AVforum – Med økt fokus på redaksjonelt innhold

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 98
    AVforum redaktør Anbjørn Kaurstad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

-

Vi i AVforum er svært fornøyde med å kunne informere dere, forumets brukere, om at det nå satses mye mer på redaksjonelt innhold enn tidligere. Mange av dere har registrert at vi har lagt ut en produkttest i ny og ne tidligere også, men uten noen form for kontinuitet. Det vil endre seg nå, og vi legger opp til en jevn flyt av nytt materiale fra redaksjonen.Vi har ikke så mye materiale nå i starten, men som kjent må alle starte en plass, så også vi. På sikt så håper vi imidlertid å kunne publisere en eller flere artikler/tester hver uke.

Det er flere grunner til at vi har økt fokuset på redaksjonelt innhold, men hovedsakelig handler det om at vi ønsker å tilby noe ekstra til AVforums lojale brukere. Selve forumet vil fortsatt være den viktigste delen av AVforum, men ved å produsere innhold ved siden av, håper vi at våre brukere både skal tilegne seg mer informasjon, og ikke minst dele mer informasjon/meninger på forumet.

Per i dag vil AVforum ha syv skribenter:

Bjørn Erik Forberg (Samme bruker som BEF)
    Bjørn Erik vil være redaksjonsansvarlig for lydprodukter, og vil skrive tester av forskjellige audioprodukter i tillegg til filmomtaler og hjemme-hos reportasjer.

Einar Johnsen (Samme bruker som devilej)
    Einar vil i likhet med Bjørn Erik, teste audioprodukter.

Atle Kildahl Torp (Samme bruker som akto)
    Atle vil også teste audioprodukter, i tillegg til hjemme-hos reportasjer.

Tor Løkken (Samme bruker som Striky)
    Tor vil hovedsaklig skrive filmomtaler, men vi skal ikke se bort fra at det kan dukke opp en og annen test av mediaspiller og lignende, også.

Jonas Olseng (Samme bruker som nb1)
    Jonas vil skrive musikkomtaler og lage hjemme-hos reportasjer, med fokus på hi-fi.

Ola Ekern (Samme bruker som Gwandarion)
    Ola, vil i likhet med Jonas, skrive musikkomtaler og lage hjemme-hos reportasjer, med fokus på hi-fi. I tillegg ser Ola for seg å teste litt hodetelfoner med tilbehør (head-fi), men dette kommer først i 2012.

Gorm Sørensen (Samme bruker som Gorm)
    Gorm vil være redaksjonsansvarlig for bildeprodukter, og vil gjøre brorparten av alle projektortester, samt en og annen sporadisk TV-test. Gorm vil i tillegg hjelpe undertegnede med redaktørjobben når det trengs, samt bidra i ”nyhetsavdelingen”.

Undertegnede, Anbjørn Kaurstad (Samme bruker som Ak), vil ha jobben som redaktør, og vil i tillegg bidra med diverse innhold, samt en og annen projektortest etter hvert.

Når tiden strekker til, kommer vi til å lage en presentasjon for hver skribent, slik at du som leser får et inntrykk av hvem den enkelte er.

Vi er overbeviste om at dette er starten på noe veldig bra, og at Avforum på sikt kan bli ledende på AV-relatert innhold. For at resultatet skal bli så bra som overhode mulig, trenger vi konstruktive tilbakemeldinger. Dersom du kan bidra i så måte, send oss en e-post til redaksjonen (krøllalfa) avforum.no. Har du noen spesifikke ønsker til produkter vi skal teste så kan du benytte samme e-post adresse. Vi vil ta alle tips til etteretning, men vi kan naturligvis ikke love noe i så måte.

Vi håper dette er noe som blir godt mottatt av forumets brukere, og gleder oss til å ta fatt på videre innholdsproduksjon.

Anbjørn Kaurstad, redaktør.

Vi i AVforum er svært fornøyde med å kunne informere dere, forumets brukere, om at det nå satses mye mer på redaksjonelt innhold enn tidligere.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow

Dette tror jeg vil bli veldig bra. Gleder meg!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme-hos reportasjer fra Akto får to tommler opp! Savner disse fra bladet Hjemmekino!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og jeg som for første gang bestilte årsabonnement på Hjemmekino i går faktisk!!

Men dette er jo positivt da! Liker hjemme-hos repotasjer og tester!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir meget bra!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hjemme-hos reportasjer fra Akto får to tommler opp! Savner disse fra bladet Hjemmekino!
    +1

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tiltak som støttes!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å trappe opp litt! Flott tiltak, med så mange dyktige medarbeidere har jeg tro på at dette vil være et godt tilskudd til av-forums brukere.

Spennende å følge dere videre.

A.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En direkte utfordrer til Hjemmekino og Lyd&Bilde?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vi håper det er plass til alle sammen. Vi vil imidlertid kun være på nett, ikke i bladform.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

På ingen måte. Vi satser snarere på et samarbeid med hele bransjen!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En overraskende og gledelig "retning". Hjemme-hos er både koselig og underholdende, så ikke spar på disse.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut,gleder meg til å følge med fremover.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg pent inn i rekken - flott tiltak som blir spennende å følge med på:-P
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir meget bra og vil blåse nytt liv i forumet.

For min egen del vil artikler fra avforum ha større troverdighet enn andre nettsteder og publikasjoner da man kjenner forfatterne fra forumet ellers, og forhåpentligvis vil forfatterene selv delta i diskusjonene etter en artikkel.

På sikt drømmer jeg om at det kan bygges opp en kompetanse på tester/omtaler her som overgår de andre i norsk hi-fi presse.

Prosjektortestene er jeg sikker på blir seriøse og konsistente da Gorm har stålkontroll på dette, men i audio-relaterte omtaler savner jeg ofte en mer faktabasert tilnærming enn det som er normen i norsk hi-fi presse. Dette er utfordrende å få til, men jeg har et håp om at man på sikt prøver å lage konsisente og sammenliknbare omtaler.

Gjerne med relevante målinger, direkte sammenlikning med en eller flere referanser og rosinen i pølsa ville være blinde lytteinntrykk/sammenlikninger av f.eks elektronikk.

Det kan gjøres ved at en forfatter skriver en vanlig omtale men at en person som ikke har kjennskap til hvilke produkter som testes og heller ikke har sett dem presenterer sine lytteinntrykk som et vedlegg til omtalen. Elektronikken kan da skjules bak et forheng f.eks.

Lykke til og på forhånd takk for at dere satser!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dette blir meget bra og vil blåse nytt liv i forumet.

For min egen del vil artikler fra avforum ha større troverdighet enn andre nettsteder og publikasjoner da man kjenner forfatterne fra forumet ellers, og forhåpentligvis vil forfatterene selv delta i diskusjonene etter en artikkel.

På sikt drømmer jeg om at det kan bygges opp en kompetanse på tester/omtaler her som overgår de andre i norsk hi-fi presse.

Prosjektortestene er jeg sikker på blir seriøse og konsistente da Gorm har stålkontroll på dette, men i audio-relaterte omtaler savner jeg ofte en mer faktabasert tilnærming enn det som er normen i norsk hi-fi presse. Dette er utfordrende å få til, men jeg har et håp om at man på sikt prøver å lage konsisente og sammenliknbare omtaler.

Gjerne med relevante målinger, direkte sammenlikning med en eller flere referanser og rosinen i pølsa ville være blinde lytteinntrykk/sammenlikninger av f.eks elektronikk.

Det kan gjøres ved at en forfatter skriver en vanlig omtale men at en person som ikke har kjennskap til hvilke produkter som testes og heller ikke har sett dem presenterer sine lytteinntrykk som et vedlegg til omtalen. Elektronikken kan da skjules bak et forheng f.eks.

Lykke til og på forhånd takk for at dere satser!
    Støtter dette.

Noe jeg vil foreslå er at skribentene som tester audio produkter legger ut noen målinger av oppsettet sitt. Målinger som frekvensrespons, vannfall av bassen og ETC ville være naturlig og vise. Da kan man som leser ha i bakhodet om eventuelt rommet har innvirkning på testene.

Nivåmatching når man sammenligner elektronikk ville også ha gitt testene mye større troverdighet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse artiklene ment som skriftlige utgivelser eller som en betalingstjeneste?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Er disse artiklene ment som skriftlige utgivelser eller som en betalingstjeneste?
    Nei, vi ønsker at dette skal være gratis så langt som mulig. Det vil si at det per i dag ikke er noen planer om at dette skal koste noe.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir bra dette!

Bare det er kontinuitet, og ikke blir sporadiske tester/repporasjer. Fint hvis det hadde vært lansert sammen med Avforum V2 btw.

Hold dere unna ordet "strømning"/"strømming" 8)

Også fint dersom dere postet noe om bakgrunnserfaring hos de forskjellige. Slik at vi som ikke vet hvem alle er, får vite hvilken erfaring tester har. f.eks: vedkommende har testet 1 tv eller om han har testet 758 tver, og om vedkommende har jobbet med tver i 1 år eller 30 år. Det er mange som er nye og tilfeldige lesere som sikkert ikke vet hvem alle er etc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et flott tiltak som støttes av et sylferskt medlem. Men som en med video som hovedinteresse så syns jeg det var veldig mye audio og lite annet.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •