Produkt -og prisjakt Video Her diskuteres det hvor en får tak i det beste video utstyret til lavest mulig pris!
NYHET! AVnytt inneholder nå mulighet for å oppgi laveste pris! Benytt dere av denne muligheten til å finne ut om den prisen du har funnet er den laveste og hjelp samtidig dine med-entusiaster! |
 |
|
17th November 2009, 23:53
|
#121 (permalink)
|
|
Aktiv
Ble medlem: Jun 2008
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av RuneW
Nei, har du sett... vet ikke om jeg hadde våget å gå denne veien, men interessant at det finnes slike tilbud.
|
Er nok tryggest å handle her i Norge med så dyre ting...men prisen i Norge er kunstig høy...
|
|
|
18th November 2009, 07:58
|
#122 (permalink)
|
|
Guru
Ble medlem: Jan 2005
Sted: Sarpsborg
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av hsvendse
Er nok tryggest å handle her i Norge med så dyre ting...men prisen i Norge er kunstig høy...
|
Det var å kjøpe av denne privatpersonen (som annonserte) jeg var skeptisk til, ikke å handle fra statene via JetCarrier (som jeg gjør hele tiden).
|
|
|
18th November 2009, 08:39
|
#123 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Feb 2009
|
Ja, jeg også ser ikke noe problem med å kjøpe en AE4000 i USA via JetCarrier. Kjøp av privatperson på Ebay blir noe helt annet.
Tror mange kommer til å kjøpe prosjektor fra USA i år pga. de store prisforskjellene. Grunnen til store prisforskjeller er vel pga. svak dollar og at produsentene satser på det amerikanske markedet. Dersom mange kjøper prosjektor i USA vil det igjen presse ned prisene i Norge slik at vi får fornuftige priser her i landet.
|
|
|
21st November 2009, 10:56
|
#124 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Nov 2009
|
konklusjon?
Hei,
Jeg står i ferd med å kjøpe min første projektor, og det blir nok en PT-AE4000
I den anledning har jeg noen spørsmål:
1. Har noen sett den i salg i Norge for under 22 000 (eller er AVshop billigst: AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
2. Er den forvente å falle i pris med det første? (jfr ubalansen mellom amerikanske vs norske priser)
3. Går det an å arrangere et powerbuy?
4. Hva ble konklusjonen ang kjøp i USA. Fant noen en trygg og smidig måte og gjøre det på, og hva ble prisen?
Takk for hjelpen! 
|
|
|
22nd November 2009, 00:10
|
#125 (permalink)
|
|
Aktiv
Ble medlem: Jun 2008
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Videokanin
Hei,
1. Har noen sett den i salg i Norge for under 22 000 (eller er AVshop billigst: AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
2. Er den forvente å falle i pris med det første? (jfr ubalansen mellom amerikanske vs norske priser)
4. Hva ble konklusjonen ang kjøp i USA. Fant noen en trygg og smidig måte og gjøre det på, og hva ble prisen?
Takk for hjelpen! 
|
Jeg har også nettopp bestilt min første projektor fra Avshop, PANASONIC PT-AE4000. 
Ser ut som Avshop er billigst i Norge, men det er overpris i forhold til utlandet, og derfor forventer jeg at den vil synke i pris.
Et Powerbuy hva vil det si?
|
|
|
22nd November 2009, 10:58
|
#126 (permalink)
|
|
Nykommer
Ble medlem: Oct 2009
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av hsvendse
Jeg har også nettopp bestilt min første projektor fra Avshop, PANASONIC PT-AE4000. 
Ser ut som Avshop er billigst i Norge, men det er overpris i forhold til utlandet, og derfor forventer jeg at den vil synke i pris.
Et Powerbuy hva vil det si?
|
Powerbuy: At flere personer går sammen for å kjøpe flere av samme produkt. ( f.eks 25 personer kjøper 25 av samme prosjektor (en stor handel på 25stk) og får en samlet rimeligere pris, enn hva hver enkel person ville fått ved å kjøpt den alene )
|
|
|
22nd November 2009, 11:07
|
#127 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Hei,
Takk for hjelpen! 
|
Jeg har akkurat bestilt fra USA. Etter en del leting fant jeg bare ett nettsted som fortsatt sender til Europa, og det er B&H Photo&Video. Prisen ferdig levert og fortollet blir ca 16.750,-. Den er ikke sendt enda så jeg skal ikke uttale meg om hvor trygt og smidig det er, men butikken får sværet gode kritikker, så jeg regner med at det kommer til å gå som smurt.
|
|
|
22nd November 2009, 11:12
|
#128 (permalink)
|
|
Ekspert
Ble medlem: Feb 2003
Sted: Stavanger
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av LeoTheLudo
Jeg har akkurat bestilt fra USA. Etter en del leting fant jeg bare ett nettsted som fortsatt sender til Europa, og det er B&H Photo&Video. Prisen ferdig levert og fortollet blir ca 16.750,-. Den er ikke sendt enda så jeg skal ikke uttale meg om hvor trygt og smidig det er, men butikken får sværet gode kritikker, så jeg regner med at det kommer til å gå som smurt.
|
Handlet fra dem flere ganger (BR og DVD spillere) og det har ikke vært noe tull. Typisk på døra 3 arbeidsdager etter bestilling.
Jeg har ikke bestillt projektor fra utlandet noen gang (og tror ikke jeg vil gjøre det heller), litt mer transport følsomt enn mye annet utstyr. Men her er det jo vesentlig forskjell på US og norsk pris 
|
|
|
22nd November 2009, 16:24
|
#129 (permalink)
|
|
Site moderator
Ble medlem: Apr 2006
Sted: Bergen
|
For dere som lurer så er AE4000u pakket i doble pappesker. Dermed skal det veldig mye til for at den blir skadet under transporten.
|
|
|
22nd November 2009, 19:52
|
#130 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
|
Spennende, har gått noen uker å fundert på å gjøre det samme, men så har den jo ikke vært på lager hos B&H før nå.
Var like før jeg gjennomførte bestilling nå på onsdag når det kom e-post fra dem om at ae4000 var på lager, men fornuften tok overhånd.
Har en gammel proj. som jeg bør 'bruke opp' først.
Skriv gjerne om din erfaring med bestillingen når du har fått den, (leveringstid o.l.) Tipper det er flere enn meg som lurer å bestille hos b&h.
|
|
|
22nd November 2009, 21:57
|
#131 (permalink)
|
|
Nykommer
|
USA eller Norge
Takk for svar,
Jeg oppsummerer altså status som følger, ang kjøp av PT-AE4000:
Billigste kjøp i Norge: 21.999 kr ( AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
Billigste kjøp fra USA: 16.750 kr ( Panasonic | 1600 ANSI LUMENS HD LCD LCD PROJECTOR | PT-AE4000)
Prisdifferanse: 5249,-
Selv om prisdifferansen er stor, er jeg fortsatt usikker på om det er verd risikoen (jfr diskusjonen om frakt, forsikring, garanti, service osv). Men jeg vil gjerne høre om erfaringer fra de som har gjort dette
Pendelen min svinger nå mest mot å kjøpe i Norge. Vil gjerne alliere meg med andre i samme hensikt. Kan noen fortelle hvordan man går fram for å iverksette et powerbuy?
|
|
|
23rd November 2009, 10:12
|
#132 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Fikk forresten min pt-ae4000u i posten på fredag.
Oppsummert fra min erfaring:
Pris: 2204 usd (1999 + 205 i frakt)
Kjøpt fra Projectorsuperstore via bankoverføring. (sendte mail og spurte om de sendte til utlandet )
Shipping tid (UPS, fra usa->tyskland->danmark->oslo ): 7 dager fra den ble sendt til den var på døra.
Superfornøyd
Legger ved et bilde av salgsordren min.

Sist endret av grobo : 23rd November 2009 kl 11:41.
|
|
|
23rd November 2009, 10:44
|
#133 (permalink)
|
|
Guru
|
Sitat:
|
|
Blir det ikke under 15k via JetCarrier eller har jeg blingset helt?
$1999 * 5.59 * 1.25 = 13968 NOK m/mva
Gratis frakt til New Jersey og JetCarrier tar vel ikke over 1000 spenn for frakten? Kommer selvsagt an på hvor gedigen pappesken til PJ'en er, men...
|
|
|
23rd November 2009, 14:33
|
#134 (permalink)
|
|
Aktiv
Ble medlem: Mar 2004
Sted: Kolbotn
|
Sitat:
|
Gratis frakt til New Jersey og JetCarrier tar vel ikke over 1000 spenn for frakten? Kommer selvsagt an på hvor gedigen pappesken til PJ'en er, men...
|
Min AE4000U hadde følgende frakt specs:
11.65 kg
109 dm3
|
|
|
23rd November 2009, 14:48
|
#135 (permalink)
|
|
Guru
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av mariusm69
Min AE4000U hadde følgende frakt specs:
11.65 kg
109 dm3
|
I så fall blir det jo 998,- i frakt fra JetCarriers side. Jeg har mine ord i behold, men det var noe dyrere enn jeg hadde gjettet (håpet)...
|
|
|
23rd November 2009, 20:13
|
#136 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Blir det ikke under 15k via JetCarrier eller har jeg blingset helt?
$1999 * 5.59 * 1.25 = 13968 NOK m/mva
|
B&H tar $2195 for prosjektoren og $168 i frakt (til Norge). Det blir ca. 16700 NOK totalt med moms. B&H har gått tom for denne, foreløpig.
|
|
|
23rd November 2009, 20:34
|
#137 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av grobo
Fikk forresten min pt-ae4000u i posten på fredag.
Oppsummert fra min erfaring:
Pris: 2204 usd (1999 + 205 i frakt)
Kjøpt fra Projectorsuperstore via bankoverføring. (sendte mail og spurte om de sendte til utlandet )
Shipping tid (UPS, fra usa->tyskland->danmark->oslo ): 7 dager fra den ble sendt til den var på døra.
Superfornøyd
Legger ved et bilde av salgsordren min.
Vedlegg 58000
|
Jeg sendte mail til Projector Superstore og fikk svar at de ikke lenger kan sende AE4000 ut av USA pga. instrukser fra Panasonic. Samme gjelder for Epson 8500 UB.
|
|
|
24th November 2009, 09:31
|
#138 (permalink)
|
|
Nykommer
|
Sitat:
|
Opprinnelig skrevet av Zapp Brannigan
Jeg sendte mail til Projector Superstore og fikk svar at de ikke lenger kan sende AE4000 ut av USA pga. instrukser fra Panasonic. Samme gjelder for Epson 8500 UB.
|
Min erfaring er også at det er færre og færre som sender ut av USA. Det var derfor jeg endte opp med B&H, selv om de ikke er billigst - hverken på projektoren eller frakt. De har enda ikke sendt den, så jeg begynner å lure om de også har sluttet å sende ut av USA.
Et lite tips til de som vurderer å kjøpe i USA: man må betale moms også på frakten - har sett noen kreative regnestykker her inne 
|
|
|
24th November 2009, 09:55
|
#139 (permalink)
|
|
Guru
|
Sitat:
|
Et lite tips til de som vurderer å kjøpe i USA: man må betale moms også på frakten - har sett noen kreative regnestykker her inne 
|
Jeg kan ikke erindre å ha betalt mva på frakt ved bruk av JetCarrier.
|
|
|
24th November 2009, 10:33
|
#140 (permalink)
|
|
Site moderator
Ble medlem: Apr 2006
Sted: Bergen
|
Nei, JetCarrier har ikke tatt betalt moms av frakt da vi ikke har kjøpt utenlansk frakt. Jeg antar at JetCarrier sine fraktpriser i realiteten betales moms på.
|
|
|
| Trådverktøy |
Søk i denne tråden |
|
|
|
| Visningsmoduser |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg