JungSon Duro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: JungSon Duro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JungSon Duro

Noen som har noe pent å si om JungSon Duro? Vurderer å låne en hjem for test på mine DM683.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli en farlig utvikling, fikk hentet effekttrinnet i dag, og får låne det frem til helga.

Tok en liten stund før forsterkeren ble varm, fikk beskjed hos forhandleren at jeg måtte la den bli god og varm før jeg i det hele tatt begynte å vurdere denne seriøst. Jeg var kanskje litt utålmodig, for jeg merket stor forskjell på lyden fra jeg startet lytteseansen og til slutten på min lille time som gikk så alt for fort.

Jungson Duro VS Vincent SP-331

Ingen tvil om at Jungson er penere å se på, så bare her scorer den mye. Men det viktigste av alt er hvordan den låter. Joda, her var det merkbart mye bedre bånndrag i forhold til Vincent. Jeg har tydeligvis ikke gjort hjemmeleksen min godt nok, når jeg ser på spesifikasjonene så ser jeg at Jungson oppgir 180 000 Uf mot Vincent 80.000 Uf, noe som jeg ikke tror er noe ulempe for mine effektslukende DM683. Men Vincenten har en større strømforsyning, men det hjelper så lite når dynamikken til Jungson er totalt overkjørende i forhold.

Jeg har enda for lite lytting på baken for å si noe mere på stående tidspunkt. Mellomtonen var litt uvant, nesten litt diffus, men jeg må lytte mere før jeg kan si om jeg liker dette eller ikke.

Men hva mener dere, Hva finnes av alternativer til ca 16.000 kroner som kan stille opp mot denne forsterkeren?

Her er litt specs

2 x 80W/8ohm, Klasse A
    180 000 Uf, japanske Rubycon og danske Jensen kondensatorer
    Toshiba og Sanken udgangstransistorer
    Indvendig kabling fra danske Jensen
    JungSons egen patenterede 680VA trafo

Frequency response 20hz - 20khz (+/-0,5 DB)
    S/N > 100 DB (A) weight
    THD <0.02% (1khz balanced output)
    Input imp. 100 kilo ohm

Indgange: 1 x XLR (balanseret) og 1 x phono (Unbalanseret)

Mål: B 44 cm x D 34 cm x H 17 cm
    Vægt: 22 Kg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i annen tråd i forbindelse med effekt til DM683

"Jungson Duro har helt klart kontroll på høytalerene, nå først spiller de slik jeg ville ha dem til hele tiden. Alt løsnet, dynamikken, bunndraget, oppløsningen, holografien, helt rått, til og med Donkeyboy fikk holografi og trøkk. Blir litt sånn at man må prøve masse forskjellige musikk når det spiller så sinnsykt bra som det gjør nå. Kanskje en tanke heftig i mellomtonen etter min smak, men nå er ikke effektrinnet på langt nær innspillt da."

Nå er jeg litt sær siden jeg bruker en receiver som pre, men tanken er å ha en hjemmekino som også kan spille bra på musikk. Så for være rettferdig mot begge effekttrinnene som er innvolvert kjørte jeg ny romkorreksjon i dag, og frontene ble dempet med over 7 db i forhold til Vincenten, så var det tid for lytting igjen i Pure Audio, eneste jeg var ute etter var ett tilnærmet samme nivå på utsignalet.

Musikken ble kraftig skrenket inn til å bare bruke Kari Bremnes Svarta Bjørn, dette albumet innholder alt fra dypbass, vokal, holografi etc etc.

Plutselig skrumpet forskjellene ganske kraftig inn, Jungson har mere dypbass, bedre oppløsning og holografi enn Vincenten, men du er over på finlytte nivå utenom på dypbassen da. Byttet flere ganger og justerte nivåene under hvert bytte, og konklusjonen min er at forskjellen ikke er verdt det dobbelte av hva Vincenten koster. Jungsonen spiller helt klart bedre enn Vincent, men jeg vil ha mest mulig for pengene som de fleste av oss. Vil jeg virkelig ha en Jungson Duro så kan jeg importere en selv til 1/4 av prisen som de norske forhandlerne skal ha. Hadde Jungson koster la oss si 2-3000 kroner mere enn Vincent SP-331 så hadde man kunne forsvart investeringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •