Effektforsterker til B&W 685 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Her må jeg legge inn veto, har hatt C275 på DM683, låt som ett barberblad på disse høytalerne. Vincent SP-331 gjør en mye bedre jobb enn C275, en stor skuffelse og det kommer aldri ett NAD produkt innenfor mine dører igjen.
    NAD har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe. Kommer bare til å angre på at jeg ikke kjøpte Rotel. Var jo det jeg i utgangspunktet ville ha.

Har du tengt og kjøpe rotel så gå opp på 1080 pga b&w we tunge og drive og mye lav imp i kurven
    Er det virkelig nødvendig med så stor forsterker på disse stativ høyttalerne?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RB-1572

Heisann

Jeg har kjøpt meg en Rotel RB-1572, den har fått meget gode kritikker og fåes til en fin pris rundt om. Jeg har i utgangspunktet tenkt å bruke den som effekt til gulvstående B&W høyttalere og regner jo med at denne skal være god match til de fleste B&W høyttalere. Er jo samme eiere også, på bilder av B&W høyttalere er de nesten alltid avbildet med eletronikk av Rotel!
    Rotel forsterkeren ser jo meget snasen ut også, og den tar relativt liten plass!
    Har også B&W 685, så skal se om jeg får koblet dem opp sammen med Rotelen å gi en tilbakemelding.....

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann

Jeg har kjøpt meg en Rotel RB-1572, den har fått meget gode kritikker og fåes til en fin pris rundt om. Jeg har i utgangspunktet tenkt å bruke den som effekt til gulvstående B&W høyttalere og regner jo med at denne skal være god match til de fleste B&W høyttalere. Er jo samme eiere også, på bilder av B&W høyttalere er de nesten alltid avbildet med eletronikk av Rotel!
    Rotel forsterkeren ser jo meget snasen ut også, og den tar relativt liten plass!
    Har også B&W 685, så skal se om jeg får koblet dem opp sammen med Rotelen å gi en tilbakemelding.....
    Kjempebra.

På forhånd takk

EDIT: Ser at den er på 2 x 250W.....Det bør i hvertfall holde, hehe

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet AW400 fungerte veldig bra på mine 685 når jeg kjørte dem i front en liten mellomperiode mens jeg ventet på 683.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Electrocompaniet AW400 fungerte veldig bra på mine 685 når jeg kjørte dem i front en liten mellomperiode mens jeg ventet på 683.
    Er nok litt utenfor hva VISA kortet mitt tåler
    Men tviler ikke på at det sparka gått unna!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    NAD har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe. Kommer bare til å angre på at jeg ikke kjøpte Rotel. Var jo det jeg i utgangspunktet ville ha.

Er det virkelig nødvendig med så stor forsterker på disse stativ høyttalerne?

Stativhøytalere trenger mere effekt en golvstående... synd men sant.

Nye 15 sereien til rotel koster mindre en hva den forrige 10 serien som det er nevn over.
    Så har du da Emotiva... mye kraft for pengene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Her må jeg legge inn veto, har hatt C275 på DM683, låt som ett barberblad på disse høytalerne. Vincent SP-331 gjør en mye bedre jobb enn C275, en stor skuffelse og det kommer aldri ett NAD produkt innenfor mine dører igjen.
    Hva slags forforsterker og cdspiller brukte du? samtidig, hva slags musikk... Aldri opplevd det du her skriver, og de fleste andre jeg har kontakt med sier at det funker som hånd i hanske.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva slags forforsterker og cdspiller brukte du? samtidig, hva slags musikk... Aldri opplevd det du her skriver, og de fleste andre jeg har kontakt med sier at det funker som hånd i hanske.
    Dette jeg har svart deg på tidligere, Onkyo NR807 som forøvrig har en varm klang fra før, kildene er Pioneer DVR 645H og PS3. Musikkvalget som blir brukt som referanse er Kari Bremnes, Yello, Dire Straits, Roger Waters, Pink Floyd. Jeg spiller alt fra Jazz til Goa Trance.

Så spørs de du har vært i kontakt med liker veldig mye diskant og mye bass så skjønner jeg at de synes dette er en kanonkombo, jeg gjorde det selv på mine yngre dager. Mange definerer dette som klar lyd, mens jeg heller mere mot det de kaller organisk lyd. Dessuten er det flere her på forumet som har bekreftet min påstand, B&W og NAD er ingen god match.

Jeg tror at de fleste som kjøper B&W i budsjettklassen også kjøper forsterkere hos HiFi klubben. Så lenge de føler det er punch i bassen så er det automatisk en god match, det virker i allefall slik på meg. Sette disse høytalerne sammens med noe som "forvrenger" diskanten, ødelegger mellomtone området og produserer flere sssss`r enn Ari Behn greier å produserer zzz`r i sin hverdag er ganske fantastisk.

Hadde HiFi klubben fått feks Rotel inn i sitt sortiment så tror jeg denne holdningen hadde endret seg. Husker fra mine yngre dager så var jungelordet at NAD var for de seriøse, som ønsket seg en nøytral klang, mens Denon var mye bass og diskant, dette har jeg trodd på, helt til noen uker siden. Om Denon fremdeles lager mye bass og diskant så vil jeg jaggu sette NAD i samme bås.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Kjempebra.

På forhånd takk

EDIT: Ser at den er på 2 x 250W.....Det bør i hvertfall holde, hehe
    Heisann!

Har fått teste Rotel forsterkeren RB-1572 på B&W685, vil bare si at det funket så bare F....
    Har tidligere brukt mine 685 sammen med en SONOS ZP120 og synes at det fungerer overraskendes godt. Oppsettet jeg testet med nå var først med en Cambridge Azur 650A og det ga selvfølgelig et godt løft ifht. SONOS ZP120 forsterkeren. Etterpå koblet jeg Rotelen til Cambridge forsterkeren og det ble noe helt annet i positiv forstand, ble en helt annen høyttaler/lyd.
    Det er alltid vansklig å beskrive lyd, men man merker liksom at høyttaleren kommer mer til sin rett med mere krefter fra kilden, lyden blir mye klarere, mere dynamikk og bass, dette i alle lydvolum, lavt, normalt, høyt.
    La spesiellt merke til at bassen ble strammere og dypere hvis man kan si det sånn.
    Ville jo blitt overrasket om dette ikke ville fungere godt, da jeg primert har kjøpt inn Rotelen for å drive B&W gulvstående høyttalere.
    Samtidig tror jeg nok at Rotel RB-1562 også vil ha nok av krefter til å drive B&W685 også......
    Kan samtidig legge til at musikken kom fra en SONOS ZP90 tilkoblet analogt, testet etterpå på gøy med Lyngdorf TDA2200, opplevde Cambridge+Rotel som noe varmere i klangen, men Lyngdorfen klarere, begge kombinasjonene har mer enn nok "power" til å drive B&W DM685! Musikk som ble avspillt var meget forskjellig, John Olav Nilsen og Gjengen, Bjørn Hellfuck, Ken, Akon og diverse god gammel 90-talls Euro-Dance/Techno.
    Mesteparten av musikken i 320kps og Lossless format.
    Håper dette var til hjelp.......

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann!

Har fått teste Rotel forsterkeren RB-1572 på B&W685, vil bare si at det funket så bare F....
    Har tidligere brukt mine 685 sammen med en SONOS ZP120 og synes at det fungerer overraskendes godt. Oppsettet jeg testet med nå var først med en Cambridge Azur 650A og det ga selvfølgelig et godt løft ifht. SONOS ZP120 forsterkeren. Etterpå koblet jeg Rotelen til Cambridge forsterkeren og det ble noe helt annet i positiv forstand, ble en helt annen høyttaler/lyd.
    Det er alltid vansklig å beskrive lyd, men man merker liksom at høyttaleren kommer mer til sin rett med mere krefter fra kilden, lyden blir mye klarere, mere dynamikk og bass, dette i alle lydvolum, lavt, normalt, høyt.
    La spesiellt merke til at bassen ble strammere og dypere hvis man kan si det sånn.
    Ville jo blitt overrasket om dette ikke ville fungere godt, da jeg primert har kjøpt inn Rotelen for å drive B&W gulvstående høyttalere.
    Samtidig tror jeg nok at Rotel RB-1562 også vil ha nok av krefter til å drive B&W685 også......
    Kan samtidig legge til at musikken kom fra en SONOS ZP90 tilkoblet analogt, testet etterpå på gøy med Lyngdorf TDA2200, opplevde Cambridge+Rotel som noe varmere i klangen, men Lyngdorfen klarere, begge kombinasjonene har mer enn nok "power" til å drive B&W DM685! Musikk som ble avspillt var meget forskjellig, John Olav Nilsen og Gjengen, Bjørn Hellfuck, Ken, Akon og diverse god gammel 90-talls Euro-Dance/Techno.
    Mesteparten av musikken i 320kps og Lossless format.
    Håper dette var til hjelp.......
    Hei! Takk for tilbakemeldingen. Kjekt å høre at du er fornøyd. Som du sier er ikke lyd lett å beskrive, men "lever" meg inn i forklaringen din, hehe. Fikk samme følelsen når jeg nå nettopp byttet ut mine 10 år gamle DM602, med 685

Når det gjelder effektrinn har det skjedd ting her og. Kjøpte idag en Emotiva XPA-5. 5 kanaler på 200W. Link: XPA-5
    Denne skal jeg kjøre bi-amp til frontene og siste kanalen kjører jeg inn på center. Da får receiveren min kun 686´ene å jobbe med. Blir ikke dette nok effekt så vet ikke jeg

Får den nok levert på døren mandag eller tirsdag

Uansett; takk for tilbakemeldingen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •