Onkyo vs Yamaha - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis man tar utgangspunkt i at watta som produsenten oppgir er den samme i dag som for noen år siden vil jeg påstå at min Onkyo 905 som er 7x140 gruser tidligere modeller jeg har hatt fra Marantz,Yamaha og Denon.Ser man på vekta på 905 er vel den 24.5 kg mens Yamaha sin tilsvarende i effekt er 17.5 kg.
    Angående det med lav impedans så har jeg prøvd å brokoble den på Dali Concept 8 som er 4 ohm,samt JM/Lab Electra 946 og B&W 803 N,begge disse går lavt i impedans og er ikke akkurat laga for receivere.Aldri hørt at den har gitt en eneste ulyd eller klippet på noen måte.Målte 110 db målt fra 3-3,5 meter på en tilfeldig sang på 946.Det er høyt.
    Det var himmel og jord i forskjell på 905 og en Yamaha receiver på 6x120w når jeg testa de opp mot hverandre.Yamaha-en var som en 50 watter i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    Internettet er fult av historier om Onkyo-receivere som har fått ødelagt HDMI-kortet (er ihvertfall det som beskrives når de det gjelder har sendt sine bokser inn til reperasjon, er også snakket om å bytte kapasitatorer).

Min Onkyo-receiver har hatt de symptomene som beskrives en stund allerede. Det er klart min oppfatning av merket er farget av dette og googlingen min de siste dagene har selvsagt vert mer på problemet enn 5-stjerners tilbakemeldingene. Nå var det en "eldre" versjon av Onkyo, så det er godt mulig at problemene er løst siden 2008... Jeg håper ihvertfall det, for
    Hei, sorry f.evt tråd-hijacking. Jeg har også undersøkt denne saken en del siden min 806 modell er en av de modellene som har denne sårbarheten. Fra hva jeg kunne finne på nett så skulle det begrense seg til 806 og 706 modellene.
    Sendte inn min 806 i går til reparasjon via forhandler - det skulle visst være en small sak å utbedre.
    Men går jo å sikler litt på en 1007 åkkesom - ble ikke avskrekket av å lese erfaringene folk har hatt med den så det spørs om ikke 806'en er ute av varmen når den kommer tilbake fra rep.

mvh
    Moella

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •