Harman/kardon, Vincent eller Emotiva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/kardon, Vincent eller Emotiva?

Har funnet ut at jeg vil kjøpe meg en stereoforsterker da jeg liker lyden i disse bedre en i en reciever..

Alternativene jeg har funnet er:

Harman/Kardon HK990
    Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker | Soundgarden

Emotiva xpa-3
    Emotiva Audio XPA-3 Three Channel Power Amplifier

Vincent SV-234
    Vincent - SV-234 Integrated Amplifier

Jeg skal kjøre et 2.1 system eller muligens 2.2, høyttalere jeg bruker nå er Klipsch Rf62, men vil ha en forsterker så jeg kan oppgradere til stort sett det jeg vil senere..

Så det jeg prøver å finne ut her er hvem som gir mest Bang for the buck, og vil være en bra match med klipsch.

Fjernet Nad som jeg hadde med her, fordi jeg nå har hørt denne på klipsch og syntes ikke det var noe spes, har heller lest meg litt opp på emotiva og lagt til denne.

Takker for svar

mvh Janthomas

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva Vincent forsterkeren koster iforhold til de andre men at den virker som den mest solide forsterkeren er det nok liten tvil om.

Kunne jeg valgt fritt ville det sett slik ut

1. Vincent SV-234
    2. Harman/Kardon HK990
    3. NAD C375BEE

Har erfaring med produkter fra de 2 sistnevnte og generellt mer fornøyd med lyden i HK. Spørs selvfølgelig hva som matcher Klipsch best dog.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Parasound P3 og A23 for 13.500,- hos CB Elektro Kanalen nå.
    bastian@cbelektro.no

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå vet jeg ikke hva Vincent forsterkeren koster iforhold til de andre men at den virker som den mest solide forsterkeren er det nok liten tvil om.

1. Vincent SV-234
    2. Harman/Kardon HK990
    3. NAD C375BEE

Har erfaring med produkter fra de 2 sistnevnte og generellt mer fornøyd med lyden i HK. Spørs selvfølgelig hva som matcher Klipsch best dog.
    Helt eing med Revox, men det finnes mye bra på brukt'n (har også hørt Vincent SV-234, derfor setter jeg den også som nr. 1)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ligger en Krell KAV400xi på hifisentralens bruktbørs...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du får Parasound P3 og A23 for 13.500,- hos CB Elektro Kanalen nå.
    bastian@cbelektro.no
    Dette er et kjempe tilbud! Hadde jeg ikke sett så mye på film og skulle dra nytte av HD lyd osv. hadde jeg byttet

Men åssen Para er med RF-62 vet jeg ikke.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

1. Vincent SV-234
    2. Harman/Kardon HK990
    3. NAD C375BEE

Jeg har Harman kardon avr80(ja veit den er eldgammel) og syntes at det spiller helt vanvittig.. men føler at de har enda mer å gi, og tror ikke denne klarer å tømme de helt.

Har hørt den vincenten på Klipsch rf63, der hadde den stålkontroll og spillte vanvittig bra, men jeg kan få utrolig gode priser på Harman kardon så satt også denne opp som et alternativ, men så leste jeg en test i lyd og bilde hvor hk990 var med, oppimot nad c375bee å der virket de mer imponert over nadèn så følte at dette også ble en konkurrent jeg ville ha med..

Det parasound tilbudet så jo veldig lovende ut, så får sjekke det litt nærmere, har aldri hørt parasound på klipsch så kunne vært spennende å prøve

Jeg er ute etter en forterker med mest mulig trykk og varm lyd, hvor høyttalerne kneler før forsterkeren

Jeg spiller høyere en de fleste av mine kompiser med klipsch, og høyere en stort sett de fleste jeg vet om..

Som eksempel så hadde jeg Rf82 før, disse solgte jeg fordi de ble litt for store og tapte mye lyd, skal dog sies at jeg målte 122db med disse, og dette er et volum jeg er meget komfortabel på, kan sitte i timesvis på dette volumet og bare switche mellom sanger hørselen er meget redusert etterpå men det er en pris jeg kan betale hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat "Jeg er ute etter en forterker med mest mulig trykk og varm lyd, hvor høyttalerne kneler før forsterkeren"
    Dersom du ønsker "varm" lyd, da bør du også vurdere følgende Vincent modeller Vincent - SV-226MKII Hybrid Stereo integrated Amplifier og SV-236MK
    Med rør i forforsterker delen så kan de gi en "varmere" lyd, ved å selv prøve deg frem med rør fra forskjellige produsenter så kan du selv påvirke lydsignaturen til en slik hybrid-forsterker.
    Har selv en slik sv-226 og krefter/kontroll er ikke noe eg savner, nei:smile:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Sitat "Jeg er ute etter en forterker med mest mulig trykk og varm lyd, hvor høyttalerne kneler før forsterkeren"
    Dersom du ønsker "varm" lyd, da bør du også vurdere følgende Vincent modeller Vincent - SV-226MKII Hybrid Stereo integrated Amplifier og SV-236MK
    Med rør i forforsterker delen så kan de gi en "varmere" lyd, ved å selv prøve deg frem med rør fra forskjellige produsenter så kan du selv påvirke lydsignaturen til en slik hybrid-forsterker.
    Har selv en slik sv-226 og krefter/kontroll er ikke noe eg savner, nei:smile:

Ja det er jo en god ide, ser jo litt mer fancy ut også

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv SV-234 og kan uten problemer anbefale denne. Masse krefter, rå kvalitet og god lyd. Har ikke hørt de på Klipsch, så vet ikke hvordan de er der, men den har litt mørk/varm klang, så burde passe bra. Et annet pluss med den er at den har prosessorinngang, så om du skulle ønske å bygge ut til surround, kan denne brukes som ren effekt til frontene. Supersmart!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf 62 og Vincent Hybriden fungerer meget godt.

Var på høyttaler jakt for 2 år siden. Da testet jeg ut Rf 62 på Vincent`n.
    En ting som du går glipp av ved å gi full guffe på ampen, er at den faktisk spiller i ren klasse A opp til 2x 10 W. Dersom jeg ikke husker feil er Klipchene såpass lettspillte som 91 db 1W. Det betyr at du faktisk kan spille meget høyt uten å trekke ut mer en 2x10w. Forsterkeren står fremdeles på arvekandidat-lista mi dersom min Sansui AU 7900 ( fra -74), noen gang skal få gravlegges.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK990'en har jo endel kjekke finesser, men er ikke HK litt for lys for Klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    følsomheten er 97dB @ 2.83V / 1m

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    HK990'en har jo endel kjekke finesser, men er ikke HK litt for lys for Klipsch?

sitter med HK på de nå, og syntes ikke dette er lyst, veldig tøff lyd igrunn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uten tvil i denne pris klassen gått for vincent.
    Har selv en SP T-300 på La Scala og det spiller veldig bra(det er en Sheng Ya)
    men er identisk med Sp 331MK.

O

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    sitter med HK på de nå, og syntes ikke dette er lyst, veldig tøff lyd igrunn
    Ok. Det er vel forskjell på hva ørene synes er ubehagelig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ok. Det er vel forskjell på hva ørene synes er ubehagelig.
    Hehe ja er vel det

Stort sett alle her sier vincent så er vel en klar vinner det da tror jeg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da la jeg også til emotiva, så kan jo folk kanskje komme me noen innspill om hvordan disse er på klipsch, og om de kan konkurrere med overnevnte.. Har også planer om en emotiva forforsterker i tillegg hvis det skulle falle på denne..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er også ute etter ett effekttrinn til mine klipch og leste meg litt opp om sp331MK, har ikke hørt denne selv, men 331 derimot har jeg lyttet mye på, er 331MK ganske lik, men noe mer "rør" aktig da den har ett 12AU7 rør som ikke 331 har? og vil de 10 watt klasse a holde til å kontrolere rf82?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Skipp Parasound komboen som blir foreslått, disse høytalera har godt av krefter og a23 er ingen muskelbunt.

2: Emotiva xpa3 har jeg hatt og selv om den gir utrolig mye krefter for penga, så synes jeg den blir for nøytral og kald i lyden for Klipsch.

3: Kampen mellom hk og vincent blir veldig smak og behag. Begge to er kraftige, de ser bra ut og det er kvalitet i etthvert ledd.

Nå har jeg ikke fått testet disse to opp mot hverandre, men på bakgrunn av tidligere erfaringer med en lang rekke produkter fra de begge vil jeg si at hk er langt rocka (boomy) med et langt større fokus på den berømte fun-faktoren (også kalt larger than life) enn vincent som er litt mer hi fi. Til Klipsch ville jeg imidlertid ha valgt vincent på grunn av dens lydsigantur som heller mer mot det varme enn hk, noe som kommer meget god frem i det kritiske mellomtoneområdet.

Lykke til med valget
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •