Harman/kardon, Vincent eller Emotiva? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    1: Skipp Parasound komboen som blir foreslått, disse høytalera har godt av krefter og a23 er ingen muskelbunt.

2: Emotiva xpa3 har jeg hatt og selv om den gir utrolig mye krefter for penga, så synes jeg den blir for nøytral og kald i lyden for Klipsch.

3: Kampen mellom hk og vincent blir veldig smak og behag. Begge to er kraftige, de ser bra ut og det er kvalitet i etthvert ledd.

Nå har jeg ikke fått testet disse to opp mot hverandre, men på bakgrunn av tidligere erfaringer med en lang rekke produkter fra de begge vil jeg si at hk er langt rocka (boomy) med et langt større fokus på den berømte fun-faktoren (også kalt larger than life) enn vincent som er litt mer hi fi. Til Klipsch ville jeg imidlertid ha valgt vincent på grunn av dens lydsigantur som heller mer mot det varme enn hk, noe som kommer meget god frem i det kritiske mellomtoneområdet.

Lykke til med valget

Ok, takker for det får vel bare ta meg en liten deponeringsrunde på overnevnte..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett litt på XTZ Class A100 D3, Sølv/sort: XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ser jo meget interessant ut, i tillegg til at det er en testvinner..
    noen som har prøvd denne på klipsch?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to vincent blokker på rf-62, og det låter ikke bra. Vincent er for høyttalere som er litt tilbakelent, som rf-62 alledeles ikke er.

Har en XPA-3 på vei til meg nå.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Jeg har to vincent blokker på rf-62, og det låter ikke bra. Vincent er for høyttalere som er litt tilbakelent, som rf-62 alledeles ikke er.

håper du kan skrive en tilbakemelding om hvordan du opplever xpaèn da ser frem til det.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, skal gjøre det, men mine rf-62 er ganske nye og ikke innspilt skikkelig, men skal gi et inntrykk av forsterkern.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er greit med råd og tips.
    Men til sist er det jo ditt eget øre som teller.

Jeg personlig leser for mye,uten og teste selv.
    Jeg har bestemt meg for og teste Harman kardon HK990 på mine RF-82!

Da går jeg utrolig nok i fra surround og inn i stereo-verden.
    Dette kan være ett mistake fra min side.
    Men føler ikke jeg har det optimalt her i stuen min for og få full utnyttelse av surrounden.

Da kan jeg like godt kjøre film i stereo.
    Og ha en god stereoforsterker.

HK har jo også prossesor inngang,vist jeg engang skulle få lyst igjen på reciver.

Har også vurdert vincenten.
    Men nå fikk jeg muligheten til og gjøre ett rent bytte i min Yamaha 3900 i en Harman Kardon HK990.

Prismessig og aldersmessig er det jeg som er vinneren på dette bytte.
    Så da er det i grunn greit for meg.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er overlegent de andre som er nevnt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke blokker er det? hybrid forsterkerne til vincent er ihvertfall noe av det beste jeg har hørt på klipsch nesten uansett pris

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Da la jeg også til emotiva, så kan jo folk kanskje komme me noen innspill om hvordan disse er på klipsch, og om de kan konkurrere med overnevnte.. Har også planer om en emotiva forforsterker i tillegg hvis det skulle falle på denne..
    Nå er det mye forskjellig vincent produkter der ute men mye av det er i en helt annen klasse enn emotiva som selvsagt er meget bra til prisen

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt vincent sv-236 på RF-3mk2!

Det låt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvilke blokker er det? hybrid forsterkerne til vincent er ihvertfall noe av det beste jeg har hørt på klipsch nesten uansett pris
    Ja lurte jeg også på, 996 og 997 blokkene har en helt annen lydsignatur enn hybridblokkene, f.eks. sp-t100, så å si at "vincentblokkene blir alt for lys" kommer jo helt an på hvilke blokker d er snakk om.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På uinnspillte klipsch låter ingen forsterkere bra,emotiva er lysere i lyden enn vincent så der går du på en smell.

O

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd både Parasound 2250 og Emotiva XPA-2 på mine Klipcsh RF-7. Emotivaen var rent ubehagelig i toppen. Solgte den fort og kobla til 2250-en igjen. Jeg har også prøvd en Vincent SP-T100 i mono og det var faktisk mer morro enn 2250 i stereo. Selv på lavt volum på soundtracket til Pirates of the Caribbean klarte Vincenten å få nakkehårene til å reise seg! Det er riktignok "bare" en 100 watter, men jeg opplevde aldri pusteproblemer.
    Nå er 2250-en solgt, og en til SP-T100 er på tur i posten, så blir det også en Vincent SA-T1.

Hvis du bestemmer deg for Vincent, sjekk ut BMH AS - Hjem. De har 50% tilbud på en god del Vincent-produkter nå.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Jeg har prøvd både Parasound 2250 og Emotiva XPA-2 på mine Klipcsh RF-7. Emotivaen var rent ubehagelig i toppen. Solgte den fort og kobla til 2250-en igjen. Jeg har også prøvd en Vincent SP-T100 i mono og det var faktisk mer morro enn 2250 i stereo. Selv på lavt volum på soundtracket til Pirates of the Caribbean klarte Vincenten å få nakkehårene til å reise seg! Det er riktignok "bare" en 100 watter, men jeg opplevde aldri pusteproblemer.
    Nå er 2250-en solgt, og en til SP-T100 er på tur i posten, så blir det også en Vincent SA-T1.

Hvis du bestemmer deg for Vincent, sjekk ut BMH AS - Hjem. De har 50% tilbud på en god del Vincent-produkter nå.

Gikk for en 2250, med nc2100 strålende fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye komponenter! Parasound er aldri feil.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor

Gi gjerne en feedback på hvordan det blir med 2 stk Vincent SP-T100 på RF-7'ene da. Sitter å småvurderer å selge Emotiva'en og kjøre 3 stk Vincent SP-T100 på frontrekken. Eneste jeg er bekymret for er at det blir litt for lite power.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    levde med sv233 og rb35 noen mnd..en combo jeg ikke anbefaler! vet ikke hvordan sv234 stiller i forhold men skeptisk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •