(for)forsterker til XTZ 99.26 - Vurderer Atoll, noen innvendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(for)forsterker til XTZ 99.26 - Vurderer Atoll, noen innvendinger?

Heisann.
    Har noen oppgraderingsplaner for mitt nåværende stereo-oppsett, og trenger litt veiledning i så måte Planen er å kjøpe effektforsterker i løpet av sommeren, sannsynligvis to stk XTZ AP100, eller to stk Emotiva UPA-1. Til dette trenger jeg en forforsterker, og har nå mulighet for å kjøpe en Atoll PR-200 for 3800,- i butikk. Siden jeg aldri har hørt Atoll sine forsterkere, og ikke finner så veldig mye relevante tester(finner en bra test, men vanskelig å basere seg på bare denne) eller erfaringer rundt omkring, lurte jeg på om det er noen her som har hatt Atoll produkter og eventuelle fordeler/ulemper.

Bruksområde er 95% musikk, og det er de musikalske egenskapene som gjør at jeg tenker på en 2-kanals stereo-forforsterker fremfor en reciever (eller spiller recieverne idag musikk like bra?).

Prisklassen jeg ser for meg er rundt 5k, og har ingenting imot bruktkjøp hvis det dukker opp noe som passer. Er det noen andre forforsterkere dere er fornøyd med så tas forslag imot med takk.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torbjs
    Er det noen andre forforsterkere dere er fornøyd med så tas forslag imot med takk.
    Jeg satte akkurat opp Densen Beat 200pre/300pow på mine 99.26 og er knall fornøyd. Ikke mer en 2x100w men musiklalsk som bare det. Kjøpte brukt og det er innenfor di budsjett Ny koster Beat 200 12-13k, Beat 300 er ute av produksjon men kostet ny 12-13k den også.

Beat 200 har prosessoringang (AV receiver kobles in her på frontene), noe som er knall hvis du er både glad i kino og musikk. Bruker kun effektforsterkeren ved kino/tv titting.

Ellers så kjenner jeg ikke Atoll produktene noe særlig, ser bare at de er greit priset og ser ok ut.

Jeg kjørte en eldre NAD 1000 pre og 2100 pow tidligere og det var også en helt kul forsterker på 99.26, men litt lite muskler var det (2x60w mener jeg det var).

Men jeg ville tro at XTZ sine egne forsterkere passer fint, da de er fra samme produsent og forhåpentligvis er litt matchede på lydsignatur.

Lykke til

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da skal jeg ha disse i bakhodet når jeg tråler bruktmarkedet framover. Er usikker på om jeg tør satse på Atoll sånn helt uten videre, burde egentlig fått testet dette ut før eventuelt kjøp.
    Kan jo eventuelt prøve å finne en Densen Beat 200pre og kombinere med XTZ effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •