spenningen i Norge er 230V +-10%, det vil si at alt utstyr som selges her skal godta alle spenninger mellom 207 og 253 Volt. Derfor er det ikke noe problem i det hele tatt å importere utstyr fra England, det eneste er at du må bruke adapter eller bytte ut støpslet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Spenningen i Norge er 230V +-10%, det vil si at alt utstyr som selges her skal godta alle spenninger mellom 207 og 253 Volt. Derfor er det ikke noe problem i det hele tatt å importere utstyr fra England, det eneste er at du må bruke adapter eller bytte ut støpslet.
    Yess! Takker Det betyr at en ny reciever skal plukkes opp i London om 3 uker! (klasse tur :P) Får rx-v1065 for underkant av 4500 kroner på PRC Direct. sparer minst 2500 kroner! Fikk tak i en fin overgang som passer bra sist jeg var der. (Hva er det med england og gedigne støpsler :P )

Om noen vet om billigere steder så rop ut

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess! Takker Det betyr at en ny reciever skal plukkes opp i London om 3 uker! (klasse tur :P) Får rx-v1065 for underkant av 4500 kroner på PRC Direct. sparer minst 2500 kroner! Fikk tak i en fin overgang som passer bra sist jeg var der. (Hva er det med england og gedigne støpsler :P )

Om noen vet om billigere steder så rop ut
    Tatt med Moms/toll på denne? og ev. tilleggspris for tung bagasje?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Tatt med Moms/toll på denne? og ev. tilleggspris for tung bagasje?
    Kan vel handle for 6000,- uten noen form for mva. problematikk. Tar han receiveren selv og fordeler sure sokker blant medelever går nok vekta greit også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiser med bare håndbagasje så det blir vel for meg å se om jeg får til å pakke den godt og sende som "koffert" på tilbakeveien... spørsmålet er når jeg når tollen. Lurer på om den skal tolles eller ikke. Tror elektroniske ting er tollfrie. Men moms er et godt spørsmål. Får jo tilbake den momsen som er betalt i england så taper vel ikke så mye på det.. Men blir kanskje mye papirarbeid?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiser med bare håndbagasje så det blir vel for meg å se om jeg får til å pakke den godt og sende som "koffert" på tilbakeveien... spørsmålet er når jeg når tollen. Lurer på om den skal tolles eller ikke. Tror elektroniske ting er tollfrie. Men moms er et godt spørsmål. Får jo tilbake den momsen som er betalt i england så taper vel ikke så mye på det.. Men blir kanskje mye papirarbeid?
    Du kan handle for 6000,- uten å momse eller tolle inn. Om du får refundert engelsk mva. er det bare en fin oppside. Sjekk om butikken har en "Tax refund" ordning.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Kan vel handle for 6000,- uten noen form for mva. problematikk. Tar han receiveren selv og fordeler sure sokker blant medelever går nok vekta greit også.

Det er feil, du kan handle for under kr 1000 uten å måtte betale moms + toll avgift... Så du kan legge på 25% samt en 4-500 kr i toll..

Og, om du skal ha tilbake engelsk moms, så må du vise kvitering på at du har betalt norsk toll.. Alt i alt, så kommer man som regel ut av det som om du skulle kjøpt i norge... Husk at bortsett fra usa, så er norge et av de billigste landene å kjøpe elektronikk i (om man regner bort momsen så klart)

Har så mange dårlige erfaringer som jeg trodde jeg skulle komme godt ut av.. Beste du kan gjøre er å satse på at du ikke blir stoppet i tollen.. Men, da får du ikke igjen den engelske momsen... Som er 19% om jeg ikke husker helt feil

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4500 var jo en utrolig god pris. Hvor ofte blir man stoppet i tollen uansett, hadde bare gått gjennom jeg.

PS! Regner med det er 1067 og 2067 dere snakker om?

Jeg sitter vurderer om hvilken jeg skal gå for, 767 eller høyere hmm

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    4500 var jo en utrolig god pris. Hvor ofte blir man stoppet i tollen uansett, hadde bare gått gjennom jeg.

PS! Regner med det er 1067 og 2067 dere snakker om?

Jeg sitter vurderer om hvilken jeg skal gå for, 767 eller høyere hmm

det er klart... men, man burde ta høyde for det... for om du skulle bli stoppet så får du ikke forsterkeren med deg før du har betalt moms og tollavgifter... det ville jo vært kjipt ... Jeg har gjort det mange ganger, men jeg har også blitt stoppet flere ganger... Og en forsterker er jo ikke så lett og gjemme heller.. Du skal ha ganske stor koffert for å gjemme den i den.. Kommer du med bare esken, blir du stoppet garantert!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toll.no - Tollvesenet :

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Pass på at du får igjen Engelsk-mva. Enten ved direkte refusjon ved utreise hvis butikken tilbyr det eller ved en mer manuell refusjon der du må få stemplet et spesielt skjema ved utreise og senere returnere dette til butikken med anmodning om å refundere pengene til din bankkonto. Det siste er en del pes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er nå en stund siden jeg starten denne tråden, men kan fortelle at jeg dro på den klasseturen og fikk kjøpt den (tidlig 2010 pris) for underkant av 4500 kroner. Esken var faktisk ganske stor og tung så det ble litt strev å bære den til tog/t-bane og til hotellet, men det gikk. Jeg kjøpte så en rull med bobleplast som jeg pakket hele esken godt inn i og brukte opp en hel rull med gaffa teip og lagde i tilleg et lite håndtak så den kunne bæres. Dro med ryanair, betalte 200 kroner for en koffert og fikk den sendt som "fragile" uten problemer (eller ekstrakostnader!). På Rygge flyplass bare spasserte jeg med en stor gaffateip sak gjennom tollen uten problemer. Vel fornøyd med ytelsen som fint drar to Små Usher høyttalere og masse andre dritt høyttalere til surround.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •